Se indlæg
 Udskriv debat
Bank Overførsel
styx32
Hej Alle

Min kone skal i gang med at bygge hus og vi skal i den forbindelse have overført 250.000 THB til Thailand.

Min kone har planer om at tage dem med i kontanter hvor jeg helst vil bank ovefører dem.

Hvor mange penge ville i sende af gangen det hele på en gang eller over puljer ?

Jeg tænker på hvis der nu går et eller andet galt i overførselen.

Jeg bruger Danske Bank mod Kasikorn Bank i Thailand.

Jeg har selvfølgelig min bank konto som favorit i Danske netbank.

paulsenp
Der er intet problem i at sende hele beløbet på en gang med netbank.

Hvis det ikke behøver at være det præcise beløb på 250.000 baht, vil jeg råde dig til at sende det tilsvarende beløb i danske kroner, da det sædvanligvis giver en bedre kurs. Og lad afsender og modtager betale omkostningerne i hvert sin bank.

Vær omhyggelig med at skrive modtageroplysningerne (specielt navnet) præcist som de er på kontoen i Kasikorn.
Peter

blume
Bruger selv Danske bank, stabil overførelse bedre kurs, så det ville jeg fortrække, i stedet for at tage kontanter med, tager 2-3 dage.
Venlig hilsen fra Fyn
blume

styx32
Perfekt det havde jeg også regnet med :-)

Boes
Alt for dyrt at veksle kontanter i Thailand. Bank til bank i DKK giver dig det bedste udbytte.
Og ja overfor alt paa en gang - koster det samme . Ellers skal du betale bankafgifter hver gang.
Desuden kan tolden blive lidt for intresserede, naar Thaidame udforer 250.000 i cash !
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

husk at gemme modtager som fastmodtager så behøver du ikke indtaste kontonummeret igen hvergang du skal sende penge, og du behøver ikke værre bang for overførelsen, og se at få netbank næste gang du er i thailand, hvilket man kan få i Kasikorn Bank så du kan se pengene gå ind.

Payanak
Sker der fejl i overførslen, så sker der ikke andet end at pengene kommer tilbage.
250k kan uden problemer overføres til en konto i Thailand og ingen klokker ringer nogen steder.
At have pengene med sig i kontanter på rejsen, er ikke bare dumt, det er direkte retarderet da en evt. kontrol vil skabe div. problemer...

Peder1968
Payanak skrev:
Sker der fejl i overførslen, så sker der ikke andet end at pengene kommer tilbage.
250k kan uden problemer overføres til en konto i Thailand og ingen klokker ringer nogen steder.
At have pengene med sig i kontanter på rejsen, er ikke bare dumt, det er direkte retarderet da en evt. kontrol vil skabe div. problemer...

Du kan sagtens udfører 250k når vi snakker om Thailandske penge Smile
Jeg mener du skal op på min 10.000 Euro før der er nogen der må, forstået på den måde der måske vil, stille spørgsmål.

Det mest fornuftige er dog at overfører pengene. Som også de fleste skriver.
Både mere sikkert og til en bedre kurs.
En bankoverførsel vil med dagens kurs fra DDB koste 46675 + gebyr
Mens hvis du veksler pengene fra DK til THB vil det koste ca. 47870 kr. Dvs. lidt over 1000 kr til fadøl eller hvad du nu vil bruge pengene til i Thailand Grin

Spring til debat: