Se indlæg
 Udskriv debat
Spar op til 40 % ved at skifte fly undervejs
Webmaster
Den korteste vej ved rejser fra A til B vil altid være en direkte nonstop flyrute. Men det vil som regel også være den dyreste vej. Der er nemlig op til 40 % at spare på interkontinentale flyrejser, hvis man vælger at mellemlande undervejs frem for at flyve direkte. Det viser seneste udgave af Dansk Flyprisindex, der udgives af rejsesøgemaskinen Travelmarket.dk.

De interkontinentale flypriser er steget gennemsnitligt 15 % i løbet af de seneste 12 måneder. Men en sikker måde at holde omkostningerne nede er at vælge en rejserute med flyskifte undervejs. Dermed kan der spares op til 40 % på flyrejsen.

Det viser seneste udgave af Dansk Flyprisindex, der hver måned tjekker flypriserne på 10 udvalgte europæiske og interkontinentale destinationer. For eksempel:

Spar 3.440 kr. (41 %) på en returflyvning fra København til Bangkok
Billigste mulighed fra København til Bangkok er SWISS via Zürich. Her skal der betales 4.888 kr. for en returbillet. Flyver man direkte med Thai Airways eller SAS skal der betales henholdsvis 5.664 kr. og 8.328 kr. for en returbillet. Det betyder, at der er en besparelse på 3.440 kr. eller 41 % mellem billigste mulighed med mellemlanding - og den dyreste direkte rute, som i dette tilfælde er SAS.

"Eksemplerne viser, at forbrugerne stadig kan spare mange penge ved at være bevidste om de alternative rejseruter, samt hvordan man skaber overblikket over de samlede tilbud i markedet. Besparelser på op til 40 % ved anvendelse af indirekte rejseruter er ikke et særsyn," vurderer adm. direktør Ole Stouby fra rejsesøgemaskinen Travelmarket.dk.

Læs nærmere på:
- www.travelmarket.dk
- Dansk Flyprisindex
- Dansk Flyprisindex nr. 16 for rejseuge 40 (PDF-format)
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Anonym Bruger
Synes da ikke man kan spare mange penge, de tager jo den billige rejse med mellemlande imod den DYREST direkte , hvor jeg synes regnestykke burde være til den billige direkte også, så man spare jo kun 776 kr, også skal man mellemlande, det tro jeg nu ikke de får mange til, for så få penge....

Skal meget mere til før jeg ville bruge ekstra tid på det pjat for at spare 776 kr...

Mvh Per
Redigeret af Anonym Bruger d. 09/09-2010 15:26

Gokinok
Så prøv at søg efter en 6 ell. 12 måneders billet med afgang i aug/sep, og du vil med garanti se de besparelser der omtales!

Flyver altid via enten Schweiz eller Østrig.

Det er billigt, nye fly, lynhurtig transit (1-2 timer), og ankomst BKK om eftermiddagen.

Doc G.

Frank
Jeg må se at få skubbet den årlige udflugt til medio august, hvor priserne med thai rammer bunden. Så er der også chance for et skvæt regn ekstra i kolonihaven, mens man er der.Smile

Spring til debat: