Se indlæg|
Medgift / Sin Sot
|
|
| Lars og Paew |
Lagt på d. 13/06-2010 16:06
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 20 |
Min kone og jeg vil gerne giftes i Thailand, vi er allerede gift her i Danmark. Nu er det så jeg skal spørge om gode råd, for jeg vil ikke udsætte min kone og hendes familie for min uvidenhed, men hvordan fastsætter man Sin Sot? Jeg ved at man siger 2/3 i kontanter og 1/3 i guld, men så står min viden også af, næsten da, Hun har børn fra tidligere ægteskab og vi har et fælles barn, hendes familie er ikke velstillede og hun har aldrig arbejdet i bar miljøet ved jeg også har betydning. Nogen der har forslag eller viden på dette område? På forhånd tak
Med venlig hilsen
Lars og Paew Danmark [url]www.len-group.com[/url] [url]www.visa.skrivunder.dk[/url] [url]www.thai-syd.dk[/url] |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 13/06-2010 16:31
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Normalt er der ikke sin sot , når hun har børn og tidligere har været gift. Men traditionel kan der da gives et mindre beløb. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 13/06-2010 16:38
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
prøv at se her..... http://weblog.kro...t-fra.html og her... http://www.thaigu...sinsot.htm Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| ghj |
Lagt på d. 13/06-2010 16:43
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 97 |
køber man sin kone???? så give sin sot, jeg gav det ikke og kunne ikke drømme om at gøre det, hvis min kone hade sagt at jeg skulle give havde jeg sagt NEJ, da jeg ikke ønsket at KØBE hende MVH Haue PS; det er ikke alle steder i thailand hvor man giver det MAN SKAL IKKE GØRE DET SVÆRERER END DET ER......
![]() ![]() |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 13/06-2010 19:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Følg den Thailandske tradition betal hvad du kan og vil. 100000 og lidt fest og farver så skulle den være i top. |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 13/06-2010 20:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Er vi så ikke når hun har været gift før og har børn , ude i at betale det man kalder "kar num" (modermælkspenge ville jeg oversætte det)..... Og holdet endelig på et niveau hvor det er til at betale. Da jeg blev gift med min kone gave jeg hendes forældre 40.000 baht, men da vi var ved at bygge hus på daværende tidspunkt, brugte mine svigerforældre pengene til at købe tagplader til vores hus for, så man kan vel sige at vi fik pengene retur igen. Vil så indskyde at der ikke på noget tidspunkt blev bedt om noget fra mine svigerforældre, ej heller via min kone, jeg bragte det selv på bane. Vi er så kun gift på Amphur, og ikke munke viet Jeg vil så i det her tilfælde mene det bør holdes på et lavt beløb, henført til at hun er fraskilt og med børn og ikke ud af en velstillet familie. Claus |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 13/06-2010 22:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Lars og Paew skrev: jeg gav 5 bath guld og 300.000 bath , min kone fik dem alle tilbage af sine forældre, vores fest kostede 60.000 bath , fik gaver næsten 50.000 bath - så en billig fornøjelse og alle var glade.
Min kone og jeg vil gerne giftes i Thailand, vi er allerede gift her i Danmark. Nu er det så jeg skal spørge om gode råd, for jeg vil ikke udsætte min kone og hendes familie for min uvidenhed, men hvordan fastsætter man Sin Sot? Jeg ved at man siger 2/3 i kontanter og 1/3 i guld, men så står min viden også af, næsten da, Hun har børn fra tidligere ægteskab og vi har et fælles barn, hendes familie er ikke velstillede og hun har aldrig arbejdet i bar miljøet ved jeg også har betydning. Nogen der har forslag eller viden på dette område? På forhånd tak ![]() Redigeret af fckguld d. 13/06-2010 22:03 DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/06-2010 05:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
ghj skrev: køber man sin kone???? så give sin sot, jeg gav det ikke og kunne ikke drømme om at gøre det, hvis min kone hade sagt at jeg skulle give havde jeg sagt NEJ, da jeg ikke ønsket at KØBE hende MVH Haue PS; det er ikke alle steder i thailand hvor man giver det Jo det er det samme som at købe sin kone jeg gav heller ikke noget. Så var vi aldrig blevet gift. Jeg forstår heller ikke de mænd som køber deres koner ,dum undskyldning ,det er deres tradition man behøver da ikke KUN følge pigens tradition |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 14/06-2010 09:05
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Gor som Thaierne - vis pengene og faa dem tilbage efter festen. Meget bedre at hjalpe dem henad vejen med rimelige belob. Alle normale Thaier forstaar at et nygift par behover selv penge , mange penge. Iovrigt er jeg helt enig i ovenstaaende: Tidligere forhold og born = 0 sinsod. Der skal sq ikke betales hver gang man gifter sig !! "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/06-2010 09:16
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Nu har jeg læst det med at købe sin kone / betale sinsot. Er det ikke en lidt skæv måde at tolke thai kultur på.... hvad med Grækenland ? der har de da også "medgift" Det handler jo i bund og grund om at vise famillien at man kan skaffe $, at man ikke er en økonomisk fortabt person der ender med at nasse, på Famillien. Men har man kendt pigen længe, og vist hvem man er, at man både kan give kærlighed, og også sørge for det praktiske, så er der nok mange famillier der ikke vil kræve udbetaling af sinsot. Jeg hørte lige en anderledes historie igår. Min kærestes veninde har fået en ny kæreste, han har ingen penge, så han beder hende om 1000 bath om måneden så han kan betale til hans mor. sødt ik :-} - jeg skal lige diskutere Emnet med May senere. |
|
|
|
| savasava |
Lagt på d. 14/06-2010 09:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 114 |
Min kærestes veninde har fået en ny kæreste, han har ingen penge, så han beder hende om 1000 bath om måneden så han kan betale til hans mor. sødt ik :-} - Nei. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 14/06-2010 09:55
|
|
donis5 skrev: Nu har jeg læst det med at købe sin kone / betale sinsot. Er det ikke en lidt skæv måde at tolke thai kultur på.... hvad med Grækenland ? der har de da også "medgift" Det handler jo i bund og grund om at vise famillien at man kan skaffe $, at man ikke er en økonomisk fortabt person der ender med at nasse, på Famillien. Men har man kendt pigen længe, og vist hvem man er, at man både kan give kærlighed, og også sørge for det praktiske, så er der nok mange famillier der ikke vil kræve udbetaling af sinsot. Jeg hørte lige en anderledes historie igår. Min kærestes veninde har fået en ny kæreste, han har ingen penge, så han beder hende om 1000 bath om måneden så han kan betale til hans mor. sødt ik :-} - jeg skal lige diskutere Emnet med May senere. Sin sot er jo en slag overtagelse sum for at mor og far har opdraget og formet en god kvinde. Derefter tager manden over og betaler dette for deres udgifter og bestræbelser. så i bund og grund kan man ikke gøre dette mere end en gang. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 14/06-2010 15:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 712 |
Jeg syn's man skal gi' 1 til 10 mill. kroner, saa er den ski' slaaet....maaske. Hvis man ikke kan betale min. 1 mill kroner, saa er man ikke vaerdig til at ha' en asiatisk blomst, hva' bilder man sig ind, ka' i forstaa det !!!......... Hvis forholdet gaar galt, ja, saa har pigen vundet paa gyngerne og vil sikkert ogsaa vinde paa karusellen.....hvor svaert ka' det vaere.Tumpethed i indlaeget kan forekomme. Redigeret af Suk d. 14/06-2010 15:40 |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/06-2010 15:40
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Sin sot betaler man ikke hvis pigen tidligere er gift, eller der er børn. Ellers er det helt op til temperament - som hoved regel er det nok at jo flere penge der "kræves" desto mere bør alarmklokkerne ringe |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 14/06-2010 15:46
|
|
Suk skrev: Jeg syn's man skal gi' 1 til 10 mill. kroner, saa er den ski' slaaet....maaske. Hvis man ikke kan betale min. 1 mill kroner, saa er man ikke vaerdig til at ha' en asiatisk blomst, hva' bilder man sig ind, ka' i forstaa det !!!......... Hvis forholdet gaar galt, ja, saa har pigen vundet paa gyngerne og vil sikkert ogsaa vinde paa karusellen.....hvor svaert ka' det vaere.Tumpethed i indlaeget kan forekomme. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 14/06-2010 16:18
|
|
sonny skrev: ghj skrev: køber man sin kone???? så give sin sot, jeg gav det ikke og kunne ikke drømme om at gøre det, hvis min kone hade sagt at jeg skulle give havde jeg sagt NEJ, da jeg ikke ønsket at KØBE hende MVH Haue PS; det er ikke alle steder i thailand hvor man giver det Jo det er det samme som at købe sin kone jeg gav heller ikke noget. Så var vi aldrig blevet gift. Jeg forstår heller ikke de mænd som køber deres koner ,dum undskyldning ,det er deres tradition man behøver da ikke KUN følge pigens tradition Det er sq da ikke det samme som at koebe sin kone, saet dig ind i sintot og du vil forstaa, magen til vaas har jeg da aldrigr hoert, dette er TH ikke DK, her er en helt anden tradition og andre forventninger til manden, uagtet om han er Thai eller Farang. !!! Beloebets stoerelse komme jo ogsaa i den grad an paa hvordan og hvorledes, saa der er ikke en lede-traad om det......Beloebet er jo egentligt heller ikke taenkt foraeldrerne , men pigen hvis manden er et dumt svin og skider hende et stykke......... Mange Danskere mener ogsaa at vi skal holde fast i de gamle dyder, hvorfor skulle Thai'erne ikke holde fast....nu maa du sq vaagne op. Redigeret af Suk d. 14/06-2010 16:29 |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 14/06-2010 16:31
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Er man i Thailand, så følg traditionen der, med måde og forstand, ikke? Eller hvad med en farang, de holder sig godt senere i livet... [img]http://h6img.com/p/1/sexy-lady-in-tiny-thong.jpg[/img] is not a valid Image.
Redigeret af PL d. 14/06-2010 16:32 |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 14/06-2010 16:33
|
|
Maade og forstand..........det er det mest positive, samt gennemtaenkte jeg laenge har hoert. BRAVO.......... En blomst til dig PL. ![]() Er der ioevrigt ikke et eller andet galt med den der faran roev, taenk at kan ha' haengeroev i en G- trusse.5 Redigeret af Suk d. 14/06-2010 16:41 |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 14/06-2010 18:42
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
PL skrev: rigtig flot skrevet PL
Er man i Thailand, så følg traditionen der, med måde og forstand, ikke? Eller hvad med en farang, de holder sig godt senere i livet... [img]http://h6img.com/p/1/sexy-lady-in-tiny-thong.jpg[/img] is not a valid Image. ![]() DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| jensendk |
Lagt på d. 24/09-2011 22:23
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
Jeg synes nu det er lidt uetisk at ligefrem "købe" sin kone. Men tror nu ogå at det ligger i den thailanske kultur. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Hvis man ikke kan betale min. 1 mill kroner, saa er man ikke vaerdig til at ha' en asiatisk blomst, hva' bilder man sig ind, ka' i forstaa det !!!.........
Hvis forholdet gaar galt, ja, saa har pigen vundet paa gyngerne og vil sikkert ogsaa vinde paa karusellen.....hvor svaert ka' det vaere.