Se indlæg|
Undren........eller Pattaya syndrom ..........
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 14/09-2010 16:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Man(JEG) undrer sig over, at man så ofte sidder i festligt privat lag og diskuterer de helt store emner og hører ofte at nogle dansk-thai ægtepar skulle på ferie i Pattaya. So what, ville nok nogle sige, der er også "pæne og anstændige" steder i Pattaya. Det som har undret mig længe har været at høre at vedkommende med "vedhæng" har været på besøg hos Roses eller Bamboo Bar eller hvad nu de forskelige steder hedder. Hvad er det som tiltrækker der ? Nok har damen haft sin gang der i tidernes morgen, men det som jeg ikke forstår er : - Savner hun stedet ? ![]() - Savner hun atmosfæren (Cirkus savsmuld )- Savner hun "veninder" som stadigt arbejder der ? ![]() I min naïvitet, troede at de hurtigst muligt skulle/ville "glemme og viske ud", denne mørke skyggeside af deres liv. Det ville være det sidste sted, JEG ville have taget min kone (og børn for nogles vedkommende) til, hvis jeg havde mødt hende der. Jeg skal lige med det samme pointere at jeg på ingen måde prøver at moraliserer eller fordømme folk. Jeg prøver bare at forstå den i mine øjne mærkværdigt færden/opførelse. Endnu mere mærkeligt er at mange mand iblandt dem, når de er i DK benægter at have truffet deres koner på en af disse barer. Jeg håber ikke at tråden bliver til eller men heller ![]() . Redigeret af Lung Yao d. 14/09-2010 16:40 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 14/09-2010 17:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
Kære Lung Yao så lad mig være den første til at springe ud Du kender både min kone og jeg. Vi bruger altid Pattaya som base for vores videre rejse og når vi så endelig er i byen (og ikke landsbyen hvor der intet sker) jamen hvorfor så ikke smutte en tur ud og more sig lidt. Få en coke light (du ved jeg drikker ikke) og kikke på samt hilse på alle de venner man nu engang har fået sig gennem tidens løb. Ofte går vi også i byen med venner (hvilken vi har masser af ikke DKer) og disse venner trænger måske også til en tur i byen da de alle har en stresset hverdag i form af restauranter bla i Central-Tops og på Walking Street. Vi er jo alle glade for at se hinanden igen så hvorfor ikke tage et smut i byen. Her i DK er det sgu da for dyrt bare lige at snuppe en Coke light og det er trods alt ferie. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 14/09-2010 18:46
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Fint spørgsmål. Min egen beskedne erfaring er nu, at konerne IKKE ser det som en mørk fortid. Indrømmet - det er kun de få jeg kender. Jeg har oplevet, at interessen er forsvundet i takt med, at veninderne er holdt op. Til gengæld går turen nu til steder i Europa, hvor veninderne nu bor. ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/09-2010 19:12
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Når vi rejser bruger vi da tit nogle dage i bangkok, og tager gerne en aften ned til den bar hvor vi mødte hinanden. hun elsker at komme der og hilse på hende gamle veninder. en del af dem snakker hun stadigt med på skype eller msn. ved godt det ikke er pattaya, men soi 4 er da noget der ligner det meget godt ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/09-2010 19:30
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Konerne (fra dette miljø) ser for det meste ikke deres fortid som sort, selv om deres fortid, efter danske øjne er "blakket". Tværtimod vil de gerne tilbage til veninderne og vise, at det går dem godt, og naturlivis for at have det sjovt sammen med deres mand og veninderne. Dette er natuligvis kun, hvis manden kender deres fortid, hvilket han ikke altid gør. Hvis manden ikke kender fortiden, så vil de gøre alt for at skjule den. Det bedste er dog, synes jeg, hvis begge parter kender hinandens fortid frem for at skulle tænke og spekulere en masse over hinanden. Hilsen, Robert |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 14/09-2010 20:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Jeg har en kammerat jeg for nogle år siden fik lokket til Thailand og jeg har vist ham lidt rundt i landet og han er begejstret. Så traf han en Thai dame i DK som arbejder her og har gjort en del år ? 8 mener jeg. Men de besøger hendes fam i nord thai. Og han slæber hende rundt i thailand og også på besøg hos os i Pattaya hvor hun aldrig have været. Og nu når de er på ferie og han siger skal vi lige en tur hit og dit. Nej siger hun nu tager vi hjem til Pattaya og slapper af og det har jeg hørt flere sige. vi rejste de første år rundt i landet men vi var altid lige rundt Pattaya og følte os godt tilpas. så nu har vi slået os ned der om Vinteren men rejser stadig lidt rundt. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 14/09-2010 20:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Lung Yao skrev: Man(JEG) undrer sig over, at man så ofte sidder i festligt privat lag og diskuterer de helt store emner og hører ofte at nogle dansk-thai ægtepar skulle på ferie i Pattaya. So what, ville nok nogle sige, der er også "pæne og anstændige" steder i Pattaya. Det som har undret mig længe har været at høre at vedkommende med "vedhæng" har været på besøg hos Roses eller Bamboo Bar eller hvad nu de forskelige steder hedder. Hvad er det som tiltrækker der ? Nok har damen haft sin gang der i tidernes morgen, men det som jeg ikke forstår er : - Savner hun stedet ? ![]() - Savner hun atmosfæren (Cirkus savsmuld )- Savner hun "veninder" som stadigt arbejder der ? ![]() I min naïvitet, troede at de hurtigst muligt skulle/ville "glemme og viske ud", denne mørke skyggeside af deres liv. Det ville være det sidste sted, JEG ville have taget min kone (og børn for nogles vedkommende) til, hvis jeg havde mødt hende der. Jeg skal lige med det samme pointere at jeg på ingen måde prøver at moraliserer eller fordømme folk. Jeg prøver bare at forstå den i mine øjne mærkværdigt færden/opførelse. Endnu mere mærkeligt er at mange mand iblandt dem, når de er i DK benægter at have truffet deres koner på en af disse barer. Jeg håber ikke at tråden bliver til eller men heller ![]() . Du er en fjollet fiskerdreng, håber ikke at der er nogen der svarer på dit indlæg. Lung den er sgu for langt ude, du har haft mange gode indlæg, men denne her bunder og er nytteløs, det giver ingen mening. ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/09-2010 20:44
|
|
vandango forhold dig til hvad manden skriver. har du ikke noget at bidrage til tråden med kan du springe den over? |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/09-2010 20:52
|
|
Det Vandango skriver er da 100% ok,,,det er da ok pigen vil mødes med gamle venninder.....hvorfor skulle hun ikke kunne det ????det er da helt naturligt....com on....det må hun da have lov til.....ikke også ??? og dem der ikke vil lade hende gøre det....,,,ja hun finder dem nok alligevel på nettet så....mon ikke....øhhhh
Redigeret af d. 14/09-2010 20:56 |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 14/09-2010 20:59
|
|
Ok Ezal det var en smutter, har læst igennem nu, årsagen til at jeg svarede, at min kæreste har arbejdet i barmiljøet, men ikke arbejdet som prostitueret, og jeg reagerede ud fra mine følelser. Jeg kan heller ikke lide indlægget, jeg syntes at det er ydmygende, for os indsidere er det helt normalt og acceptabelt, hvem vi gifter os med og lever sammen med. Men jeg var lidt hurtig på aftrækkeren og tog fejl Ezal, og beklager mit indlæg. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 14/09-2010 21:08
|
|
soi7 skrev: Det Vandango skriver er da 100% ok,,,det er da ok pigen vil mødes med gamle venninder.....hvorfor skulle hun ikke kunne det ????det er da helt naturligt....com on....det må hun da have lov til.....ikke også ??? og dem der ikke vil lade hende gøre det....,,,ja hun finder dem nok alligevel på nettet så....mon ikke....øhhhh![]() Jo jo men fruen tager tilbage til baren her den 17, barejeren har fødselsdag her den 17, det har hun fået lov til. Mange af vores fællesvenner kommer jo fra baren, prostitueret eller ej. Da jeg er i Danmark kan jeg ikke selv være med, men fruen har lovet at få adresser til bartøserne og en mand som jeg også kan lide at være sammen med, så kan vi rejse rundt og besøge hinanden. |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/09-2010 21:10
|
|
Lung Yao skrev: Man(JEG) undrer sig over, at man så ofte sidder i festligt privat lag og diskuterer de helt store emner og hører ofte at nogle dansk-thai ægtepar skulle på ferie i Pattaya. So what, ville nok nogle sige, der er også "pæne og anstændige" steder i Pattaya. Det som har undret mig længe har været at høre at vedkommende med "vedhæng" har været på besøg hos Roses eller Bamboo Bar eller hvad nu de forskelige steder hedder. Hvad er det som tiltrækker der ? Nok har damen haft sin gang der i tidernes morgen, men det som jeg ikke forstår er : - Savner hun stedet ? ![]() - Savner hun atmosfæren (Cirkus savsmuld )- Savner hun "veninder" som stadigt arbejder der ? ![]() Vi ved alle at pigerne har et utroligt stærkt sammenhold....og jeg kan ikke se hvorfor vi skal forsøge at brække det...og det kan man heller ikke...disse piger har kendt hinanden ofte i lang tid og vil altid hjælpe hinanden og tale sammen igen...hvorfor prøve stoppe det ??? de er bedste venninder og skal have lov at mødes ...de mødes 100% også over messenger mm alligevel....hvad er problemet ????der er da ingen grund til misundelse over hun vil se gamle venninder....de har et meeeget stærkt sammenhold som ingeeen kan bryde. min mening. ![]() I min naïvitet, troede at de hurtigst muligt skulle/ville "glemme og viske ud", denne mørke skyggeside af deres liv. Det ville være det sidste sted, JEG ville have taget min kone (og børn for nogles vedkommende) til, hvis jeg havde mødt hende der. Jeg skal lige med det samme pointere at jeg på ingen måde prøver at moraliserer eller fordømme folk. Jeg prøver bare at forstå den i mine øjne mærkværdigt færden/opførelse. Endnu mere mærkeligt er at mange mand iblandt dem, når de er i DK benægter at have truffet deres koner på en af disse barer. Jeg håber ikke at tråden bliver til eller men heller ![]() . |
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 15/09-2010 04:50
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 567 |
Et af de helt klare formål med thai pigens besøg på 'den gamle arbejds plads' er, at vise venner og kolleger hendes nye status. Heller ikke dårligt, at kunne flashe sit guld og tale om livet i feks. DK, med hus og bil, >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 15/09-2010 13:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Hej til alle jer som har deltaget i debaten på en sober, saglig og især ærlige tilgengivelser. Tak for det. Jeg skrev og mener det stadigt at JEG ikke på nogen måde fordømmer disse kvinder som har arbejdet på en bar i deres "tidligere liv", men når jeg tænker på den ramaskrig der var her på DTW da der blev diskuteret det "korrekt eller ukorrekt" at slæbe et mindreårrig barn på bar om aftenen, eller en dames besøg hos en veninde på en bar i Pattaya blev af de fleste draget i tvivl. Jeg kan godt lide VIPs teori, det lyder meget sandsynligt. De andre meninger om at kvinder ikke ser det som værende en mørk og belastende side af deres liv, kan jeg ikke få til at harmonere med at når de er på besøg i landsbyen så holder de "lav profil" (arbejder på restaurant-7/11-gører rent på hotel osv.) selv om det er en "offentlig hemlighed" , hvad hun har foretaget sig i "Chonburi" (ikke Pattaya, Fy-fy). . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Namprik |
Lagt på d. 15/09-2010 13:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 289 |
Offentlig hemmelighed, du har ret, bare det at luderen aabner munden, saa vil man i langt de fleste tilfaelde ikke kunne undgaa at fange hendes fortid/fremtid. Eller vi er nogen som ikke ville kunne undgaa at fange hendes fortid/fremtid ! Redigeret af Namprik d. 15/09-2010 13:57 Jeg kan gaa paa vandet !
En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 15/09-2010 14:18
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Namprik skrev: Offentlig hemmelighed, du har ret, bare det at luderen aabner munden, saa vil man i langt de fleste tilfaelde ikke kunne undgaa at fange hendes fortid/fremtid. Eller vi er nogen som ikke ville kunne undgaa at fange hendes fortid/fremtid ! Det udsagn er alt for hårdt! Mange af pigerne kan sagtens skjule det! Og ER gode ægtefælder for den rette! Så klap hesten med alt jeres "luder pjat". De er mennesker lige som alle andre! Har været med flere familie medlemmer og besøge det sted de arbejder, men søsteren har aldrig arbejdet der, for manden ved det ikke, så det er igennem familien hun kender dem, men de er bedste venner! Så alt kan skjules også i et ægteskab! Og hvad så, jeg er ikke fordømmene, alle har en fortid OG EN FREMTID!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Namprik |
Lagt på d. 15/09-2010 14:22
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 289 |
Bevares, jeg maa vaere en unik menneske-kender. ![]() Ioevrigt ser jeg ingen grund til at pakke noget ind, bare fordi gimpen er Thai. Redigeret af Namprik d. 15/09-2010 14:24 Jeg kan gaa paa vandet !
En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 15/09-2010 14:28
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ja, dem der ved alt, skal der også være plads til!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 15/09-2010 15:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
jesperfrb skrev: Namprik skrev: Offentlig hemmelighed, du har ret, bare det at luderen aabner munden, saa vil man i langt de fleste tilfaelde ikke kunne undgaa at fange hendes fortid/fremtid. Eller vi er nogen som ikke ville kunne undgaa at fange hendes fortid/fremtid ! Det udsagn er alt for hårdt! Mange af pigerne kan sagtens skjule det! Og ER gode ægtefælder for den rette! Så klap hesten med alt jeres "luder pjat". De er mennesker lige som alle andre! Har været med flere familie medlemmer og besøge det sted de arbejder, men søsteren har aldrig arbejdet der, for manden ved det ikke, så det er igennem familien hun kender dem, men de er bedste venner! Så alt kan skjules også i et ægteskab! Og hvad så, jeg er ikke fordømmene, alle har en fortid OG EN FREMTID! ![]() Gode "ægte fælder"?! Et "Freudian slip" måske? ![]() Doc Gok kee-nok |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

)
eller
men heller 

Du kender både min kone og jeg. Vi bruger altid Pattaya som base for vores videre rejse og når vi så endelig er i byen (og ikke landsbyen hvor der intet sker) jamen hvorfor så ikke smutte en tur ud og more sig lidt. Få en coke light (du ved jeg drikker ikke) og kikke på samt hilse på alle de venner man nu engang har fået sig gennem tidens løb. Ofte går vi også i byen med venner (hvilken vi har masser af ikke DKer) og disse venner trænger måske også til en tur i byen da de alle har en stresset hverdag i form af restauranter bla i Central-Tops og på Walking Street. Vi er jo alle glade for at se hinanden igen så hvorfor ikke tage et smut i byen. Her i DK er det sgu da for dyrt bare lige at snuppe en Coke light og det er trods alt ferie.

og dem der ikke vil lade hende gøre det....,,,ja hun finder dem nok alligevel på nettet så....mon ikke....øhhhh