Se indlæg
 Udskriv debat
Ulykkeforsikring til en thai ?
Min Kone skal have ny Ulykke forsikring.

Er der nogen der har gode og dårlige erfaringer ?

Det er jo 100% umuligt for mig at sige hvad der er godt og skidt.

Som dansker ved man jo knapt hvad der er godt i Danmark.

Men har nogen af jer oplevet forsikringen ikke dækkede, eller omvendt dækkede ?

// Jesper

Clunse
Min kone bruger Dhipaya - det er både en syge- og ulykkesforsikring - og den har dækket de gange, det har været nødvendigt. Men vilkårene er skrevet på Thai, så jeg tør ikke helt sige dækningsgraden for eksempelvis tænder (skade og almindelige "eftersyn"Wink, health checks og lignende.

Okay, ikke nogle af de typiske overraskelser hvor man så lige skal betale et strafgebyr selv. som i den sidste ende betyder man lige så godt kunne have betalt selv ?

Har nogen erfaring med lidt "større" ting ulykker ?

kiml
prøv BUPA, der står det på Engelsk de har også kontor i DK. Men det er en Jungle, engang min kone var her oppe havde vi brug for forsikringen (ikke BUPA) ringede jeg til deres alarm nr. det havde lukket i Weekenden, mandag morgen fik jeg fat i en at, man bare skulle gå til Lægen og komme med regningen. Til hest

MÅSKE lige en lille vigtig detalje !!

det er en forsikring i THAILAND.

Rawirot
donis5 skrev:
MÅSKE lige en lille vigtig detalje !!

det er en forsikring i THAILAND.

Vi har selv BUPA ,som også nævnt af andre, i det perioder vi opholder os i thailand.
Sun baby
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
Fruen er Thai, fra thailand, Thai borger osv.

hvad er bedst for hende ?

PS hun rejser ikke til Danmark så ofte.

Rawirot
donis5 skrev:
Fruen er Thai, fra thailand, Thai borger osv.

hvad er bedst for hende ?

PS hun rejser ikke til Danmark så ofte.

Ja min kone er også thai og de første 10 år vi var gift boede vi i thailand og fik anbefalet den BUPA ,da den giver adgang til de bedste hospitaler , og det er en international forsikring. og der ses ikke på om det er thai eller anden nationalitet.
Sun baby
Rawirot

Betyder det at den virker for hende når vi er i andre lande, så hun ikke behøver en rejseforsikring ?

Rawirot
donis5 skrev:
Betyder det at den virker for hende når vi er i andre lande, så hun ikke behøver en rejseforsikring ?

ja det gør den hvis fluebenet sættes rigtigt. Tal med agenten . Det er også skrevet på engelsk så du også har en chance for at læse det. På næsten alle hospitaler er der ansøgninger og ofte også folk der kan vejlede jer.

Sun baby
Rawirot

Robert Kronberg
Pas lige på begreberne:

I Danmark er en ulykkeforsikringer noget andet, end det, som oftes kaldes eller oversættes til ulykkeforsikring i Thailand.

Jeg formoder, at du taler om en sygeforsikring.

En sygeforsikring er delt i flere elementer:

Selve sygeforsikringen dækker in-patient, dvs. hvis man indlægges og overnatter på hospitaler. Denne dækker derimod ikke for sygdomme og ulykker, hvor man ikke sover på hospitalet, og disse kan også være bekostelige.

Visse forsikringsselskaber inkluderer day-patient på lige fod med in-patient - en day-patient er en patient, der ikke overnatter på hospitalet, men får en seng i løbet af dagen.

Det, som jeg ofte hører omtalt som ulykkeforsikring, er: out-patient-forsikringen, og det er alle de forhold, hvor man som før nævnt ikke får en seng eller ikke overnatter.

Tænder kan tilvælges, ligesom graviditet osv osv.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
det er netop det med begreberne og misforståelserne vi skal uden om.

At blive kørt over af en lastbil kan man jo ikke rigtigt bare trække på skulderne over fordi man glemte det skrevet med småt, som man kan hvis man får vaskemaskinen i en forkert farve.

forsikringen skal dække at man kan blive kørt over og få hjælp. ansvars forsikring, medicin samt indlæggelse.

Jeg har desværre ikke fantasi til andre punkter da jeg aldrig har været indlagt eller haft brug for en læge til andet end vacciner.

Spring til debat: