Se indlæg|
Registrere vores søn til thailandske myndighed ?
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 08/06-2010 22:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 420 |
Vores søn er født i Sverige hvor vi stadig bor. Han har både Thai og Dansk statsborgerskab (indtil han bliver 18 tror jeg det er). Min kone mener vi også bør lave papir på ham hos de thailandske myndigheder (blå bog hedder det vist) så han senere også kan få thai pas hvis det bliver praktisk. Hvad har I andre gjort ? Kan det gøres på Thai ambassade i København ? |
|
|
|
|
Lagt på d. 08/06-2010 23:47
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
tillykke ja dobbelt statsborgerskab indtil det 22 år, der kan derfor laves pas til begge lande indtil da, der må værre en fødsel attest, om den skal oversættes aner jeg ikke, men det er i hvert fald ambassaden i skal havde fat i, barnet skal nok også indskrives i husbogen hjemme i thailand. ved længere ferier i thailand kan thai pas værre en fordel, det stemples i thailand ved indrejse og ved udrejse viser i begge pas til flyselskabet ved in-tjek og i viser thai passet til pas myndighederne som stempler det ud. |
|
|
|
| erik larsen |
Lagt på d. 14/06-2010 12:58
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
Tak, vores søn har både Thai og Dansk pas, vi har funderes over hvordan han kan forlade Thailand igen, Skide god løsning at vise begge pas. Jeg mente at sønnen kan gå på mit visa så længe han er mindreårig og i mit selskab Redigeret af erik larsen d. 14/06-2010 13:01 |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 14/06-2010 18:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
bkk skrev: du skal have oversat dåbsattest til engelsk i udenrigsministeriet- 180 kr , i thailand skal den så verificeres på den danske ambassade og der efter oversættes til thai , tror jeg betalte omkring 5000 bath via en agent - rejse arrangør , de ordnede alt , så skal han registreres i en hus bog , husk endelig jeres vielses attest .
tillykke ja dobbelt statsborgerskab indtil det 22 år, der kan derfor laves pas til begge lande indtil da, der må værre en fødsel attest, om den skal oversættes aner jeg ikke, men det er i hvert fald ambassaden i skal havde fat i, barnet skal nok også indskrives i husbogen hjemme i thailand. ved længere ferier i thailand kan thai pas værre en fordel, det stemples i thailand ved indrejse og ved udrejse viser i begge pas til flyselskabet ved in-tjek og i viser thai passet til pas myndighederne som stempler det ud. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| soi khaotalo |
Lagt på d. 15/06-2010 00:07
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 33 |
fckguld skrev: bkk skrev: du skal have oversat dåbsattest til engelsk i udenrigsministeriet- 180 kr , i thailand skal den så verificeres på den danske ambassade og der efter oversættes til thai , tror jeg betalte omkring 5000 bath via en agent - rejse arrangør , de ordnede alt , så skal han registreres i en hus bog , husk endelig jeres vielses attest .tillykke ja dobbelt statsborgerskab indtil det 22 år, der kan derfor laves pas til begge lande indtil da, der må værre en fødsel attest, om den skal oversættes aner jeg ikke, men det er i hvert fald ambassaden i skal havde fat i, barnet skal nok også indskrives i husbogen hjemme i thailand. ved længere ferier i thailand kan thai pas værre en fordel, det stemples i thailand ved indrejse og ved udrejse viser i begge pas til flyselskabet ved in-tjek og i viser thai passet til pas myndighederne som stempler det ud. Min søn har Dansk pas og ikke Thai pas, Da det bestemt ikke er nogen fordel for ham, Han ville nemlig blive indkaldt til det Thailandske militær i to år hvis han osse havde Thai pas. Og hvis han ikke aftjener de to års værnepligt i Thailand ville han senere ikke kunne rejse til Thailand som der er en del i dag der ikke kan. Selv personalet på Thai ambassaden i Danmark har valgt at deres børn ikke skal have Thai pas for at undgå dette. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.