Se indlæg
 Udskriv debat
i tvivl
itvivl
hej medlemmer af DTW..... håber i eller jeres koner eller kærester kan hjælpe mig med noget oversættelse, det er rimeligt vigtigt for mig.... på forhånd tak..

har leget med google og andre netbaseret overs. men det giver ingen mening..

แล้วมึงเลิกกิรจการแส้วหรือทำไม วะ
ส่ง รูปไปให้ดู
ดูหรือยังส่งไปให้แล้ว
เย็น พูดโคดเก๋งเลยกูไม่ได้นอนเลย
เรื่องไรวะแต่กูอยากดูดบุหรี่มาก เลยจะออกไปก็ขี่รถไม่เป็น
ถ้าได้กลับก็คงเป็นเดืองสิงหาแต่ถ้าไมได้กลับก็เป็นปีหรือ2ปีSad
แล้วมึงไงวะ555555555ยังไม่รู้เลยว่าจะได้กลับหรือเปล่า

vandango
Prøv at smide teksten i Google translate igen, men vælg fra Thailandsk til engelsk, det giver bedre mening.
Du har åbenbart gaflet noget tekst fra en chat.

itvivl
tak for svar, jeg har prøvet google fra thai til engelsk

ja, det er fra en chat, håber bare ikke hun er i problemer den stædige kære

Payanak
http://www.thai2e...

itvivl
har osse brugt den, men virker ikke efter hensigten

Payanak
Den tekst er jo også lidt rodet...
To personer chatter med hinanden og man er nok nød til at være indforstået for at forstå til fulde. Men det er ikke noget vigtigt.
...måske det vigtigste er noget med en der måske tager hjem i September ???

itvivl
ja, du har ret, er nok noget indeforstået bangkok slang.

men det er vist nok i august

ja der står august, personen er sur over den person der skrives til har sagt sit job op, faktisk MEGET sur, ( ISSAT ) samme som fuck you. der tales om hvorfor hun ikke må ryge når hun godt kan li det, hun er sur over hun ikke må, hun skriver hun ikke ved hvordan hun skal bruge motorcyklen når hun ikke kan finde ud af at køre på den alene.

og så er hun sur over hun ikke ved hvorlænge du eller den der skrives til bliver når du eller personen kommer til august. hun skriver 1 uge, 1 md 1 år 5 år, hvorlangtid, vil hun gerne vide.

OBS, det er ikke nøjagtigt oversat, men det er verifiseret af mine kone, som nigger til min forståelse af hvad der tales om.

Men hun siger også det er taget ud af kontekst og man ikke kan se om det er en mand eller dame der skriver, samt at vi ikke ved hvem modtagern er.

itvivl
tusind tak donis. texten er fra min ex til hendes veninde i bangkok, men det begynder at give mening Smile

du er velkommen, men husk nu ikke købe jagtgevær osv på baggrund af det jeg har oversat, der kan være vigtige detaljer som mangler eller ikke har givet mening for mig hehe

men de største ting skulle vist være med. men 2tallet du ser, der står 2 år.

Hov der manglede noget.

den nedderste linje med 5 tallerne, 5 udtales "HA" som i HAHAHAHAHAH en der griner. og ifølge min kone, så skriver hun at hun ikke ved hvornår hun skal afsted, eller derhen. eller noget i den stil,

Men der mangler noget kontekst for at gøre det perfekt.

itvivl
hehe, helt rolig nu, jeg var (er)bare bekymret for hende,osse fordi flere af hendes beskeder var fulgt af grædende smilier

fordi jeg droppede hende for et par år siden, er ikke ensbetydende med med at jeg hader hende..tværtimod

hehe pointen var blot at du ikke skulle drage beslutninger ud fra det jeg har oversat til dig.

sikker på det ikke er en anden der har skrevet det og google oversat det? for min kone fik ingen mening rigtigt ud af det..

noget med hvorfor du har lukket din virksomhed

itvivl
nej, det tror jeg bestemt ikke, da det er en chat fra facebook

Silpakorn
Ok, efter min mening, bliver det så:

แล้วมึงเลิกกิรจการแส้วหรือทำไม วะ
Har du holdt op med at drive foretningen? Hvorfor?

ส่ง รูปไปให้ดู
ดูหรือยังส่งไปให้แล้ว
Jeg har sendt billed(et el. erne) til dig. Har du se det (dem)?

เย็น พูดโคดเก๋งเลยกูไม่ได้นอนเลย
Jen, han taler utrolig meget. Jeg kunne ikke fald i sovn.

เรื่องไรวะ
Hvad snakker han om?

แต่กูอยากดูดบุหรี่มาก เลยจะออกไปก็ขี่รถไม่เป็น
Jeg vil rigtig gerne ryge men jeg kan ikke bare tage ud fordi jeg ikke kan køre.

ถ้าได้กลับก็คงเป็นเดืองสิงหาแต่ถ้าไมได้กลับก็เป็นปีหรือ2ปี แล้วมึงไงวะ
Hvis jeg tager tilbage, så bliver det august. Ellers, om et år eller to (trist emotion her). Hvad med dig?

555555555
Hahahaha

ยังไม่รู้เลยว่าจะได้กลับหรือเปล่า
Jeg ved ikke en gang hvis jeg kan tage tilbage.

Jeg tror at damerne bare 'chitchat', ikke noget bestemt. De snakkede om foretningen, kæresten (Jen), og hvornår de vil tage tilbage (til Thailand tror jeg). Da de snakkede om hjemrejsen, bliver det lidt trist fordi de ikke ved hvornår de kan gøre det.

Mvh

en sydthai på CBS

Spring til debat: