Se indlæg|
Nedskrivning af 54K anfordringsgaranti
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 12/09-2005 17:57
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Da jeg fik spørgeskemaet for ægtefællesammenføringen tilsendt så jeg at der ikke var det samme antal sider som det jeg havde printet fra nettet nogle måneder før. En af de nye ting var et spørgsmål om ens formue. En anden ny ting er en "Erklæring om min ægtefælle/samlevers aktivie deltagelse i danskindlæring og integration i det danske samfund" som er en rigtig god idé. Og der står så iøvrigt bla.: "Jeg er klar over, at den økonomiske sikkerhed (54.158 kr. i 2005-niveau), som jeg som udgangspunkt skal stille i forbindelse med min ægtefælle/samlevers sag om opholdstilladelse i Danmark, efter anmodning nedskrives med halvdelen, når min ægtefælle/samlever har bestået hans/hendes afsluttende danskprøve eller modtaget bevis for aktiv deltagelse ved afslutningen af danskuddannelsen." Så det er jo for så vidt et skridt i den rigtige retning. Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 12/09-2005 23:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
jeg kan kun give dig ret da der desvære er flere danske mænd som undlader eller ikke tør at fortælle at det er viktigere at lære dansk ind at arbejde for ikke at tale om indvandere som er helt håbløse |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 13/09-2005 00:26
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Dubblet-slettet.
Redigeret af falang yao d. 13/09-2005 00:31 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 13/09-2005 08:38
|
|
hej falang yao det har du ret i men uanset er det viktikt uanset hvilken alder de har at de for lært dansk er godt klar over at ikke alle lære lige nemt og jeg mener at nogle danske mænd ikke tar det ansvar det er at få en kone fra udlandet herop og får lært dem dansk min kone og de andre thaier hun arbejder sammen med skulle på et danskprøve test i forbindelse med arbejdet hvor firmaet er gået ind og vil lære sine ansatte mere dansk (godt intiativ) min kone har været lidt vrissen når jeg irette sætter hende på dansk men hun har lært dansk ved det læren sagde at hun skulle gå hjem og give et stort kys forde jeg havde rette hende når hun sagde fejl forde hun snakker godt dansk jeg vil lige sige at hun var 29 år og snakket norsk da jeg møtte hende og hun har en meget god hukomelse som selvfølgelig hjælper ![]() |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 13/09-2005 08:40
|
|
men jeg tror iøvrigt at reglen sikkert også er møntet på muslimske mænd der ikke søger for at konerne ikke kommer ud i det danske samfund |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.