Se indlæg
 Udskriv debat
Nogle danskere i Pattaya i februar næste år??
Nelle
Hej alle sammen.

Jeg er ny herinde Smile Jeg leder efter nogle mennesker som bor i Pattaya eller har planer om at rejse dertil.

Jeg er en 25-årig pige som læser til pædagog i Århus.

Jeg vil gerne til Pattaya på et børnehjem i min næste ½-årspraktik som er fra februar til juli 2011. Jeg har haft kontakt med børnehjemmet og er så godt som sikret en plads der. Problemet er at hende fra min klasse jeg havde aftalt at rejse med netop har fået afslag fra banken om at låne pengene til turen. Så hun melder nok desværre fra.

Jeg havde egentlig besluttet mig for at jeg ikke ville rejse alene, men jeg vil så gerne afsted, at jeg nu alligevel overvejer det.

Men vil helst ikke til Pattaya uden at kende nogle lidt på forhånd, så vil derfor høre om nogle af jer bor i Pattaya eller opholder jer i byen i februar-juli næste år. Bare så jeg har nogle at læne mig lidt op af når jeg kommer til byen og ikke kender en sjæl.

/Nelle

Sarah
Har sendt dig en PB :-)

hsn
Jeg forventer at opholde mig i Pattaya noget af tiden. I tidsrummet marts/april næste år... Men intet er planlagt fast fra min side endnu Smile

huratho
Hej
Nelle, hvorfor ikke bruge det 1/2 år på "vores" skole.
Hilsen Hugo
Redigeret af huratho d. 17/08-2010 02:43
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

ingolf
Hugo--skriv her, eller send en PB med nogle links og forklar lidt.

Nelle er jo helt ny, og det er ikke sikkert hun ved hvad det er for skole du snakker op!

Der har hun jo danskere at "läne" sig op af i alle 6 måneder!
Redigeret af ingolf d. 17/08-2010 10:17
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

claus31130
...nu er Hugo jo en travl herre... å her kommer lige linket til tråden: Frivillig Engelsklærer ....

med heensyn til skole, kan man læse lidt mere ovre på www.aidsboern.dk ....

Claus

http://www.cs-web.in.th/
Nelle
hsn skrev:
Jeg forventer at opholde mig i Pattaya noget af tiden. I tidsrummet marts/april næste år... Men intet er planlagt fast fra min side endnu Smile

Okay... hvem er du så? Grin

Hvad skal du lave i Pattaya? Kender du andre danskere dernede? Skal du rejse selv?

Nelle
Ang. den der skole, så lyder det spændende, men grunden til at jeg har valgt netop Pattaya (som jo nok langt fra er den fedeste by i Thailand) er fordi jeg så gerne vil ned på lige præcis det børnehjem.

Ellers mange tak Smile

sank
Hej Nelle du har skam valgt en udmærket By ? og der findes en Skandinavisk Expat clup det er nu mest Nordmænd og Svenskere der kommer der, men du vil altid kunde få gode råd om dit og dat . De sponsorere også et Børnehjem. Og tager på ture til mange ting. Du kan læse om dem her www.scan-siam.com

Nelle
sank skrev:
Hej Nelle du har skam valgt en udmærket By ? og der findes en Skandinavisk Expat clup det er nu mest Nordmænd og Svenskere der kommer der, men du vil altid kunde få gode råd om dit og dat . De sponsorere også et Børnehjem. Og tager på ture til mange ting. Du kan læse om dem her www.scan-siam.com

Tak for dit svar. Øh, hvad er en expat club? Er det et sted man kan komme og stille sine spørgsmål. Så er der vel ikke som sådan en chance for at lære nogle at kende der, som jeg kunne blive venner med dernede?

rinpoche
En klub for expatriates, udlændinge bosat i Thailand.

Du gør dig alt for mange bekymringer, du skal nok møde nogle du kan "hænge ud" sammen med Smile
Redigeret af rinpoche d. 17/08-2010 16:24

sank
Smile Jo Nelle du kan skam godt møde nogle og lære nogen at kende ? de har møde hvert 2 Lørdag og de har også en Dame Clup. Men læs lidt på Scan - siam.

hsn
Nelle skrev:
hsn skrev:

Okay... hvem er du så? Grin

Hvad skal du lave i Pattaya? Kender du andre danskere dernede? Skal du rejse selv?

Hvem jeg er er svær Smile Men i hvert fald næsten samme alder som dig ... Jeg har mange danske venner i Pattaya og kommer derned 2 gange årligt. Mine ture er altid på ca. 5-7 uger. Jeg rejser afsted selv, men mødes ofte med nogle andre.

Nelle
Hej allesammen.

Jeg vil lige sige mange tak for jeres svar.

Jeg har besluttet mig for at tage min praktik i et land lidt tættere på DK når jeg nu skal afsted alene. Det er en lidt længere forklaring, men jeg har mine grunde, og jeg er sikker på at det er den rigtige beslutning.

Jeg vil dog stadig meget gerne til Thailand og arbejde på et børnehjem, men det bliver nok ikke i Pattaya, og det bliver først engang når jeg er færdiguddannet.

Men mange tak for alle jeres svar, det kan være jeg bevæger mig ind på dette forum igen engang når Thailands-turen nærmer sig, for det er dejligt at have fundet et sted med så mange Thailand-eksperter Smile

Mvh Nelle

huratho
Hej
Nelle kom nu op til os, vi har brug for dig.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Boes
huratho skrev:
Hej
Hilsen Hugo

Rolig nu Hugo - Hun har nok aendret sig om et par dage Grin
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

MM
huratho skrev:
Hej
Hilsen Hugo

Jeg syntes det er en god ide Hugo Smile

http://mhhm.dk/sveg
Spring til debat: