Se indlæg|
Bangkok bans tourists from feeding elephants
|
|
| PL |
Lagt på d. 18/07-2010 15:52
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Nå, skal turisterne nu straffes fordi der er elefanter i Bangkok? Idiotiske Thai myndigheder, typisk... http://www.theage...1094q.html PL |
|
|
|
| Funnyboy |
Lagt på d. 18/07-2010 16:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 154 |
Nej ikke i første omgang. Der får man som regel bare en advarsel. Men ejeren af elefanten får en bøde på 10000 baht for at ha elefanten inde i byen. Jeg syntes det er helt fint. Hvis man vil fodre en elefant er der rig mulighed for det andre steder end lige inde i centrum af bangkok. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 18/07-2010 16:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Myndighederne mener det ret seriøst. Har så sent som i dag set skilte langs vejen her i Bangkok, hvorpå det tydeligt fremgår at elefanter ikke længere er ønsket i byen. |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 18/07-2010 17:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Super Elefanterne ud af byen, og langt ud i skoven med dem, der har de det bedst, så kan vi støtte dem der med mahut hjælp og andre gode tiltag.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 18/07-2010 18:32
|
Selvfølgelig skal de ud af byen, men jeg brokker mig over at turisterne/farang åbenbart skal ha´ skylden! Jeg fodrer dem aldrig, selvom man bliver presset til at købe de bananer af de såkaldte "mahouts", hvilket jeg ikke mener de er. Det er tit den typiske thaimand-slapsvans, der tror at ha´ fundet en fed fidus til at score kassen med mindst mulig indsats. PL |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 18/07-2010 18:38
|
|
Altid noget at de hjælper dyrene nu. Men de vilde sorte svin render stadig rundt på nedre Sukcumbitch Rd. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 18/07-2010 18:47
|
Ja, de varianter af naturens forunderlige skabninger der fouragerer nede i den del af storbyjunglen, er der ikke nogen der tør røre ved. Er det en special abeart man troede var uddød? Hvordan har de fået et sprog? Har de mon udviklet evnen til at klatre lodret opad af betonen, siden de ikke bliver fanget ind? Eller har lederne af stammen indgået en jungleaftale med de lokale indfødte? Måske Sir David Attenborough fra BBC Wildlife en dag vil lave et program om dem, så vi kan få løst mysteriet! PL Redigeret af PL d. 18/07-2010 18:50 |
|
|
|
| Funnyboy |
Lagt på d. 18/07-2010 19:03
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 154 |
Aber er vidst et andet problem der er i mange tropiske byer. Men så længe de ikke er i snor syntes jeg da bare de skal ha lov til at blive. Det var der sikkert før byen flyttede til området. Men man kunne jo selvfølgelig gøre lidt for at få dem flyttet længere ud af byen end lige i centrum :-D |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 18/07-2010 19:04
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
PL skrev: Selvfølgelig skal de ud af byen, men jeg brokker mig over at turisterne/farang åbenbart skal ha´ skylden! Jeg fodrer dem aldrig, selvom man bliver presset til at købe de bananer af de såkaldte "mahouts", hvilket jeg ikke mener de er. Det er tit den typiske thaimand-slapsvans, der tror at ha´ fundet en fed fidus til at score kassen med mindst mulig indsats. PL Ikke enig. En voksen elefant fortærer op til 250 kilo føde om dagen. Med det herskende forbud mod at fælde træer, er deres traditionelle "erhverv" nu overflødigt. Der kan kun være så og så mange, der finder beskæftigelse indenfor turistbranchen, hvilket idag er deres sidste mulighed for at genere penge til bla. deres føde og til deres mahout. Det er ikke thai-slapsvanse, der kører den gesjæft. Det er iøvrigt også svært at skride ind mellem en mahout og hans livslange forhold til elefanten. Det er et udtryk for desperation, som imho burde addresseres. Elefanten er et af Thailands mest fremtrædende symboler og en gang på det nationale flag tilmed for slet ikke at nævne symbolet på kongen med "de hvide elefanter", og hvad sker der? Nada. Beskæmmende. Selvfølgelig er det dybt kritisabelt at bringe disse tykhuder ind til byerne, rendyrket dyrplageri. Redigeret af rinpoche d. 18/07-2010 19:05 |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 18/07-2010 19:12
|
|
Hoho... ![]() Hvem snakker om white trash hva? Black trash er squ da dagsordenen i disse mørke tider. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/07-2010 19:16
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
rinpoche skrev: PL skrev: Selvfølgelig skal de ud af byen, men jeg brokker mig over at turisterne/farang åbenbart skal ha´ skylden! Jeg fodrer dem aldrig, selvom man bliver presset til at købe de bananer af de såkaldte "mahouts", hvilket jeg ikke mener de er. Det er tit den typiske thaimand-slapsvans, der tror at ha´ fundet en fed fidus til at score kassen med mindst mulig indsats. PL Ikke enig. En voksen elefant fortærer op til 250 kilo føde om dagen. Med det herskende forbud mod at fælde træer, er deres traditionelle "erhverv" nu overflødigt. Der kan kun være så og så mange, der finder beskæftigelse indenfor turistbranchen, hvilket idag er deres sidste mulighed for at genere penge til bla. deres føde og til deres mahout. Det er ikke thai-slapsvanse, der kører den gesjæft. Det er iøvrigt også svært at skride ind mellem en mahout og hans livslange forhold til elefanten. Det er et udtryk for desperation, som imho burde addresseres. Elefanten er et af Thailands mest fremtrædende symboler og en gang på det nationale flag tilmed for slet ikke at nævne symbolet på kongen med "de hvide elefanter", og hvad sker der? Nada. Beskæmmende. Selvfølgelig er det dybt kritisabelt at bringe disse tykhuder ind til byerne, rendyrket dyrplageri. Så vidt jeg forstår hovedproblemet, så er det fødderne, da man ikke har "hestesko" til elefanter (dog han man sko, men de er nok ret dyre). Dertil kommer stress. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 18/07-2010 19:28
|
|
Det var da godt nok en overfladisk betragtning. Elefanter i Thailand er jungledyr, selv de tamme bor i landsbyer som regel omgivet af skov. De har da ikke spor at gøre i en storby. Det er rendyrket dyremishandling. En skamplet for Thailand, som i mange sammenhæng bryster sig med national symbolik i form af bla. elefanter. Nå, det er ikke overraskende. Til dem der er interesseret i thailandsk dyreliv, så læs denne artikelrække af Bruce Kekule, forfatter til en række fremragende fotobøger vedrørende thailandsk dyreliv. Denne artikel specifikt omkring den siamesiske tiger, sørgelig læsning. http://teakdoor.c...and-s.html |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/07-2010 19:55
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
rinpoche skrev: Det var da godt nok en overfladisk betragtning. Elefanter i Thailand er jungledyr, selv de tamme bor i landsbyer som regel omgivet af skov. De har da ikke spor at gøre i en storby. Det er rendyrket dyremishandling. En skamplet for Thailand, som i mange sammenhæng bryster sig med national symbolik i form af bla. elefanter. Nå, det er ikke overraskende. Til dem der er interesseret i thailandsk dyreliv, så læs denne artikelrække af Bruce Kekule, forfatter til en række fremragende fotobøger vedrørende thailandsk dyreliv. Denne artikel specifikt omkring den siamesiske tiger, sørgelig læsning. http://teakdoor.c...and-s.html Hej rinpoche, Hvis du henviser til mit indlæg, så ja, det er en overfladisk betragtning, eftersom jeg ikke har forstand på elefanter. Men jeg har læst flere gange, at et problem er deres fødder, og et andet problem er stress. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 18/07-2010 19:57
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Det er da heller ikke så langtid siden en elefant faldt ned i et hul på fortovet. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 18/07-2010 20:16
|
Ja, de fortove er en skandale, selv en Isaan letvægter rapand på 42 kg, risikerer at falde igennem det makværk! Nå, til elefanterne... Ja, det er trist at "national-symbolet" behandles på den måde, og det er også derfor jeg harmes over at turisterne skal blandes ind i, at Thai´er atter engang IKKE formår at holde orden i eget hus! Den hovedrige royale familie ku´ da passende donere lidt kontanter til elefant-reservater, plejehjem etc. Samme med prostitutionen, som man også ynder at gi´ de grumme udlændinge skylden for. Thai-nationalsporten: At gi´ alle andre skylden for alle dårligdommene, skandalerne og råddenskaben! PL |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 18/07-2010 20:27
|
|
Hov, hov, PL. Monarkiet er ved at gå bankerot. De har kun 30 milliarder dollars at gøre godt med ![]() http://www.forbes...ire_2.html |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 18/07-2010 20:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
Ja vilde dyr og turister er ikke altid god coktail Tjek denne vidio http://www.youtub...re=related |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 18/07-2010 20:46
|
|
PL skrev: J Nå, til elefanterne... Ja, det er trist at "national-symbolet" behandles på den måde, og det er også derfor jeg harmes over at turisterne skal blandes ind i, at Thai´er atter engang IKKE formår at holde orden i eget hus! Den hovedrige royale familie ku´ da passende donere lidt kontanter til elefant-reservater, plejehjem etc. Samme med prostitutionen, som man også ynder at gi´ de grumme udlændinge skylden for. Thai-nationalsporten: At gi´ alle andre skylden for alle dårligdommene, skandalerne og råddenskaben! Jeg ville gerne erklære mig uenig, men det kan jeg ikke.... |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 20/07-2010 07:29
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
gælder det også de lyserøde må man så heller ikke fodre dem mere for dem er der en del af skal jeg lige hilse og sige spc om morgen kommer de frem ......
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Elefanterne ud af byen, og langt ud i skoven med dem, der har de det bedst, så kan vi støtte dem der med mahut hjælp og andre gode tiltag.

......