Se indlæg|
Hvilket flyselskab skal man vælge: SAS, Thai eller ??
|
|
|
Lagt på d. 23/08-2010 22:20
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Efter problemerne med askeskyen her i foråret har jeg bestemt mig for at prøve at flyve med et andet flyselskab. Dengang havde jeg billet til Thai Airways, og jeg syntes, at deres service og information til kunderne var elendig. Jeg læste så forskellige steder, at SAS klarede opgaven noget bedre, og jeg tænkte derfor, - hvorfor ikke prøve SAS igen, jeg har ikke fløjet med dem i de sidste ca. 4 år og har vel egentlig glemt, hvorfor jeg skiftede til Thai. Nå, men jeg har jo været medlem af SAS Eurobonus i ca. 18 år, så jeg prøvede at logge ind hos dem, men desværre viste det sig, at jeg havde glemt kodeordet ! Hvad gør man så ? Jo, man kan ´chatte´med en SAS medarbejder på nettet, så det prøvede jeg. Hun hed Stine og var ´vældig flink´, - men, jeg fik ikke et nyt kodeord ! Det viste sig nemlig, at der var sket et og andet i løbet af de 4 år, jeg ikke havde fløjet med SAS, i mellemtiden har jeg fået ny adresse, nyt telefonnummer og ny E-mail adresse ! Så jeg kunne ikke få et nyt kodeord via mail eller SMS ! Hun spurgte så efter min sikkerhedskode, men den var røget samme vej som den anden kode. Nå, men så måtte jeg sende en fax til 32326448 med mine nye oplysninger, skrev hun. Jeg skriver: Jeg har ikke nogen fax her, jeg bor ude på landet ! Så kan jeg ikke hjælpe, skrev hun. Jeg skriver: Kunne jeg sende jer en mail med digital signatur i stedet for en fax ? ( digital signatur er jo en elektronisk underskrift ) Stine: men vi har ingen email. Jeg skriver: Ingen E-mail i år 2010 ???? Stine: posthuset har en fax. Jeg skriver: Ja, men jeg har 44 km til posthuset og 44 km tilbage igen ! Jeg skriver: det er såmænd ikke personligt ment, men jeg synes, det er en dårlig service, SAS giver. Om jeg sender en fax til jer med en underskrift, giver jo stadig ingen sikkerhed for, at jeg er den jeg siger jeg er. Stine: jeg forstår dig godt, men du skal kontakte vores kundeserivce på Du skriver: Det kan jeg gøre, men kan kundeservice så gøre noget, du ikke kan ? Stine: gøre en undtagelse. Det kan jeg ikke. Så jeg skyndte mig at sende en mail til den angivne adresse. Det er nu 20 dage siden, og de har (tilsyneladende) ikke haft tid til at svare mig endnu. Jeg ´chattede´så med en anden medarbejder - Mette 2-3 dage senere. hun bekræftede, at mail-adressen var korrekt. Så, - jeg venter stadig på svar, og jeg kan nok komme til at vente længe. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at man skal sende en fax med sin underskrift for at få et nyt kodeord. Og at supporten ikke har E-mail ! Og at kundeservice har E-mail, men bruger den ikke ! Jeg har lige læst et sted, at knap 1.750.000 danskere har en digital signatur og at 80.000 danskere allerede har bestilt NemId. Mon lige så mange danskere har en fax derhjemme ? Jeg har virkelig tænkt over dette forløb, for i virkeligheden vil jeg jo allerhelst støtte vores ´nationale´ flyselskab, og for år tilbage var det som hovedregel en fornøjelse at flyve med SAS. Men måske er det i virkeligheden min egen skyld ! Jeg er jo så egoistisk, at jeg forventer, at SAS leverer mig et nyt kodeord i en E-mail, og jeg gider ikke engang at køre i alt 88 km og betale et større beløb på et posthus for at sende en fax til SAS for at få det kodeord, så, - fortjener jeg i virkeligheden at få det ? Nej, jeg må nok hellere opgive det ! Her kræver jeg nærmest det umulige fra SAS, medens SAS kæmper for at overleve krisen, der afløste en tidligere krise, der afløste en tidligere krise o.s.v. Jo mere jeg tænker over det jo mere breder fornemmelsen af flovhed sig i mig, tænk, at ulejlige SAS med en sådan bagatel som et glemt kodeord, jeg burde vel egentlig skrive et brev til dem med en undskyldning, men jeg gør det nok ikke, for de har jo så travlt ! Så nu er jeg vel ved at indstille mig på ikke at flyve med SAS i fremtiden. Og til de ´heldige´, der stadigvæk flyver med SAS og kan logge ind hos Eurobonus vil jeg bare sige pøj pøj, held og lykke ! Jeg håber, at i er så heldige at flyve med fly, der rent faktisk er blevet efterset planmæssigt, men ok, det kan jo smut´det skidt ! ( 11.114 gange ! ) Nå, men jeg vil stadig gerne ud at flyve mellem Bangkok og København, så jeg søger lidt efter billetpriser. Selv om jeg gerne vil skifte til et andet flyselskab end Thai Airways undersøger jeg da lige priserne hos dem eller rettere sagt hos Thai Travel: En enkeltbillet koster 5.150 kr, og en retur med 12 måneders gyldighed koster 11.720 kr, et røverkøb i forhold til enkeltbilletten, ikk´? Austrian har jeg prøvet en gang, men jeg er ikke lun på at mellemlande i Wien, jeg synes det er en kedelig lufthavn med for lidt plads ved gaten og opholdsområdet der samt et ikke alt for venligt personale i lufthavnen. Så er der Air France, men lufthavnen i Paris er godt nok stor. KLM, Swiss, - ja, der er flere muligheder, men så kigger jeg lidt på Finnair, og det ser egentlig ret fornuftigt ud, en 6 måneders billet til ca. 6.700 kr. Finnair har også et bonusprogram, og jeg besluttede mig for at melde mig ind der. Jeg oprettede mig på Finnairs hjemmeside, det gik nemt. Så opdagede jeg, at jeg havde lavet en indtastningsfejl i.f.m. mit navn. Nå, det var jo ikke så godt, men det kan jeg vel selv rette. Men nej, det kan man ikke, - hvad gør man så ? Man ringer vel til Finnair, og her fik jeg kuldegysninger og hårene rejste sig , jeg havde jo ikke glemt mine ´oplevelser´med SAS. Men der er ingen vej udenom, jeg fandt et telefonnummer til ´Contact Center´, et dansk nummer.Jeg ringede op, og efter ca. 10 sekunders ventetid havde jeg en Finnair medarbejder i røret der på fint svensk/dansk tilbød sin hjælp. Jeg blev totalt overrasket! nu havde jeg lige indstillet mig på 10-15 minutters ventetid, som jo er meget almindeligt i disse tider. Jeg havde et par spørgsmål om bagage og check-in tider og muligheder, og efter at have fået svar på dem spurgte jeg så, om medarbejderen kunne rette indtastningsfejlen for mig, eller om jeg skulle ringe til et andet nummer. Men det kunne den flinke dame nemt klare, det tog højst et minut for den del og tre minutter i alt. Her efter samtalen sidder jeg og tænker på, at de nu er noget gammeldags hos Finnair ! ![]() Ingen ´smarte telefonsystemer´, der i halve timer kan underholde dig med, at du er nummer 117 i køen, og at det er meget nemmere at ´gøre det selv´på Internet. Næ, de besvarede såmænd bare opkaldet ![]() Og nu må jeg hellere stoppe, inden jeg får skrivekrampe ![]() P.S. af en eller anden grund overvejede jeg at oprette dette indlæg under sjove ting, gad vide hvorfor ? P.P.S. Nu kan jeg lige pludselig huske, hvorfor jeg holdt op med at flyve med SAS. Redigeret af d. 23/08-2010 22:22 |
|
|
|
| Funnyboy |
Lagt på d. 23/08-2010 23:34
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 154 |
Bare lige en advarsel inden du booker din billet ved Finnair. http://tgt.dk/ins...e67576.ece Jeg har ikke selv oplevet problemet. Men det det virker lidt for langt ude. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.