Se indlæg
 Udskriv debat
Oversættelse til Thai
Hvem vil oversætte:

"Lukket på grund af velstand, åbner igen når vi mangler penge."

Jeg vil sætte et skilt på vores yndlingsrestaurant her i Nonthaburi "Hjørnet", idet de lukker i tide og utide, t.eks hvis de har vundet i ulovlig tipning.
Min kone vil ikke oversætte det, da hun siger der er uartigt hvis jeg sætter et sådant skilt op.

Jeg kender indehaverne særdeles godt, så jeg er ikke i tvivl om at jeg kan tillade mig spøgen.

Hvis jeg fortæller indehaverne at nu kommer der t.eks. 3 danske "drenge" på besøg i een uge, lukker de overhovedet ikke. før den dag drengene rejser.
LOL LOL

sony
Ved ikke om det passer men efter en google oversætning kom det her Pfft

"ปิดเพราะความมั่งคั่งจะเปิดอีกครั้งเมื่อเราไม่มีเงิน.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Jeg synes at oversættelserne på Google er mildest talt elendige,både den ene og den anden vej, derfor vil jeg gerne have en der kender sproget, til at oversætte.

Man kan faktisk godt bruge Google.

Men man skal være lidt omhyggelig med ordvalg opdele i linjer i stedet for komma, og undlade alt spild ord. Jamen, men osv navne går heller ikke.

sony
ABEKATTEN skrev:
Jeg synes at oversættelserne på Google er mildest talt elendige,både den ene og den anden vej, derfor vil jeg gerne have en der kender sproget, til at oversætte.

Kan kun give dig ret, også derfor jeg skrev hvor det var oversat, kan ikke læse thaiskrift.Frown

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Der må da være bare een, der kan give en oversættelse, med humoren bevaret.
LOL LOL

ปิดเพราะ ร้านนี้รวยแล้ว เปิดอีกเมื่อเราขาดเงิน -bid plug lan nee luar leua beyn ek myer law kad gjen. Det squ svært og stave til det.

Men det noget med, lukket fordi denne butik er rig nu, åbner igen når vi mangler penge.
Redigeret af d. 27/07-2010 19:11

Jeg har vist min kone din oversættelse, BlackBlond, og hun siger det er en god oversættelse.
LOL LOL

Du behøver ikke bruge mellemrum som jeg har gjort.. held og lykke med det.

FCKdk
Abekat>>>>
Denne er også ret sjov hvis google har gjort deres
arbejde ordentligt!!!!
Brug "din private google" og fortæl endelig hvis den er helt skæv!!!!Pfft

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

sony
Øh må man spørge hvad forskel der på den oversættelse jeg kom med og den blackblond kom med? For efter hvad jeg kan se er det den samme eller hvadPfft

jo men min er bare bedre Pfft

FCKdk
FCKdk skrev:
Abekat>>>>
Denne er også ret sjov hvis google har gjort deres
arbejde ordentligt!!!!
Brug "din private google" og fortæl endelig hvis den er helt skæv!!!!Pfft

K'K....
Den svipsede og nu kan Jeg ikke huske den sjove tekst....Grin

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

sudsakhon
Hæderlig oversættelse, der samtidig bibeholder "glimtet i øjet".
Det kan læses som en morsom omskrivning.
Der hænger ofte et lille guldskilt i forretninger eller private med teksten (som leg med ord på thai): Denne familie/hus/forretning er allerede rig.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Spring til debat: