Se indlæg|
Om visum
|
|
| Baloo |
Lagt på d. 28/07-2010 18:28
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hej Er der nogen der kan hjælpe lidt med visum regler Min kærste er taget tilbage til Thailand her d.24-7, og skal på ambasaden for at få stæmplet sit visum. Hun ringede så til dem for at høre om hun kunne søge visum med det samme, de sage at det ikke var nødvendigt, hun skulle bare blive i Thailand i 3 md, og bare komme 14 dage før med en fly tid og forsirking. og så ville de lave det til hende i løbet af 5 dage, kan det virkligt passe at det er så let anden gang. |
|
|
|
| stenfred |
Lagt på d. 28/07-2010 18:48
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 47 |
Det lyder rigtigt, jvf. de nye ansøgningsregler Danmark skal overholde som en del af Schengen. De har ført til reducerede sagsbehandlingstider da "gengangere" normalt vil blive anset som værende i god tro (ingen garanti), i øvrigt er der mål sat op for at langt de fleste ansøgninger skal ordnes i løbet af 15 dage, og at det kun i særtilfælde må vare over 30 dage. Før blev langt de fleste ansøgninger fra Thailand sendt til København til evaluering, nu er det omvendt, de fleste ansøgninger bliver ordnet i Thailand. Der var et link herinde på et tidspunkt. Jeg mener reglerne trådte i kraft 1. April. |
|
|
|
| JohnnyS |
Lagt på d. 07/08-2010 22:31
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 7 |
Har lige været igennem møllen med ansøgning om nyt 90 dages visum. Min kæreste rejste dog hjem i starten af juni. Der er "nye boller på suppen". Visum ansøges ikke på ambassaden mere. Der skal nu IKKE bestilles tid man kommer bare... inden for åbningstiden.Se: http://www.vfsglo...index.html Jeg tog med hende hjem, og når nu vi var i Bangkok på ferie kunne vi lige så godt ordne papirarbejdet - troede jeg. Da jeg havde stillet garanti for hende ville de ikke modtage en ny ansøgning før pengene var udbetalt til mig. Hun måtte derfor vente på at jeg tog hjem fra ferie igen og fik pengen udbetalt før hun igen kunne tage til VFS for at søge visum igen. Til forskel fra første gang (på ambassaden) skulle hun nu stille med fødelsattest og navneændringattest (det skulle hun ikke først gang), en forsikring og en booked flybillet. De ting skulle afleveres "sammen med" visum ansøgningen, supplement og invitationen. Når hun aflevere papirene får hun endnu et spørgeskema der skal udfyldes! De 5 dage der beskrives, tog i dette tilfælde små 3 uger - men der var så også 2 thailandske helligdage. Det hele var faktisk ganske nemt hvis man gør sig lidt umagen med at få papirerne udfyldt korrekt. Redigeret af JohnnyS d. 07/08-2010 22:32 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

man kommer bare... inden for åbningstiden.