Se indlæg|
Hjælp: mit barn er handikappet
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 04/09-2005 02:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej til jer alle!!! Er der nogen der kan hjælpe mig med Thaimor og handikapt børn? Jeg føler ikke at børnene bliver accepteret!! Nogle erfarringer???????????????????????????????????????? Jesper Redigeret af jesperfrb d. 05/09-2005 00:20 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 04/09-2005 06:36
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej Jesper, Ja, det er korrekt, at i Thailand holder man sine handikappede familiemedlemmer indendøre. Der var dog et begyndende gennembrud, da Skytrain blev planlagt med elevator på alle stationer, men da budgettet blev præsenterer, blev det reduceret til elevator på kun vigtige stationer. Det svarer vel til, hvis s-tog kun havde elevator på hovedbanegården, Solrød og Hellerup... Nuvel, jeg tror nok, du skal lægge flere oplysninger på bordet, hvis du skal have nogen råd fra nogen. Hvor er den Thai-mor, hvem/hvor er hendes mand, hvad er handikappet, og hvordan er i det hele taget situationen? Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 04/09-2005 08:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
KronbergTH skrev: Hej Jesper, Ja, det er korrekt, at i Thailand holder man sine handikappede familiemedlemmer indendøre. Hilsen, Robert Ja, med mindre da de bliver sat ud på gaden med et pap-skilt om halsen og en kop i hånden ![]() rinpoche |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 04/09-2005 08:33
|
rinpoche skrev: KronbergTH skrev: Hej Jesper, Ja, det er korrekt, at i Thailand holder man sine handikappede familiemedlemmer indendøre. Hilsen, Robert Ja, med mindre da de bliver sat ud på gaden med et pap-skilt om halsen og en kop i hånden ![]() rinpoche Korrekt, rinpoche, dybt nedværdigende, men ironisk nok kan en tigger nemt have højere "løn" end mindstelønnen, i visse tilfælde adskillige gange højere. Så jeg har en mistanke om, at for de helt fattige familier kan den handikappede blive hovedindtægtskilden. Så her bliver den handikappede den vigtige i familien. Langt værre er det måske i middelklasse-familierne, hvor man simpelthen skjuler den handikappede i huset - jeg tror faktisk at det er værre at blive skjult og overset, end at blive den med indtægten? Det er bare løse tanker, som pludselig dukker op... Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 04/09-2005 23:34
|
|
Hej Robert!!!Thaimoren er min kone, datteren er døv, men jeg kan ikke få moren til at accepterre at datteren kan få/have et normalt liv. Har fået forsøgerpligten i Thailand af hende( Krav fra thai myndigheder for at hun kunne få pas og udrejsetilladelse), men ikke adopteret hende! Moderen har gået til tegnsprog med mig her i DK. Men hun bruger det ikke med hende! Jeg har hele kommunkationen, men hvis jeg tager beslutning om hvad datteren må/ikke må, så er fanden løs!!! Gav hende lov til at blive ude en halv time længere igår, også blev konen sur!! Datteren er næsten 16år, så jeg syntes 23.30 var ok! DET VAR DET IKKE! ![]() ![]() Gode råd søges!: ![]() <kender godt til holdningen i Thailand, en fra familien er tilbagestående/sinke/ustimuleret/handikappet(ved ikke hvad man må kalde det, så det bliver politisk korrekt ) og han bor under hønsehuset Hele landsbyen kommer og kigger når han får mad![]()
Redigeret af jesperfrb d. 04/09-2005 23:39 |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 05/09-2005 06:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
ikke for at gå væk fra emnet men er det ikke også sådan at hvis et medlem er sygt så ser de helere at personen går bort det gælder naturligvis ikke alle i gamle dage blev handigkappet også brugt som underholning i eu det er svært hvis hun har den holning og du kan sikkert ikke ændre den da det er min opfatelse at thai damerne ikke vil godkende noget som sætter dem i dårligt lys men du kan jo prøve og tage hende med ud til steder hvor der er handigkabbede så hun kan se at de kan klare sig godt du skriver at du ikke kan få hende til at aksebtere hende hvordan mener du helt kongkredt elsker hun sin datter hehe du kan lige så godt lære det Gav hende lov til at blive ude en halv time længere igår, også blev konen sur!! Datteren er næsten 16år, så jeg syntes 23.30 var ok! DET VAR DET IKKE! |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/09-2005 07:12
|
Hej jesperfrb, Korrekt, som rolan siger. Ring til døveforeningen i Hellerup (vist?), og snak med dem og lav en aftale om, at I alle tre kommer ud og besøger dem. Men hvis din kone har lært tegnsprog her, må I have haft kontakt med dem allerede? Desuden må du forklare moderen, at nu er du manden i huset, og at I således har et fælles ansvar. Pas på du ikke lader konen tage styringen. Hvis man er for blød over for en Thai, tror de, at man ikke har kontrol over situationen. Det gælder både i ledelse og i familielivet. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| tintin |
Lagt på d. 05/09-2005 09:09
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 94 |
men jeg kan ikke få moren til at accepterre at datteren kan få/have et normalt liv. Det kan du ikke få henne til å akseptere om hun ikke var døv heller. Du skal krangle med din kone maaaange ganger i årene som kommer, men om du står fast på det du mener er rett, så blir det bedre med tiden.
Mvh. Tintin
|
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 05/09-2005 11:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Hej Jesperfrb. Det lyder for mig som om at moderen har et voldsomt holdningsproblem. Hun har valgt at taget sig af et barn med et lille handicap, så må hun sgu da også gøre alt hvad der er muligt for at hjælpe barnet. Godt nok har Thailænder et forkvaklet forhold til handicappet, men det berettiger ikke moderen til at udøve det på disse breddegrader. Så du må gøre moderen / konen forståeligt - at nu er der altså andre boller på suppen. Som KronbergTH rigtignok skriver: så skal Thaier have banen kridtet af engang imellem. I Danmark er der er utal af muligheder for at hjælpe et barn med et høreproblem. Der er specielle skoler for hørehæmmet, der er også lokale klubber for børn med div. handicap. Jeg vil råde dig til at søge kontakt til Dansk Handicap Forbund. (hvis du ikke allerede har gjort det) http://www.dhf-ne... Her er der mange sociale tilbud til handicappet børn og unge. Dansk Handicap Forbund driver også en klub som kaldes ”LAVUK” der har til huse på Østerbro. Her er der mulighed for at barnet kan komme efter skoletid, og være sammen med andre børn - med og uden handicap. Her er der også en kørselsordning hvor barnet bliver hentet fra sin skole, og bliver kørt hjem igen. LAVUK har også forskellige aftentilbud ”aftenklubben” hvor børnene bliver hentet og bragt. Der arrangeres også udflugter i weekenden, lejerskoler osv. At isolerer barnet ville gøre tingene være, hun har det svært nok i forvejen. Det med at hun er ude til kl. 23.30 syntes jeg bestemt ikke er OK! her har konen ret.Hilsen Rasmus Redigeret af Rasmus d. 05/09-2005 11:19 |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 05/09-2005 13:04
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Fu skriver at din kone ikke vil have at datteren er ude om adtenen. Dette tager jeg som udstryk for at din kone holder af sin datter og at hun er bange for hvad hun kan moede af udfordringer. Nu skriver du at hun er hoere handicappet. Der er mange hoere handicappede her i Thailand og ogsaa en rigtig god skole for disse. De hoerehandicappede er en af de grupper af handicappede der bliver bedst tilgoedeset. Foreksempel bliver alle debatter i parlementet og visse nyhedsudsendelser oversat til tegnsprog. Hvordan taler du og din kone sammen? Er hendes Dansk godt nok til at i kan have en uddybende samtale om tingene? Du er noedt til at vide helt presist hvorhan din kone foeler og har det med at have en handicappet datter. Hvordan komunikerer du med datteren? Mange foreldre her foeler skyld over at have foedt et handicappet og forsoeget lukke oegnene for virkligheden.og naar denne saa gaar op for dem bliver den handicappede bebrejdet. Her er der lidt af den indstilling at det du ikke kan se det er der ikke. Der er ogsaa den tankegang at det at blive foedt handicappet er straffen for synder i et tidligere liv.Dette goer selvfoelgeligt ikke indstillingen til handicappede bedre.. Nu kender jeg ikke din kones baggrund, men er hun fra landet med en minimal skolegang goer det ikke sagen bedre. Raad i tidsskrifter og boeger om hvad der er at goere forstaar hun muligvis ikke da de er skrevet i et sprog der gaar hen over hovedet paa hende. Raad fra laeger og andre har ofte den samme virkning da de bliver givet i et sprog som hun ikke taler. Jeg haaber virkeligt at du kan faa din kone i tale og faa hende til at se hvordan tingene er. Kan du det tror jeg i er paa vej til en loesning af problemet. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 05/09-2005 18:22
|
|
Hej alle!!! Takker for alle de gode svar indtilvidre ![]() I har alle fat i det rigtige, problemet er nok blevet at datteren er blevet for dansk, og det forværre kommunikationen mellem mor og datter. ![]() Og Clyde, jeg tror du har ret med det at moderen føler en skyld overfor at have et handikappet barn, men er der ikke noget med at Thaier har let ved at springe over hvor gærret er lavest. ![]() Det skal siges at det nu er 4 år siden at vi tog hende til DK. Den skole som jeg havde fået hende ind på i Thailand, viste sig ikke helt at leve op til de forventninger jeg havde til en døveskole. Der var 36 elever pr lære, og det siger lidt om hvor meget tid der er pr elev! ![]() Her i DK startede hun på døveskolen i KBH, men faldt ikke rigtig til, så hun nu går på en skole med tilhørende bo tilbud, så hun får dansk tegnesprog hele døgnet. Det har været rigtig godt for hende ![]() Jeg taler forøvrigt tegnsprog, hvis jeg ikke havde fået det med ![]() Kommunikationen mangler bare mellem mor og datter ![]() Moderen burde være lige så god som jeg, da vi har taget de samme kurser/moduler, men hun vil ikke kommunikere ![]() ![]() Kones dansk fejler ikke noget, det forståelsen for handikappet der mangler (tror jeg!) Desværre |
|
|
|
| sol |
Lagt på d. 27/12-2005 09:13
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 50 |
Det er moren som skal have rigtigt meget hjælpe. Hun skal lære og forstå, hvad englige handicap er, og hvordan kan man leve med sådan en skæbne.Hvis man samlinger med andre udviklinghæmmet, er hørhæmmet et lille problem. Man skal leve alle sammen, spørgsmål er, hvordan kan man leve med glad og har det godt. Man må finde denne vej. Man må forstå og acceptere, så problemet må være nemt at løse. ![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 19/12-2006 02:42
|
|
Jeg tager lige et gammelt emne og genstarter det. Alle de svar som er her ligner meget godt sandheden, men jeg lever med det hele tiden, og det er er ikke lykkedes mig at få konen/moren til at forstå det helt. Vi har lige været i Thailand, og det gik op for datteren at Danmark er et bedre land at leve i for hende, så der er vi noget langt ![]() Vi havde en god tur til Thailand, men der så meget datteren mangler af viden, så det er svært at få hverdagen til at fungere mellem mor og datter. Nu skal mor og datter være alene samme for første gang her til jul, da jeg skal arbejde, jeg er meget spændt på hvordan det går. Min pointe er vel engentlig: Thaier accepterer ikke handicapede!!! Ser nemlig ingen forskel på kommunikationen mellem mor og datter ![]() ![]() ![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| aan |
Lagt på d. 19/12-2006 09:46
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 24 |
Din kone må gerne ringe eller snakke med mig. Jeg kan måske hjælpe, fordi jeg kender thais kultur, jeg er thai og jeg har kendskabet om mennesker med handicap. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Hej Robert!!!

Det kan du ikke få henne til å akseptere om hun ikke var døv heller.
her har konen ret.