Se indlæg
 Udskriv debat
Finde familie i Thailand.
Hejsa mit navn er Kusuma jeg er en 18 årig pige oprindelig fra Thailand, eftersom jeg kom til Danmark som 3 årig har jeg mistet kontakten til min familie i Thailand, er der nogle der ved hvordan man kan opspore dem igen.
Findes der en slags "De gule sider" i Thailand eller andet.
Eftersom min kæreste og jeg begge er studerende, bliver der nok ikke(medmindre vi vinder i Lotto) råd til en rejse derned foreløbig, men jeg vil da gerne sende en video optagelse ned til dem for at sige at jeg har det godt og for at vise hvordan jeg leverSmile

Mange tak for al hjælp Sunflower

Robert Kronberg
kusumasoerensen skrev:
Hejsa mit navn er Kusuma jeg er en 18 årig pige oprindelig fra Thailand, eftersom jeg kom til Danmark som 3 årig har jeg mistet kontakten til min familie i Thailand, er der nogle der ved hvordan man kan opspore dem igen.
Eftersom min kæreste og jeg begge er studerende, bliver der nok ikke(medmindre vi vinder i Lotto) råd til en rejse derned foreløbig, men jeg vil da gerne sende en video optagelse ned til dem for at sige at jeg har det godt og for at vise hvordan jeg leverSmile

Der findes online-telefonbøger, men jeg har dårlige erfaringer med dem, hvis man skal finde en person. Dertil kommer, at mange ikke har fastnet, og hvis de har, så er det jo en hel familie, som deler telefonen, og hvilket navn er den så i. Mobilen er ofte et taletidskort.

Dertil kommer, at du nok ikke lige kan sende en videofilm og et brev, sådan uden varsel. For de første kan de måske ikke forstå det, og for det andet kan det lave rod i den, hvis din mor er blevet gift og ikke har sagt, at hun allerede har et barn.

Der findes, mig bekendt, foreninger i Danmark, som har til formål at spore forældrer, hvor du måske kan hente noget erfaring om, hvordan man griber sådanne ting an.

Det væsentlig er, i din egen efterforskning, hvor mange oplysninger du har på din mor, herunder om du har din egen fødselsattest.

Eftersom det "kun" er 15 år siden, må der være en sandsynlighed for, at det er nemmere at finde din oprindelige families registreringssted.

Hvis du fx har din mors navn (på Thai), så kan du jo starte med at google hele navnet og derpå efternavnet.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Fido
kusumasoerensen skrev:

Har dine adoptivforældre ikke en adresse på den organisation som har formidlet adoptionen?
De ligger måske inde med kontaktoplysningerne.
One man's ceiling is another man's floor

Der findes online-telefonbøger, men jeg har dårlige erfaringer med dem, hvis man skal finde en person. Dertil kommer, at mange ikke har fastnet, og hvis de har, så er det jo en hel familie, som deler telefonen, og hvilket navn er den så i. Mobilen er ofte et taletidskort.

Dertil kommer, at du nok ikke lige kan sende en videofilm og et brev, sådan uden varsel. For de første kan de måske ikke forstå det, og for det andet kan det lave rod i den, hvis din mor er blevet gift og ikke har sagt, at hun allerede har et barn.

Der findes, mig bekendt, foreninger i Danmark, som har til formål at spore forældrer, hvor du måske kan hente noget erfaring om, hvordan man griber sådanne ting an.

Det væsentlig er, i din egen efterforskning, hvor mange oplysninger du har på din mor, herunder om du har din egen fødselsattest.

Eftersom det "kun" er 15 år siden, må der være en sandsynlighed for, at det er nemmere at finde din oprindelige families registreringssted.

Hvis du fx har din mors navn (på Thai), så kan du jo starte med at google hele navnet og derpå efternavnet.

Hilsen, Robert[/quote]

Hejsa Robert..
Mange tak for din kommentar.

Jeg tror godt jeg ved hvilken navn fastnet telefonen er i, jeg kender efternavnet, men kender desværre kun personens "kælenavn", altså vi alle hedder jo Wannarangsee til efternavn.
Jeg kan sagtens snakke thai, og har besøgt min thailandske familie et par gange sidst da jeg var 15 og stadig boede hjemme Smile
Jeg har søgt "Wannarangsee" på google men der kommer for det meste bare noget med Kusuma Wannarangsee og det er mig, også er der nogle andre men dem genkender jeg umiddelbart ikke på billederne.

cesse
Søg på Thailandsk Google måske det hjælper
Hilsen Cesse

Robert Kronberg
kusumasoerensen skrev:

Hilsen, Robert

Hejsa Robert..
Mange tak for din kommentar.

Jeg tror godt jeg ved hvilken navn fastnet telefonen er i, jeg kender efternavnet, men kender desværre kun personens "kælenavn", altså vi alle hedder jo Wannarangsee til efternavn.
Jeg kan sagtens snakke thai, og har besøgt min thailandske familie et par gange sidst da jeg var 15 og stadig boede hjemme Smile
Jeg har søgt "Wannarangsee" på google men der kommer for det meste bare noget med Kusuma Wannarangsee og det er mig, også er der nogle andre men dem genkender jeg umiddelbart ikke på billederne.

Har du søgt "Wannarangsee", hvor du staver det på Thai?

Hilsen, Robert

Lung Yao
kusumasoerensen skrev:
Findes der en slags "De gule sider" i Thailand eller andet.Eftersom min kæreste og jeg begge er studerende, bliver der nok ikke(medmindre vi vinder i Lotto) råd til en rejse derned foreløbig, men jeg vil da gerne sende en video optagelse ned til dem for at sige at jeg har det godt og for at vise hvordan jeg leverSmile

Ja, der findes, men som Robert skrev er naesten hele befolkning grebet af "Mobilos" (selv munkene).
Men proev lykken her:

http://search.yel...White+Page

http://people.yel...xtsurname=

http://www.yellow....co.th/en/

http://www.yellow...

Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Funnyboy
Måske dine adoptivforældre kan hjælpe dig med en adresse eller et telefonnummer siden du har besøgt dem for 3 år siden.
Ellers kan det være at ambassaden her i landet kan hjælpe dig med at finde dem via et folkeregister i Thailand

styrt3
hvor i thailand kommer dine forældre fra ?
http://www.yeha.dk/

Robert Kronberg
Funnyboy skrev:
Måske dine adoptivforældre kan hjælpe dig med en adresse eller et telefonnummer siden du har besøgt dem for 3 år siden.
Ellers kan det være at ambassaden her i landet kan hjælpe dig med at finde dem via et folkeregister i Thailand

Det er da klart, hvis der har været kontakt for blot 3 år siden, så burde den være lige til højrebenet, men måske moderen har skiftet mobilnummer? Men hvordan fik hun kontakt dengang?

Jeg tror derimod ikke at ambassaden kan hjælpe udover noget general information.

Hilsen, Robert

FCKdk
kusumasoerensen skrev:

Hilsen, Robert

Google er efter min mening kropumulig at søge, mennesker med fælles relationer på....
Derimod er Facebook community meget mere gavmild!!!!
I søgefeltet skriver Du navn eller efternavn på dem Du søger og
ved at indtaste "Wannarangsee", dukker cirka 20 profiler op med almindeligt
lydende Thailandske fornavne....
Søg og Du skal finde, held og lykke!!!!Cool
Redigeret af FCKdk d. 05/01-2011 23:07

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Funnyboy skrev:

Jeg er ikke adopteret, men er kommet til Danmark fordi min bio. moe fandt sig en dansk mand Smile

Spring til debat: