Se indlæg|
Sumpen
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 28/06-2010 20:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 156 |
Hejsa Jeg har lige nogle spørgsmål fra en ven. Forgår al indenrigsflyvning fra sumpen nu eller er der stadig aktivitet i Don Mueang Nogle der har erfaringer med Bkk-Pucket ( selskaber,priser,osv....) Jeg har desværre ikke selv været den vej , så jeg kan desværre ikke hjælpe min ven men jeg ved der er mange herinde der har fløjet den strækning. Mvh Jens Ole |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/06-2010 20:47
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
www.airasia.com is your friend. :-] |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 28/06-2010 22:43
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Måske tager jeg fejl, mener da at Nok Air, er det eneste selskab som flyver fra Dong Muang nu? |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/06-2010 22:49
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Thai air flyver til Phuket fra BKK og CM, samt et par lavprisselskaber. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 28/06-2010 22:57
|
girobank skrev: Thai air flyver til Phuket fra BKK og CM, samt et par lavprisselskaber. Ja klart mange flyver fra BKK=Suvarnabummi, Bangkok International Airport, men jeg svarede på om der stadig blev fløjet fra den gamle lufthavn Don Muang som nu har koden DMK og det gør der. |
|
|
|
| Hanuman |
Lagt på d. 29/06-2010 00:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 316 |
Ja, det gør der! Både One-Two-GO Airlines og Nok Air flyver derfra.. Jeg har prøvet at flyve med One-Two-GO til Phuket og Chiang Mai derfra - ingen problemer bortset fra en mindre forsinkelse på Chiang Mai-turen.. One-Two-GO er blevet et kontroversielt selskab, eftersom det rygtedes at de hverken overholder sikkerhedsstandarder og/eller lader deres piloter få hviletid nok, men jeg er ikke død endnu og ville vælge dem igen hvis de havde andre gode tilbud.. Jeg har prøvet Nok Air fra Phuket til Don Mueang og det gik også uden problemer - så kast du dig bare ud i dét ![]() Har også fløjet Nok Air fra Suratthani til Don Mueang, kom jeg i tanke om.. Det var Kongens 82-års fødselsdag og jeg blev modtaget med stor glæde da jeg købte billetten, da jeg var kunde nr. 82 den dag.. Fik en Nok Air T-shirt, fik taget billede med den og hele mandskabet midt i Suratthani Lufthavn og betragtet som nærmest en berømthed af deres ansatte - en sjov og speciel oplevelse.. Så i øvrigt fyrværkeriet fra luften da vi kom ind over BKK, men alt det er et sidespor - konklusion: flyv du bare fra DMK
Redigeret af Hanuman d. 29/06-2010 00:34 One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 29/06-2010 00:40
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Hmmm... Nr. 82, på 82 års dagen, vandt du også i lotto?![]() One Two Go drattede ned på Phuket for ca. 3 år siden, og det selskab burde groundes for ever! Jeg skal ikke flyve med billige, budget indenrigs selskaber i Thailand. PL |
|
|
|
| Hanuman |
Lagt på d. 29/06-2010 00:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 316 |
Vandt ikke Lotto dén dag, men derimod for 7 år siden i en hvidevarebutik i Rangsit - det er dog en anden historie ![]() Har hørt om Phuket-skandalen hvor alle (vist nok) blev dræbt, men man må jo så påregne den risiko som deres eneste on-board entertainment og dét er jo trods alt gratis.. One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 29/06-2010 01:00
|
Morbid humor må jeg sige... 90 døde - 40 overlevede: http://en.wikiped...Flight_269 PL |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 29/06-2010 01:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Jeg har prøvet one two go en gang sidste år da jeg skulle til Phuket og der ikke var andre ledige afgange. Det blev også sidste gang jeg fløj med dem. sikke en møgspand af en flyver. interiør gabte flere steder og den lignede noget der var bragt tilbage fra WW2. Jeg betaler hellere end gerne 2000 baht for et andet selskab. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 29/06-2010 01:08
|
Enig... Det er et skod-selskab, og intet er ændret siden ulykken! "Despite significant attempts by the Thai Department of Civil Aviation and the owner of the airline, Udom Tantiprasongchai, to falsify information critical to the crash investigation, the NTSB determined the cause of the crash to be "flight crew error". The first officer was inadequately trained and inexperienced and the captain of the flight was incapacitated at the time of the crash. The airline had no safety program and both the pilot and co-pilot were exhausted due to illegally-excessive work hours. The owners and supporters of Orient Thai/One-Two-Go, including Udom Tantiprasongchai personally, and high-level personnel at the Thai Department of Civil Aviation and at the Thai Ministry of Transportation have made significant efforts since to whitewash the systemic failures in the aviation system in Thailand that resulted in this crash. As of March 2009, despite repeated promises from the Thai Department of Transportation, no crash report has been released." Mistah Scumbag Udom Tantiprasongcha må så absolut ha´de rigtige forbindelser, som enhver anden Macho-Thai-Biznessman, så han stadigvæk kan skide højt og flot på alle regler, safety og vedligehold m.m. ![]() PL Redigeret af PL d. 29/06-2010 01:10 |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 29/06-2010 15:34
|
Ja det er sgu uhyggeligt PL. Hvorom alting er, jeg skulle flyve med en Thai bekendt fra Chiang Mai til BKK for en del år siden, tror endda det var inden ulykken. Vi talte om mulighederne og det var slet ikke diskution fra hans side, One-two-go, satte han sig simpelt hen ikke op i. Det var gamle lortemaskiner var reaktionen. Var det iøvrigt ikke Orient Thai som åbenbart har samme ejere som one-two-go, som Tyrkiet eksperten måtte opgive at flyve med, da der blev vist billeder af deres kabine i pressen? Fik de landingsforbud i CPH? Jeg er ikke sikker, men mindes et eller andet. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 29/06-2010 16:21
|
Jo, det er samme ejer, samme skod-selskab! http://en.wikiped...i_Airlines Prøv at Google, og det vælter ud af skabet med lort... http://www.thainy...7&pid=4507 http://www.thainy...eadmore=30 http://www.thaifo...8&pid=4861 PL |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 30/06-2010 06:31
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
One Two Go eller die for klamme hænder når jeg tænker på dem, da de havde de fatale styrt i Phuket var jeg lige startet der fra, vi kunne se alle blinke fra vinduet i flyet, man tænker ikke nærmere over det før man tænder for sit fjernsyn på hotellet og ser der er sket. PUHA![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.