Se indlæg|
forsikring
|
|
| HAUUBH |
Lagt på d. 30/05-2010 11:04
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Hej. Jeg har nogle spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe med Vores søn på på Phuket , er stadig tilmeldt folkeregistret i DK - bor sammen med Thai-kæreste.Har har de sædvanlige turistvisa Han har hidtil via sygeforsikring været dækket fra DK 1. Hvis han bliver udenlandsdansker- hvordan er mulighderne for at tegne sygeforsiking i Thailand evt. hvor tegner man ? 2.Kan man også tegne ulykke og ansvaresforsiking i Thailand ? 3. Hvordan tegner han sygeforsikring til hans Thai -kæreste og hvor ? 4. Er det blevet lettere at få permanent adresse/opholdstilladelse i Thailand ? På forhånd tak Hilsen hau |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 30/05-2010 11:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
1.. hos et forsikrings selskab 2.. ja 3.. tror du kan gøre det i samme forsikrings selskab 4.. nej
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 30/05-2010 12:05
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
HAUUBH skrev: Hej. Jeg har nogle spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe med Vores søn på på Phuket , er stadig tilmeldt folkeregistret i DK - bor sammen med Thai-kæreste.Har har de sædvanlige turistvisa Han har hidtil via sygeforsikring været dækket fra DK 1. Hvis han bliver udenlandsdansker- hvordan er mulighderne for at tegne sygeforsiking i Thailand evt. hvor tegner man ? 2.Kan man også tegne ulykke og ansvaresforsiking i Thailand ? 3. Hvordan tegner han sygeforsikring til hans Thai -kæreste og hvor ? 4. Er det blevet lettere at få permanent adresse/opholdstilladelse i Thailand ? På forhånd tak Hilsen hau Hej haul, 1. Hvis han bliver udenlandsdansker- hvordan er mulighderne for at tegne sygeforsiking i Thailand evt. hvor tegner man ? Man kontakter en forsikringsagent, eller måske Bupa direkte - www.bupa.co.th 2.Kan man også tegne ulykke og ansvaresforsiking i Thailand ? www.bupa.co.th 3. Hvordan tegner han sygeforsikring til hans Thai -kæreste og hvor ? www.bupa.co.th 4. Er det blevet lettere at få permanent adresse/opholdstilladelse i Thailand ? Nej. I øvrigt er der forskel på "permanent adresse/opholdstilladelse" og tilladelse til at opholde sig, men ingen af delene er blevet lettere, og er det slet ikke, hvis man hverken er gift med en Thai eller har et arbejde i Thailand (eller ikke er over 50). Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.