Se indlæg
 Udskriv debat
barn til DK
L
Er der nogen der ved/har prøvet følgende:

Vi ville gerne have konens barn (dreng 5 år) herop på almindeligt turist visa MENS der søges familiesammenføring.

Forstået på den måde, at vi nu har alle papirer klar.
Vi har nu også drengens pas her i dk...jubii
Vi har drengens papirer (fødselsattest-navneforandring-forældremyndighed)
og alt er oversat til engelsk og legaliseret.

Kan man herfra DK søge et turist visa til ham og altså hente ham MEGET hurtigt
og kan han så være her mens man søger familiesammenføringen ?

Grunden til dette er selvfølgelig savnet for min kone, men også det økonomiske, da man kan få meget billige billetter de næste par måneder og altså inde skoleferien starter. Har jo stor betydning når vi skal flyve to derud og tre tilbage.
Ellers skal man jo helt frem til september for at få rimelige priser på billetter og var jo helt sikkert også en meget rarere start for ham i DK, at få en dansk sommer med fremfor at komme her til efteråret.
Redigeret af L d. 22/05-2010 10:21

clydehaumann
Som hovedregel skal visum søges fra hjemlandet og om andet er muligt ved jeg ikke. Jeg ville skrive til udlændinge service og spørge. Skrive da I så vil have svaret på tryk.
Er det ikke muligt at søge fra Danmark hjælper Thai Integration gerne med ansøgningen. Vores visumhjælp er gratis.
Redigeret af clydehaumann d. 22/05-2010 13:26
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

L
tak for svaret, det vil jeg prøve.
Det er jo ikke så nemt for en dreng på 5 år (eller for hans gamle mormor) at tage fra Sukhothai og til BKK og ordne den slags.

ghj
da vi fik kones søn her op for 3 år siden to det kun 4 uger fra vi sendet papiren ind til hans opholdstilades kom, så det kan gå hurtig,

MVH

Haue
MAN SKAL IKKE GØRE DET SVÆRERER END DET ER......GrinSmile

Robert Kronberg
L skrev:
Er der nogen der ved/har prøvet følgende:

Vi ville gerne have konens barn (dreng 5 år) herop på almindeligt turist visa MENS der søges familiesammenføring.

Forstået på den måde, at vi nu har alle papirer klar.
Vi har nu også drengens pas her i dk...jubii
Vi har drengens papirer (fødselsattest-navneforandring-forældremyndighed)
og alt er oversat til engelsk og legaliseret.

Kan man herfra DK søge et turist visa til ham og altså hente ham MEGET hurtigt
og kan han så være her mens man søger familiesammenføringen ?

Grunden til dette er selvfølgelig savnet for min kone, men også det økonomiske, da man kan få meget billige billetter de næste par måneder og altså inde skoleferien starter. Har jo stor betydning når vi skal flyve to derud og tre tilbage.
Ellers skal man jo helt frem til september for at få rimelige priser på billetter og var jo helt sikkert også en meget rarere start for ham i DK, at få en dansk sommer med fremfor at komme her til efteråret.

Det ser ud til, at du også spørger, om man kan søge BESØGSVISUM, efter der er søgt familiesammenføring.

Umiddelbart kender jeg ikke til noget, som skulle hindre det, MEN, som jeg spekulerede på i bilen på vejen hjem fra Jomtien i dag, så falder muligheden for at opnå besøgsvisum i takt med, at risikoen stiger for at personen søger varigt ophold under besøgsvisumrejsen - og denne risiko er jo automatisk forhøjet, når der er søgt familiesammenføring. Dog kan man umiddelbart ikke hindre et barn i at besøge sin forældre....

Men det er i al fald ikke forbudt at søge visum, efter der er søgt familliesammenføring, og så kan Udlændingeservice jo bare sige ja eller nej.

Uheldigvis så skal man møde personligt op, når man søger visum, og det sætter samtidig en anden begrænsning.

Spørgsmålet er derfor alt i alt, som det lige er nævnt her i tråden, når det kan gå hurtigt med børnefamiliesammenføringer, hvis der ikke er et problem et eller andet sted, om I ikke blot skal bide tænderne sammen og håbe på en hurtig familiesammenførings-sagsbehandling og derved forhindre at de to sager kan blive roddet sammen i sagsbehandlingen i Udlændigeservice med forsinkelser til følge?

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
clydehaumann
Fra en tidligere sag ved jeg at det ikke er nødvendigt at barnet e med ved indlevering af ansøgningen, men ved afhentning af visum skal banet være til stede.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

L
Så fik vi OK til familiesammenføring af mine kones dreng Smile

Underligt at de sender HAM et brev hjemme hos bedsteforældrene, at han skal henvende sig på ambassaden i BKK.
Knægten er 5 år og bor 600 km derfra og vi har endda hans pas i DK hvilket de udemærket ved hos ULS....!

Havde håbet at vi kunne få sticker ordnet herhjemmefra, så vi bare skulle hente ham og til lufthavnen.
Men næ nej, nu skal vi så endnu engang på ambassaden i BKK og åbenbart fremvise knægten.

Nå, sådan er reglerne åbenbart.

Nogen der ved om dette også foregår på nye visum kontor eller om det ER ambassaden....?
Redigeret af L d. 23/07-2010 09:25

styx32
Min kone har også lige fået et brev om at hendes søn kan komme til Danmark.

Jeg kan dog ikke helt se hvorfor at knægten skal med på ambassaden. min kone har forældremyndighed over knægten og han kan alligevel ikke skrive under på diverse papire det er hende der skal gøre det. da vi indgav ansøgningen i Danmark så var det også kun hende der var til stede.

styx32
Jeg går stærkt ud fra at man kan få sat hans sticker i passet hos borgerservice på ambassaden i Bangkok. det er mest logisk det er også det der står i brevet. at man skal henvende sig på ambassaden i Bangkok.

L
jeg har været hos ULS idag og de siger at han SKAL møde op, da de skal se at det er samme person som i passet.

De skulle hellere have sendt lidt vejledninger med om procedurer nu end den folder de vedlagde om alt det han skal når han bliver 18 for at kunne blive her. Shock
Redigeret af L d. 23/07-2010 10:29

styx32
kan borgerservice tage sig af det eller skal man ringe ind og bestille tid ?

L
du kan intet foretage dig i DK var svaret jeg fik der idag

det brev du har fået er kun en kopi.
originale brev er sendt til drengen på den adresse du har opgivet at han bor på i Thailand.
Så selvom du har passet her i DK så skal du med dreng og pas og papirer på ambassaden i BKK for at få sticker i passet
Redigeret af L d. 23/07-2010 10:32

styx32
Ved du om man kan bruge kopien til at få udleveret hans sticker ?

sønnen bor så langt ude på landet.

styx32
Nå nu fik jeg fat i dem. (ULS)

Barnet skal henvende sig på ambassaden med brev orginal eller kopi medbringe sit pas og pasfoto (Dansk Standard). så får han udleveret sit pas med sticker i.

Så må vi se om man skal bestille en tid eller man kan få det gjort i borgerservice hos ambassaden i bangkok.

L
yep præcis.

vi kører til sukhothai og henter ham og kører så til bkk alle tre og ordner det.
Så holder vi lidt ferie og flyver så til dk sammen alle tre.

havde ellers håbet jeg færdig med bkk og det ambassade ræs for denne gang....men næ nej

styx32
nu mangler vi så bare at man skal bestille tid for at få lov til at få stickeren i passet. og så ham den emsige vagt de har dernede :-)

Held og lykke når du kommer så langt jeg skal derned den 23.09.2010 og flyver hjem 10 oktober...

L
tak i lige måde.

vi forventer at flyve 15/08 og hjem 03/09

L
Synes lige jeg vil fortælle en afslutning og med glæde sige at vi nu er i DK alle tre.

Det tog 5 dage på visa kontoret. Vi hentede knægten i Sukhothai og kørte til visa kontoret mandag og om fredagen kunne vi hente passet igen. Jeg fatter stadig ikke hvorfor knægten SKULLE med. De kiggede ikke engang på ham. Tog blot imod passet, lagde det i en kuvert og sendte det videre til ambassaden.
Jeg fik allernådigst lov til at hente det alene om fredagen (hvis jeg medbragte en fuldmagt) så vi ikke igen skulle til BKK alle sammen, men kun jeg skulle køre dertil.

Nok om det.
Nu er vi ENDELIG alle samlet i DK SmileSmileSmile
Igår var vi på folkeregister for at få personnummer til ham og så snart vi har fået dette skal vi have søgt børnehave så han kan blive passet så min kone igen kan passe sin sprogskole om dagen. Indtil da kan hun gå på aftenskole to dage om ugen.

Spring til debat: