Se indlæg|
51.000 kr. for indlevering af papirer
|
|
| Don |
Lagt på d. 31/08-2005 21:23
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 117 |
Er der nogle der har stiftet bekendtskab med den procedure fra udlændingestyrelsen, der siger: At for at indlevere papirer om familiesammenføring mv., skal man betale et gebyr på kr. 51.000 - De kalder det et gebyr...og beløbet er bare for at få udlændingestyrelsen til at SE på papirene. (De beholder ganske enkelt pengene, og herefter skal der stilles en sikkerhed på kr. 54.000) Det er da at genere folk fuldstændig. Jeg har alle papirer i orden, korrekt boligstørrelse, fast arbejde, er aldrig blevet straffet og har været dansk statsborger i 33 år. Og nu er jeg nød til at at sende min kone til Thailand i næste uge. Det er til at græde over. |
|
|
|
| Novicen |
Lagt på d. 31/08-2005 21:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 143 |
Hej Don Hvad sker der?!? Det lyder helt afsindigt! Et gebyr? Og så i den størrelsesorden?!?Jeg har selv lige været "hele møllen" igennem. Min kone betalte et mindre gebyr til ambassaden i Bangkok, da hun indleverede papirerne om familiesammenføring. Nu, 7 måneder senere, har hun fået sin første midlertidige opholdstilladelse... Men jeg er aldrig blevet pålagt et gebyr fra Udlændingestyrelsen! Der findes to slags bankgarantier. Men det er jo ikke dem, du henviser til. Hvis jeg var dig, ville jeg - hurtigst muligt - ringe til Udlændingestyrelsen og - venligt - bede om en uddybende forklaring! I forbindelse med min egen sag, har jeg "tygget" Udlændingestyrelsens hjemmeside igennem, mange gange. Jeg har aldrig fundet oplysninger om et gebyr, som det du skriver om! Jeg håber virkelig at der er tale om en fejl, og at det lykkes for jer!!! De bedste hilsner Novicen Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?
|
|
|
|
| Don |
Lagt på d. 31/08-2005 21:58
|
|
Hej Novicen Tak for svaret. Jeg tror forskellen er, at din kone indleverer papirerne på ambassaden i bangkok, hvor vi afleverer papirerne i udlændingestyrelsen i DK og det er netop udlændingestyrelsen i DK der vil have 51.000 i gebyr. (Jeg ringer til dem i morgen). Til orientering har en af mine venner og hans thailandske kone netop været derinde i dag...og fik beskeden om de 51.000 kr. i gebyr for at aflevere papirene. Jeg håber det er en stor misforståelse, og jeg har taget fejl af et eller andet...men jeg tvivler. |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 31/08-2005 22:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
Det er helt hen i vejret det må være en misforståelse. intet gebyr fra det offentlige kan være så stort, da et gebyr kun må dække de rent faktiske omkostninger der er ved den ydelse du vil benytte. Så uden tvivl er det en stor misforståelse. der kan blive opkrævet en bankgaranti på 51.000 for turistvisum og en bankgaranti på ca. 54.000 for opholdstilladelse. Dette er ikke for at forsvare UDLST. men det må være en høne der er blevet til 10 høns ... Men kontakt Udlst. telefonisk selv og forhør dig ... ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 31/08-2005 23:00
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Enig med Stampe med de 51K og 54K for hhv. turistvisum og opholdstilladelse. På ambassaden i Bangkok fik jeg for 3-4 uger siden følgende 3 services for under 10K bath (1500 kr.): - ansøgning om turistvisum - oversættelse og certificering af thailandsk giftepapir fra thai kommune (amphur) - ansøgning om opholdstilladelse / ægtefællesammenføring Blev i gift i DK eller Thailand? Baseret på en hændelse med en dansk mand fra min fars arbejde samt hans thailandske kærreste, så gætter jeg på at følgende er sket: 1) Du har inviteret hende til DK på turist-visa 2) Udlst. krævede at du oprettede en anfordringsgaranti på 51K for at hun kunne kommer herop 3) I er nu blevet gift i Danmark 4) Nu søger i om ægtefællesammenføring (dvs. kærresten, nu konen) hun rejser ikke retur ved det "aftalte" visa udløbsdato. Dernæst fortæller udlst. at de vil indkræve de 51K da i vil bryde ftalen for udrejse efter visa-udløb. Hvis de 4 punkter svarer til Jeres forløb, så er sagen magen til ham fra min fars arbejde. Kontakt mig hvis du vil i kontakt med ham for at høre hvad han har gjort (han turde ikke andet end sende hende retur til Bangkok, da 51K er en dyr økonomisk straf). Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| Don |
Lagt på d. 02/09-2005 17:17
|
|
Christian-s har fuldstændig ret. Og de fire punkter passer lige nøjagtig på situationen. Det er måske forkert at kalde det et gebyr. Men hovedsagen er at jeg bliver 51.000 kr. fattigere, da de går lige i lommerne på staten. Samtidig skal jeg så stille en ny anfordringsgaranti på 54.000 kr. Jeg betragter det som direkte chikane fra statens side. Men jeg nægter fuldstændig at smide 51.000 kr. lige i lommerne på udlændingestyrelsen. Så vi må den lange vej. Jeg tvivler ikke på at det lykkedes, men det tager godt nok lang tid. Tak til Novicen, Stampe og Christian-s for feedback. |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 02/09-2005 17:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Danmark var et yndigt land![]() I dag er det en straf at vaere dansk statsborger ![]() |
|
|
|
| lau |
Lagt på d. 02/09-2005 17:42
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 53 |
ja jeg giver mister m ret ja danmark er et dejlig land. |
|
|
|
| sonderup |
Lagt på d. 02/09-2005 19:03
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 24 |
Det er dybt grotesk, at den slags accepteres. Skriv til Statsministeren DIREKTE på Skriv og udbed dig en forklaring på, hvorfor almindelig retsskaffende borgere skal udsættes for den form chikane. Det er ren ebberød bank. Det er knap nok ok med de 51.000 for et besøg. Men at man taber dem fordi man har besluttet sig for at blive sammen og derefter yderligere 54.000 oven i det er uhørt. Tænk hvis enlige mødre skulle betale det samme hver gang de skifter partner efter en skilsmisse, så skulle der nok blive ramaskrig. Send en kopi til Ekstrabladet, Politiken, Tv2 og DR og BT.... så der sker noget..... |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 02/09-2005 21:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hej don du må undskylde at jeg nok er lidt hård nu men du rider som du har sadlet hvis jeg har forstået dig ret så har du ansøgt forkert ved ikke om du havde de siste penge eller hvad der er sket men jeg tror ikke på at der er nogle danske mænd som blir gift i dk gør det uden at de havde planlgt det i forvejen vi gør det invandere gør det prøver at snige os igennem for så at lave om på tingene og mister m nej det er ikke en straf at være dansker og ja det er dejligt at være dansk men det er så nemt at ikke at undersøge tingene ordentligt eller prøve at luske sig igennem og så give andre skylden for det kan jo ikke være en selv der gør noget forkert Redigeret af d. 21/11-2005 19:15 |
|
|
|
| Don |
Lagt på d. 03/09-2005 00:08
|
|
Du skal ikke undskylde at sige din mening, Rolan. Jeg er bare uenig i den anskuelse, som jeg syntes er lidt forvirrende. Jeg vil give dig ret i at man skal undersøge tingene. Jeg syntes jeg havde undersøgt det meste og hvis du kan vise mig hvor det står på udlændingestyrelsen hjemmeside vil jeg være glad. Jeg har ikke kunne finde noget. (Jeg vil selvfølgelig læse Webmarsters link i morgen). Det må være hævet over en vær tvivl, at når ens kæreste kommer til landet i øvrigt fra et helt andet land og anden kultur, er man nød til at se om det går. Det er nød til at blive ”mandag igen”. Og herefter tager man stilling til om man skal giftes. Det ville vi. Og det blev vi. Så stort telt op i lørdags, masser af mennesker og alle var glade, lige indtil jeg fik beskeden i mandags, om de famøse penge der skulle afleveres. Så knækkede filmen. Du skal lige huske en detalje, Rolan. Jeg opfylder alle krav, om statsborgerskab (i minimum 28 år), korrekt bolig, økonomi, har aldrig været straffet og bla bla bla. Hvordan kan du se rimeligheden i at jeg - og så mange andre - skal betale 51.000 kr. når de nu opfylder kravene. Der er for længst gået pengemaskine i det show der. Det eneste der kan provokere mig en smule, er din udtalelse om ”det er så nemt at ikke at undersøge tingene ordentligt eller prøve at luske sig igennem og så give andre skylden for det kan jo ikke være en selv der gør noget forkert”. Den holdning er for dumsmart og overfladisk til mig. Som om jeg bare laller rundt og lader tilfældigheder spille ind. Mange danskere føler de passer deres arbejde, betaler deres skat og er med til at få tingene til at hænge sammen i dette samfund. Der er vel ingen grund til at genere folk så meget, at de mennesker kommer så meget i opposition til systemet, at det nærmest kan gå hen og blive rent had. Man får bitre og irriteret mennesker ud af det her. Jeg er helt enig i, at man skal have orden i tingene, og reglerne er strikse, men jeg syntes, at jeg og andre i samme situation bliver ramt urimeligt hårdt. Nu skal vi bruge weekenden til, at min kone kan sige farvel til familie og venner. Og så sender jeg min kone hjem i næste uge, og så hilser jeg fra dig og siger ”sådan er det bare…det er bare ærgerligt…så kan I måske lære det…OG...man må jo bare sætte sig ind i tingene... Sov godt , Roland PS. Ligeledes tak til: Mister M, Lau, Sonderup og Webmarster |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 03/09-2005 01:12
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Ja, det er direkte sørgeligt :-( Er der nogle som har et godt råd med hensyn til hvad Don og frue nu skal gøre ? Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Ki Nuk |
Lagt på d. 03/09-2005 02:12
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 62 |
Hej Don... Min første indskydelse vil være, at hvis du har muligheden for det, så behold konen hos dig, imens jeres sag om familliesammenføring kører. Men jeg er i tvivl, om i ikke allerede har formastet jer til; i U-styrelsens øjne, at begå den fejl at indgå et lovligt ægteskab. Så måske er det mest fornuftige, at overholde betingelserne i konens nuværende turistvisa, og så fluks når hun er hjemme igen, at søge et nyt turistvisa, med mulighed for forlængelse af dette i yderligere 90 dage. Jeg går ud fra, at sagen om jeres familliesammenføring kører parrallet med ? Hvis din kone overholder betingelserne i det nuværende visa, kan hun dårligt nægtes et nyt, og du skal ikke af med de 51K næste gang hun er på turistvisa i DK. Når hun så er her mere permanent, skal du jo selvfølgelig forholde dig til de 54K. Det er en svær situation; jeg syntes det er barsk at man skal "planlægge" sin kærlighed for at få en hurtigere behandling i U-styrelsen, og jeg vil virkelig håbe for jer, at i klarer skærene. Prøv evt. at tage kontakt til [url]www.aegteskabudengraenser.dk[/url] Et opkald til dem kan måske afklare noget for jer. Held & lykke. mvh Lars |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 03/09-2005 09:05
|
|
hej igen don det var nu ikke lige dig jeg hentyede til men generelt det jeg mente var hvorfor du ikke havde ansøgt om ægteskab med det samme det var jo det du ville og så kan du sige at man skal lige se om det går og så videre men hvis det var for at se om i kunne sammen her oppe i dk var der vel ikke noget i vejen for at hun rejser hjem igen for så at komme til dk for alvor det er jo ikke økonomien det er galt med der er noget jeg ikke forstår en del af de dan ske mænd som får en thai herop på ferie og som pluselig vil giftes de for fulstendig panik forde hun lige skal hjem og vende hvis de elsker pigerne kan i vel vente på dem og selv om jeg skriver det jeg gør håber jeg jo selvfølgelig at i kommer til at være sammen og jeg ved også at jeg ikke for tak for det jeg skriver men jeg har det også bedre med at skrive det jeg mener |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 03/09-2005 09:09
|
|
glemte lige det er vel ikke nemere at komme ind i thailand eller komme til at eje noget er thailand så er de et dårligt land nej de har deres regler men det kan du jo godt leve med mister m |
|
|
|
| Don |
Lagt på d. 03/09-2005 09:27
|
|
Hej Loejberg / Lars Jeg tror også det mest fornuftige er at overholde alle betingelser og datoer. Nu tager jeg selv derned sidst i december i en måned, og så er planen at hun forhåbentlig kan komme med hjem, netop på turistvisum, som du er inde på. Og man kan godt søge om turistvisum og familiesammenføring på samme tid, så der er lys for enden af tunnelen. Men hun er nok ikke tilbage før februar/marts. Og så stiller jeg selvfølgelig garantien på 54.000. Jeg håber selvfølgelig at familiesammenføringen kommer i orden mens hun er her på turistvisum. Ha´en fantastisk weekend |
|
|
|
| Don |
Lagt på d. 03/09-2005 09:50
|
|
Rolan, ville du selv gifte dig med en pige efter en måneds bekendtskab, uden I har prøvet at leve i det land hvor i skal bo. (Jeg skal ikke gøre mig til dommer hvis andre har gjort det. Og hvis de finder det rigtigt for dem, er der vel ingen problemer i det.) Jeg ville bare se om det kunne ”bære” i Danmark. Og det kan det! Det er sjovt som du bare syntes man kan sende sin kone hjem” og ”hvis de elsker pigerne så kan man vel vente på dem”. Ud fra den devise kan man jo adskille folk i årevis, og så bare fortælle dem at hvis de elsker hinanden så skal det nok gå, det er jo bare at vente på hinanden. Du lever i en forsimplet verden, Rolan. Jeg har giftet mig med en, jeg elsker over alt på jorden. Selv du, må da kunne forstå at det er et problem at være væk fra hinanden. Men fortæl mig lige en ting. Hvor er det, du ser rimeligheden i, at skulle betale det omtalte beløb på 51.000 kr. når nu man opfylder alle andre krav. Selvfølgelig får du ikke tak (af mig) for det du skriver, men du har, ligesom alle andre, ret til at skrive nøjagtig det du mener. |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 03/09-2005 10:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
rolan skrev: glemte lige det er vel ikke nemere at komme ind i thailand eller komme til at eje noget er thailand så er de et dårligt land nej de har deres regler men det kan du jo godt leve med mister m Alle danske kan rejse til Thailand og faar automatisk 30 dages visa uden problemer ![]() Ja, de har deres regler og naar man opfylder dem er der ingen problemer Jeg skal ikke stille bank garanti med penge som kan tabes... men kun bevise at jeg faar overfoert penge fra udlandet saa de kan se at jeg kan leve her Herude har jeg ingen problemer ![]() Men jeg tager til Danmark i okt/nov maaned for at ordne min folkepension. Det lader til at kommunen/staten har glemt mig og forsoeger at snyde mig for min folkepension Men skatten af min nuvaerende pension kan de godt finde ud af at traekke, ovenikoebet dobbelt for det kan Told og Skat ikke finde ud af![]() Jo Danmark er et dejligt land ![]() |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 03/09-2005 18:26
|
|
hej mister m jeg ved godt det er nemt som turist det var ikke det jeg mente jeg mener at flytte der ned og bo få arbejde starte sin egen foretning osv |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 03/09-2005 18:32
|
|
hej don Rolan, ville du selv gifte dig med en pige efter en måneds bekendtskab, uden I har prøvet at leve i det land hvor i skal bo. jeg forstår ikke sammenhængen du mener at man kan ikke gifte sig forde du kun har kendt hende i 1 måned i thailand men forde hun kommer til dk så kan man godt gifte sig det viser bare at du havde det i tankerne så skulle du havde ansøgt på den rigtige måde lige til din ørientering så har jeg boet adskilt fra min kone i perioder både pgr af arbejde og opholdstilladelse og hun var gravid havde kendt hende i 1.5 år |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Et gebyr? Og så i den størrelsesorden?!?