Se indlæg
 Udskriv debat
Civilstatusattest
kimberg
Hej .

Vi skal snart giftes. ( måske i DK før Thailand den 27 Marts 2011 )
Min kæreste har været inde på Amphur.
De har fortalt hende at hendes skilsmisseattest er det eneste hun behøver.
Men der står noget andet inde på ambasadens hjemmeside. se længere nede.

Jeg har så fundet noget hvor de forskellige ting står på dansk og thai.

Mit spørgsmål er nu om der er nogle som har en kopi af Original civilstatusattest (Bai rap rong kwam pen sot) Hvis der er vil jeg meget gerne hvis jeg kunne få en kopi.
Inde på Amphur vidste de ikke hvad det var?
Underligt nok, da vi sikkert ikke er de eneste som har skulle bruge en sådan en.
Det er jo lidt lettere hvis min kæreste har en kopi med derud næste gang, så hun kan vise dem hvad det er for en attest hun skal have.

Lidt træls, at hun de ikke kunne finde ud af det på amphur, da hun skal til Bangkok i morgen for og søge visa.
Så kunne hun have sparet en tur derind. Men heldigvis bor vi kun i Pattaya, så der er ikke så langt. Men alligevel.

Her er så hvad de skriver på ambasadens hjemmeside.

SPECIFIKT OM THAILANDSKE STATSBORGERES INDGÅELSE AF ÆGTESKAB I DANMARK:

Ambassaden har erfaring for at de danske myndigheder kræver følgende dokumentation fra thailandske statsborgere:

1. Fødselsattest
2. Civilstatusattest, udstedt af den thailandske statsborgers hjemkommune/distriktskontor.
3. Evt. skilsmisseattest, - eller i tilfælde af tidligere ægtefælles død, dødsattest.
4. Evt. navneændringsattest, hvis relevant
5. Kopi af pas

De originale dokumenter skal forinden indgåelse af ægteskab legaliseres på følgende måde:

1. Attesterne, og oversættelser af disse til engelsk *, legaliseres først i det thailandske udenrigsministeriums legaliseringsafdeling:

Ministry of Foreign Affairs
Department of Consular Affairs
Legalisation Division
123 Chaeng Wattana Road
Bangkok 10210

Tel: +66 (0) 2 503-3905 til -3907 og (0)2 575-1056 til -1059

2. Herefter legaliserer ambassaden den af Legaliseringsafdelingen påførte underskrift.

*Bemærk dog, at ambassaden forbeholder sig ret til at afvise at legalisere en oversættelse, som er behæftet med fejl, trods det at den allerede måtte være legaliseret i herværende udenrigsministerium.

Ambassaden kan ikke bistå med fremskaffelse af attester og legalisering af disse i det thailandske udenrigsministerium, såfremt den thailandske statsborger allerede befinder sig i Danmark, og man anbefaler derfor at vedkommende i så tilfælde får et familiemedlem til at hjælpe sig med fremskaffelse af den nødvendige dokumentation og efterfølgende legalisering.

[/color]
Med venlig hilsen
Kim Berg

-------------------------------------------------------
Skal giftes med Darika den 27 Marts 2011 Pfft

fckguld
kimberg skrev:
Hej .

Vi skal snart giftes. ( måske i DK før Thailand den 27 Marts 2011 )
Min kæreste har været inde på Amphur.
De har fortalt hende at hendes skilsmisseattest er det eneste hun behøver.
Men der står noget andet inde på ambasadens hjemmeside. se længere nede.

Jeg har så fundet noget hvor de forskellige ting står på dansk og thai.

Mit spørgsmål er nu om der er nogle som har en kopi af Original civilstatusattest (Bai rap rong kwam pen sot) Hvis der er vil jeg meget gerne hvis jeg kunne få en kopi.
Inde på Amphur vidste de ikke hvad det var?
Underligt nok, da vi sikkert ikke er de eneste som har skulle bruge en sådan en.
Det er jo lidt lettere hvis min kæreste har en kopi med derud næste gang, så hun kan vise dem hvad det er for en attest hun skal have.

Lidt træls, at hun de ikke kunne finde ud af det på amphur, da hun skal til Bangkok i morgen for og søge visa.
Så kunne hun have sparet en tur derind. Men heldigvis bor vi kun i Pattaya, så der er ikke så langt. Men alligevel.

Her er så hvad de skriver på ambasadens hjemmeside.

SPECIFIKT OM THAILANDSKE STATSBORGERES INDGÅELSE AF ÆGTESKAB I DANMARK:

Ambassaden har erfaring for at de danske myndigheder kræver følgende dokumentation fra thailandske statsborgere:

1. Fødselsattest
2. Civilstatusattest, udstedt af den thailandske statsborgers hjemkommune/distriktskontor.
3. Evt. skilsmisseattest, - eller i tilfælde af tidligere ægtefælles død, dødsattest.
4. Evt. navneændringsattest, hvis relevant
5. Kopi af pas

De originale dokumenter skal forinden indgåelse af ægteskab legaliseres på følgende måde:

1. Attesterne, og oversættelser af disse til engelsk *, legaliseres først i det thailandske udenrigsministeriums legaliseringsafdeling:

Ministry of Foreign Affairs
Department of Consular Affairs
Legalisation Division
123 Chaeng Wattana Road
Bangkok 10210

Tel: +66 (0) 2 503-3905 til -3907 og (0)2 575-1056 til -1059

2. Herefter legaliserer ambassaden den af Legaliseringsafdelingen påførte underskrift.

*Bemærk dog, at ambassaden forbeholder sig ret til at afvise at legalisere en oversættelse, som er behæftet med fejl, trods det at den allerede måtte være legaliseret i herværende udenrigsministerium.

Ambassaden kan ikke bistå med fremskaffelse af attester og legalisering af disse i det thailandske udenrigsministerium, såfremt den thailandske statsborger allerede befinder sig i Danmark, og man anbefaler derfor at vedkommende i så tilfælde får et familiemedlem til at hjælpe sig med fremskaffelse af den nødvendige dokumentation og efterfølgende legalisering.

[/color]
Med venlig hilsen
Kim Berg

-------------------------------------------------------
Skal giftes med Darika den 27 Marts 2011 Pfft
min kone fik bare oversat sin skilsmissepapirer til engelsk og verificeret- andet brugte vi ikke i dk
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

kimberg
Det lyder da godt, men hvorfor så alt det andet de skriver på ambassadens hjemmeside.
Det kan jo godt være det går, men har ikke lyst til og stå og det ikke kan lade sig gøre, da vi mangler et af de papirer de skriver om.
Men har fået en P.B som jeg tror kan hjælpe. så nu får vi og se

Hvem der bare var i Thailand lige nu. Wink

fckguld
kimberg skrev:
Det lyder da godt, men hvorfor så alt det andet de skriver på ambassadens hjemmeside.
Det kan jo godt være det går, men har ikke lyst til og stå og det ikke kan lade sig gøre, da vi mangler et af de papirer de skriver om.
Men har fået en P.B som jeg tror kan hjælpe. så nu får vi og se

Hvem der bare var i Thailand lige nu. Wink
vi spurgte på rådhus i dk , en skilsmisse attest rigeligt, så spørg den myndighed der skal vie jeg - hvad ellers ,
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

kimberg
Hej FCKguld.

Ja det var selvfølgelig en mulighed.
Det tror jeg at jeg vil prøve. God ide.

Også tak til Leif for hjælpen.

Bare det snart er 26 August, for der starter ferien LOL LOL

Mvh. Kim

keniko
Civilstatusattest eller ægteskabsattest som er det samme.

Den får du lavet hos din hjemme kommune. Det tager dem 2 min at lave. Du kan også bestille den gennem borgerservice.dk.

Mvh

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

kimberg
keniko skrev:
Civilstatusattest eller ægteskabsattest som er det samme.

Den får du lavet hos din hjemme kommune. Det tager dem 2 min at lave. Du kan også bestille den gennem borgerservice.dk.

Mvh

K.

Hej Keniko.

Nu var det min forlovede der skulle have lavet en i Thailand, der var problemet.
Men så i dag var hun oppe på det lokale Amphur for anden gang.
Sidst vidste de ikke hvad det var. Men min forlovede havde så snakket med nogle, som forklarede hende hvad det var.
Og så var hun så der oppe igen i dag. Og der tog det under 10 minutter og lave, samt kostede kun 100 Baht.

Nu skal hun så bare have den med ind på foreign affair i BKK, for og få den verificeret, sammen med de andre papir.
Og så en tur på den danske ambassade for og få dem godkendt. Så skulle alt være ok.

Men tak for hjælpen, alle jer som har hjulpet.

Med venlig hilsen
Kim Berg

-------------------------Skal giftes med Darika den 27 Marts 2011 :-) ----------------------

clydehaumann
Hej Kimberg.

Nu skal i lige huske at få den oversat først.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

ingolf
Hej Kim Berg.

Ikke for at väre lyseslukker, Men er der ikke bedst före datum på sådanne atester?

Mener det er noget med max 6 måneder--og der er 9 måneder til jeres bryllup--men er ikke helt 100, jeg blander måske nogle svenske og danske regler sammen!

Du kan jo lige pröve at undersöge det, så i ikke står der med en lang näse näste år i marts!
Redigeret af ingolf d. 16/06-2010 23:58
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

clydehaumann
Cevilstandsattesten er gyldig i 6 måneder.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

Spring til debat: