Se indlæg
 Udskriv debat
Thai planlægger reduktion
jc
Thai mangler ca. 12.000 passagerer ind/ud af Suvarnabhumi hver dag, hvilket betyder en kabinefaktor på under 70. Break-even er en kabinefaktor på 65.

På Thai's HQ i BKK tales om en reduktion af flyvningerne på Europa allerede fra næste måned samt en reduktion af kabinepersonalet med op til to personer pr. flyvning. Sikkerhedsmæssigt er det OK, men det giver unægteligt en serviceforringelse.

Hvis Thai's personale ikke er glade, må man da håbe, at de "røde" er det!
Boet i Bangkok 1980-1983.

ThomasHOL
Hvad i alverden har besparelser hos Thai at gøre med de røde? hvis du refererer til den nuværende krise og formentligt lavere mængde turister, så er der flere parter i den sag.

Men det er vel meget logisk at tilpasse sine flyvninger til markedet, dog tror jeg at Thai kunne gøre meget ved at kigge på firma strukturen, men ok at de kan lave breakeven på en kabinefaktor på 65 det er sgu ret imponerende, europæiske selskaber med alle de besparelser der er lavet her i europs skal noget højere op.

jc
Det har nu engang noget med de røde at gøre. Jeg rejser til Bangkok en del gange i løbet af ét år og indtil sidst i februar gjorde den internationale financielle krise et mindre indhug i passagerene, men max 5% på Austrian og Thai, som jeg normalt benytter.
Efter de røde begyndte deres demonstrationer og mere end 40 lande frarådede ikke nødvendige rejser til Bangkok, steg antallet af tomme sæder straks markant. Så jo, de røde bærer en stor del af ansvaret.

ThomasHOL
jc>>klart det gør et indhug at der er uro, men så kan man også sige at det har noget med de gule at gøre, fordi de stjal magten fra de røde. Det er en politisk krise og begge parter har deres del i sagen.

Min pointe er bare at der er mere end en part i sagen, de gule som tabte valget men som fik tiltusket sig den alligevel og de røde som er utilfredse.

kiml
ja det er rart at side og kloge sig i dk, om det er de røde eller de gule der har skylden

Nixon
Helt rigtigt Thomas. De røde demonstrere ikke bare uden grund.
Ser man snæversynet og isoleret på det så er det selvfølgelig de røde som har været på gaden i den sidste tid men ser man tilbage på den sidste 3-4 årig periode så er det et helt andet billede man får frem af hvem som har skylden. Tomme sæder og store problemer for Thailand blev allerede for 2 år siden forudsagt under de gules hærgen og lufthavnsbesættelser.
hilsen

Nixon
Meninger har jeg mange af. Dermed ikke sagt at du kan lide at høre dem.

http://www.whitehouse.gov/about/presidents/richard

mon ikke JC har byttet om på de gule og røde

Thai Airways, kører allerede en sag mod de gule som besatte Suvarnabhumi i 9 dage i 2008, de kræver 575 million baht i erstatning,

Thai Airways tabte 21.3 milliarder baht i 2008,

http://www.news.c...5808851152

man må dog håbe at de putter nogle af de nye og gode fly som flyver halvtomme til andre byer i Europa ind på ruten cph-bkk, som er en af de ruter thai tjener allermest på,

PL
De ku' da starte med at drive et effektivt og moderne flyselskab, istedet for en eksklusiv og næsten gratis rejseklub for de ansatte og pårørende ud i 5. ell. 6 led!

Gad vide om "traditionen" med at hælde betalende passagerer af flyet, fordi nogle gratister skal med stadig finder sted?

PL

pdrhan
PL skrev:
De ku' da starte med at drive et effektivt og moderne flyselskab, istedet for en eksklusiv og næsten gratis rejseklub for de ansatte og pårørende ud i 5. ell. 6 led!

Gad vide om "traditionen" med at hælde betalende passagerer af flyet, fordi nogle gratister skal med stadig finder sted?

PL

Det du har skrevet der - er da vidst bare for at få endnu et indlæg på ?
Magen til sludder skal man da lede længe efter!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

PL
"However, Bangkok airports’ woes just accelerated a rapid downturn in the airline’s fortune. If Thai Airways wants to survive, it has to change its way to conduct business and get rid of political interference, nepotism and its culture of inefficiency. In the last decade, Thai Airways’ strategy has been constantly fluctuating due to regular changes in its board of directors. They are generally acknowledged as rather incompetent as most of them are political appointees."

"Under close scrutiny are all perks and advantages provided to all employees and especially directors and board members. The Bangkok Post revealed that the minister would like to review various allowances for fuel expenses, entertainment and attending board of directors meeting. Each year, directors, their families and accompanying passengers are entitled to 15 free first-class tickets for domestic and international routes with previous directors and their families to pay only 25 per cent of normal fares for up to 12 international and six domestic trips per year. Staff can enjoy up to 90 percent discount on air tickets, according to The Bangkok Post.

Although Thai Airways can’t indulge itself such luxuries for its employees, it is unlikely that anything will happen. The Minister will definitely face resilience from Thai staff with a board of directors watering down any decision until another Minister of Transport takes over. It is also unlikely that Thai Airways will reduce its staff, many of them being there thanks to their connections. “Retrenching employees will be the last option,” reassures Chanapai."

Ja, selv om du er ansat i et flyselskab så KAN du jo ikke vide hvad der foregår i alle selskaber, vel?

Men istedet for arrogant at afvise, ku' du jo undersøge sagen!

http://www.eturbo...a-airlines

PL
Redigeret af PL d. 09/05-2010 00:27

PL
- og så lige denne her:

http://www.andrew...i-airways/

As some Britons slept for the eighth night at Suvarnabhumi International airport with only a trickle finding seats back to London the airlines were accused of :
• Smuggling VIPs onto flights through ‘staff’ check-in desks to avoid angry confrontations
• Denying they have seats but offering them on the internet for up to £3000
• Refusing to accept FIM – Flight Interruption Manifests – in favour of cash buyers.

Added Tracey: “To make matters worse I saw a Thai passenger being taken out of the standby queue to another desk where he was given a boarding pass. I demanded to see his ticket.
“He said he was staff. So I told him that in that case he should give way to paying passengers.”

Flere spørgsmål?

PL
Redigeret af PL d. 09/05-2010 00:34

pdrhan
PL skrev:
- og så lige denne her:

As some Britons slept for the eighth night at Suvarnabhumi International airport with only a trickle finding seats back to London the airlines were accused of :
• Smuggling VIPs onto flights through ‘staff’ check-in desks to avoid angry confrontations
• Refusing to accept FIM – Flight Interruption Manifests – in favour of cash buyers.

Added Tracey: “To make matters worse I saw a Thai passenger being taken out of the standby queue to another desk where he was given a boarding pass. I demanded to see his ticket.
“He said he was staff. So I told him that in that case he should give way to paying passengers.”

Flere spørgsmål?

PL

Du har sikkert ret i at jeg ikke kan vide hvordan det er i andre selskaber , men der er forskellig opdeling af staff billetter , hvor nogle er at regne som betalende passagerer så det kommer ikke bag på mig , men kan da godt se det kan forarge måske , men sådan er reglerne i selskaberne skruet sammen!
Du skal ikke tage for givet hvad aviserne skriver - men du tror nok også på hvad ekstrabladet skriver altid?
Redigeret af pdrhan d. 09/05-2010 07:54
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

rinpoche
PL skrev:
- og så lige denne her:

PL

Det er også udtrykkeligt nedfældet i reglerne omkring Industry Discount Tickets. Betalende pax. først.

Men jeg kunne meget vel forestille mig, at dette ikke altid bliver fulgt af TG.

PL
Højst sandsynligt - TIT...

http://www.thaivi...28790.html

http://www.bangko...icket-scam

PL
Redigeret af PL d. 09/05-2010 14:45

jc
Det er da forunderligt, at flere af Jer tror, fordi jeg skriver et indlæg, som kritiserer de røde, at der skulle være en skjult dagsorden og at jeg skulle have taget parti. I er godt nok langt ude!

Jeg ved udmærket, at Thai kører sag mod de gule. Men det har bare ikke noget at gøre med den aktuelle situation. Det ligger tilbage i november/december 2008 og er dette helt udvedkommende.

Jeg konstaterer blot ved selvsyn, at da flere lande frarådede rejser til Bangkok på grund af de rødes demonstrationer, faldt passagertallene. Dette er en faktum, som andre begivenheder, hverken de gule eller den internationale financielle krise har påvirket.

Clunse
jc skrev:
Jeg konstaterer blot ved selvsyn, at da flere lande frarådede rejser til Bangkok på grund af de rødes demonstrationer, faldt passagertallene. Dette er en faktum, som andre begivenheder, hverken de gule eller den internationale financielle krise har påvirket.

Det er korrekt - jeg tror endda, du kan sige, at det gælder de fleste lande, der har advaret mod Bangkok. Eksempelvis det engelske travel advice, som dog nu er blevet lempet en smule til "kun" at advare mod al unødvendig rejse til Bangkok (tidligere gjaldt det hele Thailand). Om man som UK borger, rejser imod travel advice vil rejseforsikringen sandsynligvis ikke dække. Herudover har mange besøgende og rejseselskaber enten aflyst eller udskudt deres rejse til Bangkok/Thailand. Derfor har de Røde bidraget til reduktionen af antallet af gæster til Thailand.

ThomasHOL
[quote]PL skrev:
"Under close scrutiny are all perks and advantages provided to all employees and especially directors and board members. The Bangkok Post revealed that the minister would like to review various allowances for fuel expenses, entertainment and attending board of directors meeting. Each year, directors, their families and accompanying passengers are entitled to 15 free first-class tickets for domestic and international routes with previous directors and their families to pay only 25 per cent of normal fares for up to 12 international and six domestic trips per year. Staff can enjoy up to 90 percent discount on air tickets, according to The Bangkok Post.

Ved gost at jeg bare svarer på dit citat, håber du tilgiver mig.

Jeg er fuldt ud klar over de ting som nævnes og det er et af de store kritikpunkter der generelt har været hos Thai, nemlig at den politiske styring ofte er til egen vinding for de involverede. Men det ville ikke bekymre mig at Board of directors får gratis billetter det er trods alt en meget begrænset skare af mennesker 15 for at være præsis. Så hvis jeg forstår det korrekt så kan hvert medlem få 15 gratis biletter som kan bruges af familie eller ledsagende gæster, det giver 225 førsteklasse fribiletter til den person kreds om året.

Jeg er absolut ikke bekymret over 90% rabat til de ansatte, det er en såkaldt ID90 billet og det tilbydes af stortset alle luftfartsselskaber. Så tilbudene da jeg arbejde i Sterling og havde flere kollegaer som havde rejst meget på den måde. ID90 biletterne er normalt ikke et super privilegie, du kan feks rissikere at blive smidt af flyet hvis det er overbooket og beskeden fra arbejdsgiver er at det er fyrringsgrundlag at ikke komme hjem på arbejde når man har brugt den slags biletter.

Nej det der bekymrer mig er de eksempler som du selv nævner med at rigtigt mange i 1. klasse skulle være gratis biletter og de kan ikke forklares af nogle af de andre. Derudover ville jeg gætte på at thai uden problemer kunne skære 5000 ansatte væk uden at det går udover kabine personalet.

rinpoche
ID90 billetter er en ren win/win situation for ethvert luftfartsselskab.
Det er de billetter de ikke har fået solgt, og dermed står til rådighed for staff på space available/standby basis.
Alle fuldt betalende passagerer kommer selvfølgelig først.

ThomasHOL
rinpoche skrev:
ID90 billetter er en ren win/win situation for ethvert luftfartsselskab.
Det er de billetter de ikke har fået solgt, og dermed står til rådighed for staff på space available/standby basis.
Alle fuldt betalende passagerer kommer selvfølgelig først.

Udover det så er ID biletterne kun gyldige i lavsæson og det er et personalegode der vil noget. Vel næsten kun overgået af bilsælgere som reelt kan køre gratis pga lave indkøbspriser.

Spring til debat: