Se indlæg|
Vaccinationer vedr. Thailandrejse
|
|
| Mikk |
Lagt på d. 22/09-2010 05:02
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 82 |
Hej til alle skribenter. Vi er en familie på 12 pers. som skal til Thailand den kommende vinter, vi skal på Siamcruise fra Bangkok op af floden til den gamle hovedstad Ayuthia og derefter skal vi til Koh Wai/Koh Chang..... hvilke Vaccinationer skal vi sikre os inden turen ? Håber på at nogen vil hjælpe os lidt her. På forhånd tak. Mvh Hanne |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 22/09-2010 07:17
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
ring til dem her de ved det bedre ind vi gør..... http://www.ssi.dk/ eller ring til din læge..... Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 22/09-2010 07:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Fandt lige kvitteringen fra lægen da jeg blev vaccineret. Hawrix 360 kr og anden del efter 6 måneder 300 kr. Kons. 300 kr. Thyphoid 210 kr. Lægen anbefaler malariapiller men det bestemmer du, pris godt 900 kr. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 22/09-2010 08:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Herpatitis a+b. Hvis i spiser meget fisk, så Japansk hjernehinde betændelse! Stivkrampe. Vil ikke anbefale malariapiller, men mygge spray i rigeligemængder! Også på grund af den meget store udbredelse af "Dengufeber"! Som man ikke kan vaccinere imod! God tur! ![]() IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Dennis Damgaard |
Lagt på d. 22/09-2010 10:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 136 |
http://www.sikker...emål.aspx
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 22/09-2010 10:34
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
bentmj skrev: Fandt lige kvitteringen fra lægen da jeg blev vaccineret. Hawrix 360 kr og anden del efter 6 måneder 300 kr. Kons. 300 kr. Thyphoid 210 kr. Lægen anbefaler malariapiller men det bestemmer du, pris godt 900 kr. Lægen SKAL anbefale malariapiller, fordi det står i hans bog, men en fornuftig læge ved godt, at det ikke har megen hold i virkeligheden, hvis man rejser rundt som alm. turist. Desuden har malariapiller også sine bivirkninger (jeg har selv fået bivirkninger). Jeg kender ikke nogen, som tager noget imod malaria. DOG skal det siges, at der reelt findes malaria i Thailand, og at jeg kender flere, hvor den ene blev alvorligt syg af malaria - og derpå døde. Men jeg tror, at denguefeber er et større problem i Thailand. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 22/09-2010 11:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
http://www.rejsed...151.1.html Redigeret af Nirvana d. 22/09-2010 11:05 Come As You Are
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 22/09-2010 11:21
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
jesperfrb skrev: Herpatitis a+b. Hvis i spiser meget fisk, så Japansk hjernehinde betændelse!Stivkrampe. Vil ikke anbefale malariapiller, men mygge spray i rigeligemængder! Også på grund af den meget store udbredelse af "Dengufeber"! Som man ikke kan vaccinere imod! God tur! ![]() Undskyld mig, men det er det mest forkerte råd, jeg nogen sinde har læst på dtw. Japansk hjernehinde betændelse er et virus som overføres via myg som malaria og denguefever. http://vaccinatio...mme/?tid=7 http://vaccinatio... er en god side, da det er Statens Serums Instituts udlandsvaccination, som står bag den. Det er vist også dem som står bag den bog som lægerne bruger. Tryk på "Hvor skal du hen" under kortet. Derefter land og rejseform. Difteri som anbefales kan gives i samme sprøjte som stivkrampe. Da I skal til Koh Chang hvor malaria er kommet tilbage engang imellem, ville jeg overveje Malarone tabletter. De er ganske vist dyrere end de gammeldags malaria midler, men fordelen er at man kun skal begynde at tage dem 1 dag inden man rejser ind i et malaria område, og mener syv dage efter. Hvis du er medlem af "Dammark" for du jo noget tilbage. Redigeret af natty d. 22/09-2010 11:34 |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 22/09-2010 12:59
|
|
natty skrev: [quote]jesperfrb skrev: Herpatitis a+b. Hvis i spiser meget fisk, så Japansk hjernehinde betændelse!Stivkrampe. Vil ikke anbefale malariapiller, men mygge spray i rigeligemængder! Også på grund af den meget store udbredelse af "Dengufeber"! Som man ikke kan vaccinere imod! God tur! ![]() Undskyld mig, men det er det mest forkerte råd, jeg nogen sinde har læst på dtw. Japansk hjernehinde betændelse er et virus som overføres via myg som malaria og denguefever. http://vaccinatio...mme/?tid=7 Nej, det er det faktiske ikke! Der findes mange fiske/skaldyrsfarme i Thailand, og de bruger blandet andet svineaffald som foder, og derved kan du få Japanskhjernehindebetændelse igennem fisk og skaldyr! Har en meget god ven som blandet andet forsker i netop dette! Parrasitten kan sagtens overleve i bla svin og fisk/skaldyr! Og da jeg spiser meget skaldyr, blev jeg spurgt af min læge, som også kender til dette, om jeg ikke syntes det var en god ide! Faktisk anbefalede hun det direkte, da hun selv havde haft 2 patienter der var kommet hjem med netop det! Redigeret af jesperfrb d. 22/09-2010 13:01 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 22/09-2010 13:04
|
|
Det var ikke menningen at hele indlæget skulle understreges! Undskylder hvis det genererer
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 22/09-2010 17:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Jeg ville aldrig forlade mig på andet end en læges råd vedrørende nødvendige vacciner. Hvis man forventer at skulle rejse til områder med Hepatitis risiko i flere år fremover, så vil jeg klart anbefale den Hepatitis-vaccinations variant, som man skal have to-tre gange på et år, men som så virker 10-20 år. Så er man fri for at tænke på det. Man kan også med fordel få en kombinations-vaccine, som dækker både Hepatitis A+C (eller er det A+B?). Apropos Malaria vaccination: De gange det har været aktuelt for mig med vaccination, så har lægen spurgt om, hvor man skulle hen, om det bare var på turiststeder eller om der også indgik fx. trekking i junglen på turen, varighed mm. Og jeg er aldrig blevet anbefalet noget middel mod malaria. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 22/09-2010 18:29
|
Hej jesperfrb. Undskyld at jeg var for hurtigt ude. Shame on me. Jeg har søgt og søgt og har fundet det her frem. Som jeg læser det, er det via myggenes larver virus kan gives videre. Og fisk spiser jo myggelarver. Jeg vil da studere det nærmere og evt. tage det op med min læge, da jeg selv holder meget af fisk og skaldyr. Dog spiser jeg ikke hverken rå fisk eller rå skaldyr, altid steg, grillet eller kogt. Undtagen sjældent sushi fra restauranter jeg stoler på kan behandle varene ordentlig, bla med nedfrysning af fiskene så larver og andre dårligdomme dør. Men spændende og nyt for mig, at det kan smitte via fisk og skaldyr. Man skal jo lære så længe man lever ![]() |
|
|
|
| RPM |
Lagt på d. 22/09-2010 18:39
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 7 |
jesperfrb skrev: [quote]natty skrev: [quote]jesperfrb skrev: Herpatitis a+b. Hvis i spiser meget fisk, så Japansk hjernehinde betændelse!Stivkrampe. Vil ikke anbefale malariapiller, men mygge spray i rigeligemængder! Også på grund af den meget store udbredelse af "Dengufeber"! Som man ikke kan vaccinere imod! God tur! ![]() Undskyld mig, men det er det mest forkerte råd, jeg nogen sinde har læst på dtw. Japansk hjernehinde betændelse er et virus som overføres via myg som malaria og denguefever. http://vaccinatio...mme/?tid=7 Nej, det er det faktiske ikke! Der findes mange fiske/skaldyrsfarme i Thailand, og de bruger blandet andet svineaffald som foder, og derved kan du få Japanskhjernehindebetændelse igennem fisk og skaldyr! Har en meget god ven som blandet andet forsker i netop dette! Parrasitten kan sagtens overleve i bla svin og fisk/skaldyr! Og da jeg spiser meget skaldyr, blev jeg spurgt af min læge, som også kender til dette, om jeg ikke syntes det var en god ide! Faktisk anbefalede hun det direkte, da hun selv havde haft 2 patienter der var kommet hjem med netop det Magen til vroevl og misinformation er sjaeldet hoert. ![]() ![]() ![]()
Redigeret af RPM d. 22/09-2010 18:39 |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 22/09-2010 18:45
|
Japansk hjernehindebetændelse er iøvrigt et virus og ikke forårsaget af en parasit. Der er sikkert meget andet lort i svineaffald.
Redigeret af natty d. 22/09-2010 18:45 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.