Se indlæg
 Udskriv debat
Leje bongalow
hinca
Hej Alle sammen.
I februar var jeg for første gang i thailand sammen med min forlovede. Vi havde 14 skønne dage på Koh Samui.
Vi snakkede med en dansker dernede, og han fortalte at det var meget nemt at leje en bongalow for ca 8000 Tb. pr mdr.
Det syntes vi var meget tillokkende, men vi har forgæves søgt efter noget på nettet.
Så derfor håber vi at der måske var nogle her der kunne være behjælplige med mailadresser på danskere som har kontakt til udlejning.
Det skal helst være Phuket eller Koh Samui

Hilsen Claus

rinpoche
Skal det nødvendigvis være danskere?
Tror ikke det vil komme som nogen hemmelighed for dig at enhver mellemmand tager sin betydelige del af kagen. Hvis mellemmanden er dansker/udlænding forlanger han langt mere af kagen end en lokal. Og hvis du har en fornemmelse af at en dansker er mere ærlig i formidlingen end en lokal, så vil jeg blot tilføje at sjældent har jeg set så mange platugler som europæere i Thailand, så vil jeg hellere tagen chancen med en lokal.
Har ikke selv lejet bungalows på Samui, men i Phuket. Henvendte mig selv til lokale udlejere og sparede en halv bondegård.
Med mindre du rammer lige midt i højsæsonen, så vil jeg mene at det vil være muligt for dig at forspørge når du ankommer og finde noget fornuftigt til en ditto pris. Hvis din forlovede er thailænder, så meget desto bedre, lad hende føre forhandlingerne. Smile

mvh
rinpoche.

hinca
Hej, og tak for svaret.
Nej det skal ikke nødvendigvis være dansker jeg skal have kontakt med, men på Koh Samui var de lokale ikke specielt gode til engelsk, så der kan hurtigt opstå nogle misforståelser. Feks. var der problemer med vores klimaanlæg på værelset, og næste dag havde vi fået et andet køleskabShock Eller da min forlovede spurgte receptionen om hvornår på dagen stuepigen kom... Vi tog ind til byen, og da vi kom tilbage, havde de pakket alt vores bagage og checket os ud af værelset. De havde bare misforstået det, så vi fik vores værelse igenGrin
Men på Phuket skulle de lokale være meget bedre til engelsk, så det sker nok ikke der.
Jeg kunne bare godt tænke mig at komme i kontakt med nogle der evt. kunne anbefale nogle steder, eller havde en mail adr. til nogle lokale så vi kunne forberede turen hjemmefra.
Hvormeget betalte du for bongalowen på Phuket?

Claus

xxxxxx
jeg kender flerer gode steder priser fra 900-3000 bath
og nej jeg for ikke prosenter

rinpoche
Hej Hinca,

Vi betalte 5.500 baht om måneden for en bungalow i Kamala, men den pris holder nok ikke mere, da det var inden Fantasea blev bygget.

Men der er rigtig mange bungalows på Phuket der bliver lejet ud på dagsbasis, hvor du kan få e alvorligt afslag i prisen på månedsbasis.
Tror jeg har nogle visitkort liggende fra Phuket.
Jeps, Merit Hill Bungalow i Kata beliggende op ad en lille bakke lige overfor stranden.
28 Karon S.2, Kata Beach, Muang Phuket 83000 Thailand.
tel./Faxx: 076330585 Tel: 076333300 09-2902700

mvh
rinpoche

clydehaumann
Hej rinpoche.
Jeg har vaeret tilbage og har studeret de fleste af dine indlaeg. Det har givet mig megen fornoejelse at se hvordan en fra Ice city skriver. Men for at goere en kort historie lang eller er det omvendt. Boede du ikke i Detsigerjegikkeby tidligere.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
rinpoche
Hej Clyde,

Jeg er ikke lige med, jeg har haft lejet hus i Kamala og - iøvrigt flere andre steder - i forb. med ferieophold af et par måneders varighed??
Glæder mig at du finder mine indlæg tilstrækkelig interessante til at du har været tilbage og studere dem.
Måske skulle jeg overveje at udgive dem Smile

mvh
rinpoche

Spring til debat: