Se indlæg|
Hvem er vi????
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 26/08-2005 20:11
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Sidder lige og har læst nogle gamle indlæg!!! Og der er flere der spørger om hvem der sidder og giver gode råd og vejledning!! ![]() Ja. Jeg sidder med samme spørgsmål ![]() Hvad er vores forskellige forudsætninger for at kommentere/dømme hvad andre gør, og hvad kender vi til Thailand ![]() Jeg kan jo starte med mig selv, og så se om der andre der følger op! ![]() Jeg flyttede med mine forældre til Thailand i 1976 og boede der i 6 måneder, gik på international skole, også med Thaier. Har siden været i Thailand mindst en gang om året. Har aldrig været kæreste med en Thai, eller for den sags skyld haft et seksuelt forhold til en Thai, før jeg mødte min nuværende kone i København i 1999.( Hun er Thai) ![]() Jeg havde alle de fordomme som man møder i Danmark om Thaipiger der arbejder på barer og turist steder, derfor var jeg ikke sammen med pigerne derude! Jeg taler et for Thaier et forståligt Thai, og har gjort i mange år. (min kone var MEGET imponeret da jeg mødte hende ![]() )Er konverteret til Buddisme før jeg mødte min kone, og har altid været meget fascineret af Thailand og Thai kultur. Har fået en kæmpe venskabskreds her i Danmark og resten af verden gennem min kone Thailanske veninder og deres respektive mænd. Alle er langt fra danske Vi hjælper familien i Thailand med et beløb hver månede, men til gængæld passer de min kones yngste datter, hende er det desværre ikke lykkes at få til Danmark ![]() ![]() Men den ældste er her ![]() Vi har mindre virksomhed i Thailand (plantager) som kones familie hjælper med til at passe ![]() Jeg håber at dette giver lidt blod på tanden til jer andre, så vi ved hvad forudsætninger i Har ![]() ![]() Har I spørgsmål, SÅ SKYD ![]()
Redigeret af jesperfrb d. 26/08-2005 20:12 |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/08-2005 21:11
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa Jesper Det har vi prøvet før og der var vist kun 2-3 der ville fortælle om dem selv bamsen Redigeret af d. 26/08-2005 21:12 |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 26/08-2005 21:30
|
|
Hej Bamse Ja. det regne jeg også med, men jeg tænkte lige jeg ville prøve ![]() |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 26/08-2005 21:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
spør mig helere om fisk![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 27/08-2005 00:36
|
|
Hej Rolan Du skuffer mig lidt, da du ellers tidligere har stillet samme spørgsmål om hvem vi er ![]() ![]() Men hvad for en fisk?? ![]() ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 27/08-2005 08:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
jesperfrb skrev: Hvad er vores forskellige forudsætninger for at kommentere/dømme hvad andre gør, og hvad kender vi til Thailand ![]() Hej Jesper, Jeg svarer blot rent generelt herpå: ![]() Jeg tror alle herinde har en god del personlige erfaringer fra Thailand/ thailandske forhold osv. Og vi kommenterer vel alle ud fra vores personlige forudsætninger, hvilket så også medfører, at der også lejlighedsvis er store uoverensstemmelser, netop af denne årsag. Men dette finder jeg er een af forcerne ved denne site, man får input fra en lang række medlemmer, der har oplevet Thailand på en anden måde end een selv, og som ofte er medvirkende til at man får øjnene op for at den "sandhed" som man selv tror har patent på at kende nok har langt flere gråtoner end man oprindeligt var klar over.(disclaimer: med "man" mener jeg så absolut også undertegnede) Så længe leve mangfoldigheden. ![]() PS: Jeg mener ikke nødvendigvis at det er relevant eller udtryk for nogetsomhelst, hvis man præcis angiver ens tilhørsforhold til Thailand. Jeg har mødt danskere i thailand der har boet der i årtier, ikke taler 5 ord på thai og ikke kan komme igennem dagen uden at spise partout at skulle spise leverpostej og aldrig været uden for phuket/pattaya og bangkok.Og omvendt har jeg mødt førstegangsturister, der har pløjet sig igennem litteratur forud for afrejsen og under rejsen, rejst igennem alle 4 dele af landet og suget til sig af indtryk, sprog osv komme hjem med en bemærkelsesværdig indsigt. Rinpoche Redigeret af rinpoche d. 27/08-2005 08:51 |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 27/08-2005 11:28
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Jeg må vel være en af de virkelig kloge. Har boet fast i Thailand, drevet virksomhed i Thailand, haft arbejdstilladelse, har tjent penge, har mistet penge, er blevet snydt m.m.m. Driver nu virksomhed med thai-forbindelser. Så bare spørg eksperten. Der er bare det, at der er oceaner af thailandske forhold, "eksperten" ikke aner en dyt om. Derfor afholder jeg mig fra skråsikre meninger. Det er mit indtryk, at de store uenigheder opstår, fordi nogle føler sig som eksperter - ofte på baggrund af egne oplevelser fra en chartertur. Men oplevelser kan være forskellige. Så vi når måske langt, hvis vi holder os til at berette om personlige oplevelser og ikke giver dem status af at være den eviggyldige sandhed. Eks.: Hvordan får man arbejdstilladelse i Thailand? Mit svar: Det aner jeg ikke. Jeg véd, hvordan jeg selv fik det. Men det er ikke sikkert, at reglerne tolkes ens i syd og nord. Og så er det i øvrigt ligegyldigt, hvor mange år, jeg har boet i Thailand, hvor mange gange, jeg har været i Thailand, hvor ofte, jeg er i Thailand etc. Det gør mig ikke til ekspert i noget som helst. Det giver allerhøjest en fornemmelse af, hvordan nogle ting KAN fungere. vh / bjarne ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 27/08-2005 12:30
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hej Bjarne Wow, lider jeg af personlighedsspaltning? Du lyder som mit alter ego ![]() Håber der kommer flere indlæg fra din hånd ![]() rinpoche |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 27/08-2005 15:03
|
|
Takker for de indtil vidre meget seriøse indlæg! Dejligt at hører fra jer ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.