Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad kan jeg bygge for 300.000 baht?
joenielsen
Jeg bor paa Koh Samui og har faaet noget billigt Chanote land, saa jeg skal igang med at bygge i starten af 2012, jeg vil bygge et hus med et sovevaerelse, koekken/stue, badevaerelse og en stor terasse.
Jeg vil bygge sovevaerelse og badevaerelse i cement og resten af noget trae, hele slottet vil blive smaa 70 kvm som jeg har tegnet det.

Jeg er blevet tilbudt at faa bygget et hus paa 30-35 kvm hvor badevaerelse er bygget i cement og resten i lakeret kokos-palmetrae, for 150.000 incl. alt, dvs. en billig seng, koeleskab, tv, vandvarmer osv, han byggede 4 stk. for en bekendt for ca 5 aar siden og de staar som nye, det er den type hus der gaar for ca 2-400 baht pr. dag rundt om i Thailand.
Og saa har jeg hoert at det koster 5-600.000 at bygge et flot farang-style hus i cement paa 60-70 kvm (det er incl. moebler, aircon og hele svineriet).

Er det ikke realistisk at gaa igang naar jeg staar med 250-300.000 baht? ca. 200-250.000 til huset og saa 50-80.000 til arkitekt, stroem, vand osv.
Jeg kan faa en masse kontakter, lysdaempere, soem og skruer og en masse andre smaating naesten gratis af en der har en masse bygge-skrammel liggende.

Nogen her der ved hvilke trae-sorter der ikke bliver angrebet af termitter og fugt osv... jeg har hoert at der udover teak, er mindst 5 andre sorter her i Thailland. og hvad er prisforskellen paa teak i forhold til kokos-palme?

MVH. Joe.
Redigeret af joenielsen d. 17/06-2010 19:03

www.joenielsen.dk
Spring til debat: