Se indlæg
 Udskriv debat
Familiesammenføring og "understøttelse"
Frank
Med Dansk Folkepartis ny forslag vedrørende hævet aldersgrænse ved familiesammenføring er diskussionen om emnet igen aktuelt ved frokostbordet.

Der er delte holdninger til spørgsmålet, men det er ikke dem, jeg er interesseret i.

Derimod hører jeg ofte fremført, at den familiesammenførte ægtefælle kommer til Danmark til en tilværelse betalt af danske skatteydere. Nu har vi selv været gennem møllen for mange år siden, og konen har aldrig – bortset fra gratis sygesikring, som vi i øvrigt sætter pris på - fået så meget som en bøjet 25-øre fra det offentlige.

Er der noget jeg har misforstået? Smile

Thongthai
Som udgangspunkt hvis man modtager penge fra det offentlige ligges der til grund at man ikke kan forsørge sin kone og derfor bliver hun udvist.Har manden særbarn eller de har barn sammen er der andre regler.

Peder1968
Frank skrev:
....
Derimod hører jeg ofte fremført, at den familiesammenførte ægtefælle kommer til Danmark til en tilværelse betalt af danske skatteydere. Nu har vi selv været gennem møllen for mange år siden, og konen har aldrig – bortset fra gratis sygesikring, som vi i øvrigt sætter pris på - fået så meget som en bøjet 25-øre fra det offentlige.
Er der noget jeg har misforstået? Smile

Jeg tror folk har svært ved at se forskellen på familiesammenførte og så flygtninge.
Ud over gratis danskundervisning og sygesikring tror jeg heller ikke der er mange der får noget fra det offentlige med de nye regler for familiesammenføring og permanent opholdstilladelse.
Men det kan godt være den der er kommer til landet for nogle år siden havde andre muligheder for at malke systemet......

Spring til debat: