Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
rismarker
|
|
| jager |
Lagt på d. 24/08-2005 09:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
jeg går med en lille drøm om at når jeg har tjent penge nok og datteren er færdig med sin uddannelse, så vil jeg tage til thailand og bosætte mig, men jeg er ikke typen der kan sidde stille i en bar og drikke mig fra sans og samling (jo det kunne jeg nok godt i en måneds tid). jeg skal have noget at stå op til. så er mine spørgsmål hvad koster rismarker i øst området og kan det overhovedet betale sig at lave ris, (det skal bare løbe rundt) jager |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 24/08-2005 09:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
Hej Jager. Jeg tror at du tjener mere med sukker istedet for ris.Eller evt en mindre svinebesætning (30-50 svin ),eller en større fiskedam -Priserne tror jeg svinger en hel del.Men send mig en PB. Jeg tror at jeg kan måske hjælpe lidt.Vi købte 4 rai sukkerplantage sidste år...vi fik at vide at landmændene mange steder nu skifter fra ris til sukker i nordøst.Jeg er dog stadig helt "grøn" som landmand...eller brun,om du vil ![]() |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 24/08-2005 10:03
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
At dyrke ris eller andet i Thailand kommer helt an paa i hvilket omraade der er tale om og verdensprisen. Ris er vandkraevende, saa at dyrke ris i et vandfattigt omraade er nok ikke verdens bedste ide da du oftest kun ville kunne hoeste en gang om aaret. Sukker er der i dag efterspoergsel pa, men hvor legge??? Der er overproduction at sukker paa verdensplan. Du siger nok til at det bare kan loebe rundt. Jeg synes at du skal vide art mange risboender koerer taxi i Bangkok for at tjene penge til goedning og saasaed. Noget helt andet er at du aldrig vil kunne faa tilladelse til at drive landbrug. Fremstilling af alcohol, rulning af ciggaretter og enhver form for landbrug er ved lov 100% forbeholdt Thaier. Nu er der nok nogen der sifer at de kender nogen. Well det goer jeg ogsaa, men det er ikke lovligt og det er haardt og risk fyldt beskeftigelse. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 24/08-2005 11:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
blir fiskedamme også betegnet som landbrug eller er det lovligt |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 24/08-2005 12:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hej Jager, Prøv at checke debatforummet på [url]www.thaivisa.com[/url] Der kører en tråd på flere hundrede indlæg omkring landbrug i Isan af personer der virkelig har personlig erfaring hermed!! Rolan, desværre, fremgår af "The Alien Occupations (or Employment) Law of 28 July 1978 stk 2: Agriculture, animal breeding, forestry, fishing and farm supervision Hmm, dermed kender jeg godt nok en ordentlig bunke der overtræder loven ![]() |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 24/08-2005 18:48
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Ja ja der er saa meget man ikke kan / maa.men konen maa jo godt og du maa gerne hjaelpe konen..![]() Og nej jeg ville heller ikke satse paa ris. Om det er haardt at vaere bonde i thailand... hmmm ja det er det da hvis du spoerger Thaierne..... Nej det er ej, det er faktisk utrolig nemt. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 24/08-2005 20:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hvis det bare skal give et lille tilskud til økonomien, er både fisk eller frugtplantage en god ide. Vi har frugtplantager sydpå! OG DET MÅ VI GODT DA VI HAR THAIER ANSAT![]() ![]() Bare for at komme eventuelle bemærkninger om lovbrud i forkøbet ![]() Det giver faktisk et ganske pænt overskud, uden at vi på nogle måder bliver rige af det! ![]() Dem jeg kender der driver dambrug, tjener ganske pænt, men der er også en del arbejde med det ![]() Men sdet kan sagtens lade sig gøre, men det kræver at man har lidt på kistebunden til at starte op på
Redigeret af jesperfrb d. 24/08-2005 20:24 |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 24/08-2005 20:55
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Vi har 4 store fiske damme og leverer fisk til et et stort omraade Vi vil gerne exporterer. Men om vinteren (ca 6 maaneder) er der ikke meget vand i floden som kommer fra Cambodia Men der kommer mange store traestammer som strander paa vores omraade Det er nok ulovligt faeldet traer i Cambodia som er smuttet forbi deres control men det giver en ganske god indtaekt![]() |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 24/08-2005 21:32
|
|
hvad for fisk opdrætter i mister m |
|
|
|
| jager |
Lagt på d. 25/08-2005 06:17
|
nu spurgte jeg de bønder der boede i det område jeg tænker på evt. kunne være interesant at flytte til, de dyrkede selv ris og mente det var en rigtig god forretning, de siger de kunne høste 4 gange om året, så kommer spørgsmålet lige fra bliktuden, kan det være rigtigt? det så ikke ud til at være særligt hårdt at følge køerne ud om morgenen og så holde øje med at risen voksede for at hente køerne ind om aftenen, det bliver vel også en bedre forretning med ris hvis alle begynder at lave sukker. området skal siges ligger mellem cambodia og byen surin. jager |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 25/08-2005 08:17
|
|
hvorfor laver du ikke bare vandrør dernede hvis det ikke er pengene der er det viktigste du kan jo starte en vvs skole var det en ide![]() |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 25/08-2005 10:32
|
rolan skrev: hvad for fisk opdrætter i mister m Vi ''opdrætter'' desvaerre ikke fisk endnu Jeg vil ikke kalde det opdræt. for ca 4 aar siden var der en stor oversvoemmelse langs Mun floden. Mange veje stod under vand saa hjaelpen ikke kunne naa frem ![]() Regeringen bestemte at vejene skulle haeves saa de ikke blev oversvoemmet igen Hertil skulle der bruges masser af jord og familien lod dem grave 4 meget store huller i rismarken og fik paa denne maade 4 gratis fiskedamme. De smed nogle spisefisk i dammene og det viste sig at der kom mange fisk som de kunne saelge Nu vil de gerne gaa vidre og opdrette f.eks. ferskvands rejer I regntiden har vi masser af vand men om vinteren ser vi ikke regn i 6 til 7 maaneder og alt toerer ud Vandstanden falder i fiskedammene, ja jeg vil kalde det mudderhuller og det er utroligt at fiskene kan overleve![]() Hvis vi skal opdraette og exportere kvalitetes fisk kraever det at vi graver nogle broende som kan levere masser af vand om vinteren, rensningsanlaeg og bygge et koele/ frysehus Og det er flere penge end vi har![]() |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 25/08-2005 12:16
|
|
HVIS I HAR RISMARKER KAN DE VEL FUNGERE SOM FILTER SUMP skulle være småt |
|
|
|
| jager |
Lagt på d. 25/08-2005 14:12
|
hvis jeg gad lave flere vandrør i mit liv blev jeg nok svend igen, men en lille fordel har jeg nok i at vand skal jeg nok få fat i på den ene eller anden måde om jeg så skal trække en ledning fra bkk. så mine marker tørre sku nok ikke ude hvis jeg kender mig selv ret, der løber også en flod bag ved.' jager |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/08-2005 15:46
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hvad med at starte en grisefarm![]() Så er der hjælp at hente her http://www.danfar... Har selv lidt erfaring med cashewnødder "jeg kigger på " og det er også en meget god bussines, samtidig er det mandskabkrævene under høst og tørring, så der er mange der er gladeHippie lao Redigeret af John d. 25/08-2005 15:48 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 25/08-2005 15:50
|
|
Hej Rolan, Jeg har een i familien der har fiskeopdræt. De har hhv Plaa Nin, Tilapia (som rent faktisk oprindeligt slet ikke hører hjemme i Thailand, men stammer fra Afrika) og Pla Duk, en mallefisk med skægtråde, den fisk du ser på stegt på spid på utallige gadekøkkener over hele Thailand. Plaa Chon, eller snake head mullet som den hedder på engelsk sælger også godt på markedet, de er også opdrættede, Plaa Saway eller knivfisk samt Plaa Tubtim, rubinfisk er 2 andre jeg lige kan komme i tanke om at se på markeder. Smager alle fortrinligt og alle er ferskvandsfisk. rinpoche |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 25/08-2005 17:25
|
rolan skrev: HVIS I HAR RISMARKER KAN DE VEL FUNGERE SOM FILTER SUMP skulle være småt Ja du har ret Det arbejder vi ogsaa paa![]() rinpoche skrev: Hej Rolan, Jeg har een i familien der har fiskeopdræt. De har hhv Plaa Nin, Tilapia (som rent faktisk oprindeligt slet ikke hører hjemme i Thailand, men stammer fra Afrika) og Pla Duk, en mallefisk med skægtråde, den fisk du ser på stegt på spid på utallige gadekøkkener over hele Thailand. Plaa Chon, eller snake head mullet som den hedder på engelsk sælger også godt på markedet, de er også opdrættede, Plaa Saway eller knivfisk samt Plaa Tubtim, rubinfisk er 2 andre jeg lige kan komme i tanke om at se på markeder. Smager alle fortrinligt og alle er ferskvandsfisk. rinpoche Vi har de samme fisk men opdraettet koerer ikke efter planerne endnu Det er en stor paerevaelling men der er masser af fisk![]() Vi skal nok faa styr paa det ![]() |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 25/08-2005 18:12
|
|
har selv overvejet at starte en fiskefarm i thailand problemet er bare at jeg ikke selv kan være der så det er jo nok lidt risikabelt med hensyn til sygdomme og andre ting der kan dukke op ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 25/08-2005 19:40
|
|
Hej Mister M. Held og lykke med projektet. Ved desværre ikke meget omkring opdræt af kræene, men de smager dæleme godt ![]() rinpoche |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 26/08-2005 21:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej le-si!! Det er de samme regler, som man kan eje hoteller eller resturant og barer efter. ![]() Der er ikke noget snyd eller andet i det, alle internationale firmaer bruger de regler ![]() Der er rigtig mange der ikke ved at regler for Faranger er blevet ændret i 2001, jeg fandt først selv ud af det da jeg så en kæmpe "billboard" på Koh Samui. ![]() ![]() Og det har været en lang kamp at finde en advokat, der "gad" sætte sig ind i de nye regler, men det lykkes ![]() ![]() Og JA, mit navn står på skødet ![]() For god ordens skyld, må jeg sige at hvis jeg selv arbejder på plantagen, gør jeg noget ulovligt, så det gør jeg ikke ![]()
Redigeret af jesperfrb d. 27/08-2005 01:00 |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

på kistebunden til at starte op på
Men der kommer mange store traestammer som strander paa vores omraade
Og det er flere penge end vi har