Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Thailand med 9 mdr gammel Baby?!
|
|
| Sarah |
Lagt på d. 25/06-2010 21:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
Jep...alle foreslag modtages. Gerne sådan af den lidt mere praktiske kaliber...:-) Hvordan gør man?! :-) |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 25/06-2010 22:07
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Sarah, kan du ikke være lidt mere konkret, hvad er dine tanker selv og hvad tænker du på? flyrejsen eller opholdet eller det hele på engang. ?
Redigeret af natty d. 25/06-2010 22:43 |
|
|
|
| Sarah |
Lagt på d. 25/06-2010 23:07
|
natty skrev: Sarah, kan du ikke være lidt mere konkret, hvad er dine tanker selv og hvad tænker du på? flyrejsen eller opholdet eller det hele på engang. ? ![]() Sorry:-), tænker de praktiske ting i at rejse med en baby. Gode råd, "advarsler", mm? Både i flyet, og dernede?! Går ikke udfra man kan leje en autostol f.eks?! ;-) Babymad?! Bleer?! Rengøring af sutteflasker?! åhhhhhhhh..suk, det var nemt dengang man var backpacker alene afsted ;-) |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 26/06-2010 00:04
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Du kan leje babystole hos de mest gængse biludlejnings firmaer. Bleer kan man også købe i alle supermarkeder. Hvis du skal på hotel er det skam også nemt at få dine sutteflasker rengjort. Babymad kan også købes. Dog er der flyet. Det kan være hårdt at have et lille barn med. Bliver tit urolige under turen. Ellers er det skam ikke et uland at have sit barn med til.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Hanuman |
Lagt på d. 26/06-2010 00:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 316 |
Det ka' SAGTENS la' sig gøre - selv var jeg 7 mdr. på første trip, og har ikke taget synlig skade... Høhøh.. Dog skal det, i tilfælde af et kræsent barn, nævnes at det KAN være en god idé at medbringe babymad hjemmefra, da jeg har hørt at jeg ikke selv var synderligt begejstret for den lokale.. Men bevars, det er jo 20 år siden og måske var JEG bare kræsen.. I øvrigt tilbyder de fleste flyselskaber "Baby Class", hvilket indebærer en babyseng der kan spændes op under storskærmen hvor I så typisk vil sidde lige ved denne.. Det ka' gi' lidt hold i nakken under filmen, men hva' fanden - jeres baby ligger jo nok udmærket til forskel for den gennemsnitlige "Premium Economy"-rejsende Go' tur!
One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 26/06-2010 08:13
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Ja og vi andre bliver glade for så bliver vi fri for at sove. sidste tur hjem var der en der skreg i 9 timer, og jeg skulle direkte på job lækkert ![]() |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 26/06-2010 09:31
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Der er noget med nogle vaccinationer i skal have styr på... |
|
|
|
| Sarah |
Lagt på d. 26/06-2010 10:03
|
kiml skrev: Ja og vi andre bliver glade for så bliver vi fri for at sove. sidste tur hjem var der en der skreg i 9 timer, og jeg skulle direkte på job lækkert ![]() Synes nu det var mere synd for ungen end for dig ![]() Tusind tak for alle jeres svar! |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 26/06-2010 10:17
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Sarah skrev: natty skrev: Sarah, kan du ikke være lidt mere konkret, hvad er dine tanker selv og hvad tænker du på? flyrejsen eller opholdet eller det hele på engang. ? ![]() Sorry:-), tænker de praktiske ting i at rejse med en baby. Gode råd, "advarsler", mm? Både i flyet, og dernede?! Går ikke udfra man kan leje en autostol f.eks?! ;-) Babymad?! Bleer?! Rengøring af sutteflasker?! åhhhhhhhh..suk, det var nemt dengang man var backpacker alene afsted ;-) Min baby er 5 måneder gammel (vi bor i Bangkok), og han rejser med overalt - han har allerede være på Koh Khlum, Koh Mak, Koh Chang, Jomtien, Hua Hin og Vientian (Laos), og der er INGEN problemer - selv Koh Mak har masser af ting, herunder modermælkserstatning (Dumex), babymad i glas som i Danmark, flasker etc. Vi har fået en dyr autostol i gave, men ellers kan den købes for måske 300-400 kroner - men ikke så mange steder... Vi har altid en lille vandkoger med (kan købes i især de store supermarkeder - er ikke e-godkendt, og så hælder vi vandet over i en termokande, og skulle vi havde glemt vandkogeren, så låner vi en af personalet på hotellet - eller også fylder vi dem op i 7-Eleven eller på en restaurant, og naturligvis kan roomservice også gøre det. Når vi er på restaurant så passer servitricerne vort barn - de insisterer. De bedste sted at proviantere for bleer (fx Panpers) etc er Texco, Big C eller Carrefour, der er store supermarkeder (her kan du også med fordel købe bleer og tage med til Danmark Køb dog myggespray, og måske et lille myggenet, da myg elsker børn, og pas på med feber, for feber kan være alvorligt for børn (og voksne) i tropiske lande. Desuden bør babyen også få rent vand i flasken nogle gange pga. dehydrering, så babyen ikke blot æder sig fra sans i samling i misforstået tørst. Slutteligt, så er babyer fatisk ret stærke og slet ikke så sarte, som mange tror. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 26/06-2010 10:18
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Hejsa Sarah Undskyld jeg spørger, men hvorfor tage en lille baby på 9 måneder med på ferie? Jeg mener bare hvad får barnet ud af det? Og i får en helvedes masse arbejde med pasning eller i skal betale jer fra det, også er i nervøse for hvordan jeres lille pode har det. Ja du må meget undskylde men jeg fatter ikke hvorfor folk gider tage deres babyer med på ferie, på en måde synes jeg det skulle forbydes fordi det er synd for barnet. Men for egoisterne der absolut skal på ferie, må jeg indrømme det er synd og skam, sorry igen det er bare min mening. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Sarah |
Lagt på d. 26/06-2010 10:25
|
sony skrev: Hejsa Sarah Undskyld jeg spørger, men hvorfor tage en lille baby på 9 måneder med på ferie? Jeg mener bare hvad får barnet ud af det? Og i får en helvedes masse arbejde med pasning eller i skal betale jer fra det, også er i nervøse for hvordan jeres lille pode har det. Ja du må meget undskylde men jeg fatter ikke hvorfor folk gider tage deres babyer med på ferie, på en måde synes jeg det skulle forbydes fordi det er synd for barnet. Men for egoisterne der absolut skal på ferie, må jeg indrømme det er synd og skam, sorry igen det er bare min mening. Så er jeg en egoist der absolut bare skal på ferie. Jamen min datter er halv thai, så hun skal egentlig bare ned og møde sin Far og omvendt! |
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 26/06-2010 10:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 261 |
Sarah skrev: åhhhhhhhh..suk, det var nemt dengang man var backpacker alene afsted ;-) var det dengang for præcis 18 mdr siden hvor du mødte denne flotte og mystiske mr. apichart på en strand på Koh Samui?? ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| Sarah |
Lagt på d. 26/06-2010 10:46
|
Jay skrev: Sarah skrev: åhhhhhhhh..suk, det var nemt dengang man var backpacker alene afsted ;-) var det dengang for præcis 18 mdr siden hvor du mødte denne flotte og mystiske mr. apichart på en strand på Koh Samui?? ![]() ![]() ![]() ![]() Hehe, nej dog ikke. Har aldrig været på Koh Samui! |
|
|
|
| ThomasHOL |
Lagt på d. 26/06-2010 10:58
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Jeg har 2 børn og har været i thailand med dem begge da de var ca ½ år gamle. Det kræver at man er forberedt på at man ikek kan fare rundt som man ville gøre når man er alene men ellers kan det sagtens lade sig gøre. Flyet: Her er det svært at forberede sig rigtigt da du ikke ved hvordan hun reagerer på flyveturen. Vores børn har faktisk ikke skabt de store problemer og oplevede et barn her på min tur i sidst måned som overhovedet ikke blev sur og som sov det meste af tiden. Men det kan også være omvendt. Jeg tror det bedste du kan gøre er at være så rolig som muligt og ellers prøve at underholde hende som du ville derhjemme. For bliver du stresset så smitter det af på barnet. Derudover skal du have noget af det legetøj som hun normalt har derhjemme og måske også et tæppe som hun ligger med derhjemmde, så lugter det bekendt og kan give trykhed. I thailand: Når du så kommer til Thailand så har du jo selv set hvordan fortorve og ligende er, så det med klapvogne er ikke helt ligetil. Vi har dog haft klapvogne med da de var små og det er en hjælp. Jeg ville anbefale at finde sådan en paraply klapvogn hvor sædet kan ligges ned, de er lidt dyrere end de billige paraply klapvogne men meget nemmere at have med rundt end en rigtig klapvogn og så er der et sted hun kan sove når du er ude. Baby stole: Jeg formoder at din pige lige nu sidder i en af de babystole som man kan tage ud af bilen som feks denne http://netbutik.f...late.html. Hvis jeg var dig ville jeg tage den med hjemmefra hvis du har en, så er du nelig sikker på at du har en. Jeg ville nemlig ikke satse på at de autostole som man kan finde i Thailand lever op til dansk standard. Men sådan er et generelt skkerhed er ikke noget de fokuserer på. ellers ville jeg nok finde en og købe og så smide den ud når du skal hjem. Mad: du behøver ikke tage mad med hjemme fra, Thailand er et moderne land med stort udvalg i babymad. Tag du bare i et af de store supermarkeder og du har samme udvalg som i Danmark (med lidt forskellige smags varrianter) derudover har thaier'ne det med at have ris i vand, du har sikkert set det på hoteller med morgenmads buffet. det kan en 9md gammel baby godt spise. Derudover så vil jeg give det generelle råd at ikke planlægge for meget. Du er nød til at tage nogle pauser hvor barnet kan falde lidt ned. Derudover vil det være en rigtig god ide hvis du kan holde lidt regelmæssighed børn i den alder bliver trygge af rutiner. |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/06-2010 11:34
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
forsikring + vacciner, hvis i skal værre længere tid i thailand og rejse derned mange gange fremover, kan jeg kun anbefale at i finder et thailandsk hospital og overgår til det thailandske vaccineprogram, og køber de vacciner som man ikke får foræret i Danmark + en god bæresele, så du kan gå med babyen på maven, klapvogne kan normalt kun bruges i storcentrerne, og barnet må naturligvis ikke sove alene udenfor, da myg og andre dyr, stort set alle steder er et problem. og naturligvis kan man havde sit barn med til thailand, du/i skal nok få massere af opmærksomhed, og skulle barnet blive syg vil du opleve en service der er meget højere end i Danmark på hospitalet. |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 26/06-2010 12:02
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Sarah skrev: kiml skrev: Ja og vi andre bliver glade for så bliver vi fri for at sove. sidste tur hjem var der en der skreg i 9 timer, og jeg skulle direkte på job lækkert ![]() Synes nu det var mere synd for ungen end for dig ![]() Tusind tak for alle jeres svar! Jamen så er vi enige har selv rejst med små børn som heller ikke var helt rolige. jeg var sådan set mere ked af det på moderens vegne for hun havde en mere at tage vare på |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 26/06-2010 12:48
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Sarah skrev: sony skrev: Hejsa Sarah Undskyld jeg spørger, men hvorfor tage en lille baby på 9 måneder med på ferie? Jeg mener bare hvad får barnet ud af det? Og i får en helvedes masse arbejde med pasning eller i skal betale jer fra det, også er i nervøse for hvordan jeres lille pode har det. Ja du må meget undskylde men jeg fatter ikke hvorfor folk gider tage deres babyer med på ferie, på en måde synes jeg det skulle forbydes fordi det er synd for barnet. Men for egoisterne der absolut skal på ferie, må jeg indrømme det er synd og skam, sorry igen det er bare min mening. Så er jeg en egoist der absolut bare skal på ferie. Jamen min datter er halv thai, så hun skal egentlig bare ned og møde sin Far og omvendt! Ja ok du har jo så en god grund til at have dit bar med
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 26/06-2010 13:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
sony skrev: Hejsa Sarah Undskyld jeg spørger, men hvorfor tage en lille baby på 9 måneder med på ferie? Jeg mener bare hvad får barnet ud af det? Og i får en helvedes masse arbejde med pasning eller i skal betale jer fra det, også er i nervøse for hvordan jeres lille pode har det. Ja du må meget undskylde men jeg fatter ikke hvorfor folk gider tage deres babyer med på ferie, på en måde synes jeg det skulle forbydes fordi det er synd for barnet. Men for egoisterne der absolut skal på ferie, må jeg indrømme det er synd og skam, sorry igen det er bare min mening. Hvad der ville være synd for barnet ville være at lade det blive derhjemme i andres varetægt, mens man selv tog afsted. Barnet OG forældrene får mulighed for at få en solid dosis kvalitetetstid sammen, uden at skulle tænke på madlavning, opvask, indkøb, tøjvask osv. Dette tilmed i tropiske omgivelser, det kan være en ren lise for sjælen. Selvfølgelig får barnet ikke mere ud af at være i Thailand end et tilsvarende ophold i Blokhus. Men der er til gengæld heller ikke noget til hinder for, hvis forældrene vælger Thailand. Det er smart at vælge en afgang, der følger barnets naturlige døgnrytme, dvs. en aftenafgang. Vores børn har altid sovet så at sige hele turen. De har været med fra ½ års alderen af og vi var afsted i ½ år. Børn i den alder skal ikke have nogle vacc. for at rejse til Thailand. De er for små. Jeg har prøvet en bæresele til babyer i Thailand. Det er alt for varmt synes jeg, bare for barnet og forælder. En sammenfoldelig paraplyklapvogn er meget praktisk at have med, helst en hvor ryggen kan slås ned, så barnet kan få en skraber deri, hvis man fx er ude og han bliver træt lige pludselig. Robert kommer med et godt råd omkring en vandkoger, sådan en havde vi også altid med for at rengøre flasker, sutter osv. Du kan købe sådan en på ethvert marked til under 200 baht. Kan selvfølgelig også bruges til at brygge kaffe/te/suppe med. Jeg synes det har været en fornøjelse at have haft de små poder med. Alle har nydt opholdet. Jeg ville dog ikke kaste mig ud i en sådan tur, hvis ikke der var 2 voksne med. At rejse alene med en sådan størrelse vil godt nok gøret livet temmelig vanskeligt, med mindre det er charter, hvor alt er arrrangeret. Redigeret af rinpoche d. 26/06-2010 13:21 |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 26/06-2010 14:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
Payanak skrev: Der er noget med nogle vaccinationer i skal have styr på... børn under 7 år behøver ikke at blive vaccinert mod f.eks Hapatitis A & B, men ellers er det meget fornuftig at konsulter ens egen læge, inden afrejsen planlægges, nogle vaccinationer kræver lidt virketid, med hensyn til små børn og længere fly rejser Tjahh nogle kan lide det andre ikke læs: passagerer, for mit eget vedkommende har jeg ikke noget problem, tager bare en sovepille. men ellers kan alt købes til de små i alle størrer supermarkeder, ikke noget problem. men ellers god tur med den lille. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 26/06-2010 15:19
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
tjeck det her link sarah.... http://www.babybu...-baby.html har selv en lille pige på 21 måneder og vi bor her i thailand. du kan rolig tage af sted herer alt hvad du skal bruge til den lille, tag lidt mad med og div til et par dage så der ikke bliver for meget stress på... og så kan i tage på lidt shopping sammen i div supermarker. hvor skal i være henne i thailand...hvis det er et støre sted så prøv at tjekke det her link http://www.villam...tores.html om der et såen et supermarket i nærheden af hvor i bor for de har godt udvalg af baby mad, og ang bler så er de her super fine http://www.welove...e/p006.jpg og jeg mener af en stor pakke med 54 koster 650 baht.....og så ellers god tur det bliver spændende for jer begge 2
Redigeret af dutling68 d. 26/06-2010 15:30 Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.