Se indlæg|
Køb af motorbike på turist visum i Pattaya
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 15/06-2010 16:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
En bekendt vil købe en motorbike i Pattaya. Han har turist visum, og efter de officielle love kan det ikke lade sig gøre. Men visse steder i Thailand kan man gøre det alligevel. Jeg har selv engang på Phuket købt en motorbike på turist visum. Hvordan er det lige med Pattaya i dag ??? (Han vil selvfølgelig købe i eget navn) |
|
|
|
| waree |
Lagt på d. 15/06-2010 16:43
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 304 |
få en fastboende dansker til at købe den skal jo opstilles et el. andet sted |
|
|
|
| soi khaotalo |
Lagt på d. 15/06-2010 17:31
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 33 |
Payanak skrev: En bekendt vil købe en motorbike i Pattaya. Han har turist visum, og efter de officielle love kan det ikke lade sig gøre. Men visse steder i Thailand kan man gøre det alligevel. Jeg har selv engang på Phuket købt en motorbike på turist visum. Hvordan er det lige med Pattaya i dag ??? (Han vil selvfølgelig købe i eget navn) Han skal bare bruge noget med en adresse på. Som en strøm regning eller vand regning og den skal han have med på immigrationskontoret og så vil den blive registreret på den adresse og i hans navn. Kan også bruge mc forretningens adresse hvor han køber den. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 15/06-2010 19:05
|
|
Det forstår jeg som om, at man godt kan købe en motorbike i eget navn på et turist visum. Korrekt? |
|
|
|
| soi khaotalo |
Lagt på d. 15/06-2010 22:33
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 33 |
Ja det er korrekt. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 15/06-2010 22:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Payanak skrev: Det forstår jeg som om, at man godt kan købe en motorbike i eget navn på et turist visum. Korrekt? Jep--og man kan også köbe bil på et turist visum!---Ihvertfald i Pattaya! Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 16/06-2010 06:08
|
|
Det bliver han glad for at høre ![]() |
|
|
|
| noisnabo |
Lagt på d. 16/06-2010 06:22
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
Payanak skrev: En bekendt vil købe en motorbike i Pattaya. Han har turist visum, og efter de officielle love kan det ikke lade sig gøre. Men visse steder i Thailand kan man gøre det alligevel. Jeg har selv engang på Phuket købt en motorbike på turist visum. Hvordan er det lige med Pattaya i dag ??? (Han vil selvfølgelig købe i eget navn) Tal med folk på stedet. Det er den gode gammeldags metode der virker. Skab nogle kontakter, og få folk til at hjælpe dig. Der er faktisk danskere som køber en brugt MC, bruger den når de er der, og lejer den ud via en af de danskere som udlejer motorcykler, når de er hjemme i Danmark. |
|
|
|
| kimberg |
Lagt på d. 16/06-2010 10:14
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 75 |
Hvis det er en rigtig motorcykel der er tale om (En rigtig motorcykel er en Harley Davidson) Så mener jeg at den Harley forhandler som ligger oppe på bjerget imellem Pattaya og Jomtien Opbevarer din motorcykel for kun 1000 Baht om måneden. Men det indebærer måske at cyklen er købt der oppe. Hvis det er en knallert, så kan man jo prøve og spørge ved de lokale forhandlere om man kan få den opbevaret der, der skal jo nok være en som vil gøre det mod betaling. Ved at da jeg købte min knallert havde jeg et brev med fra der hvor jeg bor, om at jeg boede der. og så var der heller ingen problemer med og købe en. Så hvis du kommer tit i Pattaya og normalt bor samme sted, så kan du jo snakke med dem om du ikke kan få sådan et brev fra dem. En anden god ide er også og få et Thai kørekort. Mange gange kan du også bruge det til og komme ind til thai priser. Og ikke de overskruede farang priser. Har selv gjort det i f.eks Khao Yai national park. Intet problem, viste bare mit Thai kørekort, og sagde jeg boede i Thailand. Straks slap jeg 900% billigere, end hvis jeg ikke havde et thai kørekort. :-) M.v.h. Kim |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.