Se indlæg
 Udskriv debat
Kollega til Phuket efter 12 års fravær.
FCKdk
Min nære kollega rejser til Phuket på næste lørdag. Han har ikke haft en egentlig ferie dernede i 12 år og kun haft en sviptur på få dage dernede for ca. 2 år siden. Han glæder sig vildt, er samtidig bange for ikke at genkende stedet andet end i store træk. Denne gang har han sin danske kone og 2 drenge på 4 og 11 år med. De skal afsted i 14 dage, som har kostet en bagatel af godt 29000 kr. På turen skal de bl.a. bo på luksushotel (5*****) i 4 døgn og de skal også på en 2-dages tur til Phi Phi-øerne. Både han og konen er meget interresseret i dykning og foto. Han er samtidig en stor fodboldtosse, inkarneret Newcastle-fan og han træner også sit eget hold miniputter i en lille klub i Nordsjælland.

Hvad skal han absolut se og hvad er der af indkøbsmuligheder. Hvis Du ved noget om forskellige tidligere fine seværdigheder som nu er lukket, vil det også være fint at fortælle ham det, så han ikke bruger tiden unødvendigt, staklen har jo kun 2 ugers forlænget efterårsferie....

Kom med jeres input så min kollega kan få en god ferie!!!!Cheers
Redigeret af FCKdk d. 16/10-2010 03:44

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

moon
Sunflower Ja hvis han har famillien med skal han helt sikkert tage en tur til James Bond island det er en 1/2 dages tur jeg vil anbefale man tager afsted om morgenen det er en skøn tur for både voksne og børn så er der jo fantasi godt igen for både voksne og børn ellers er det jo bare at nyde strandene Come here sun Indkøb tja turister synes måske her er billigt men vi andre synes det er det dyreste sted i Thailand men der er jo altid BIG C Lotus festival Robinsons i Phuket town hvis man leder efter tøj og de lokale markeder desværre er drengene for små til Patong om aftenen kan ellers være underholdene hvis man ikke har oplevet det før Maden er stadig til at betale så der er masser at nyde Ønsk dem god tur Yeah kiss me
Mvh Moon
Violin

Conrad
Hej,

Ja da der er børn med, så skal de besøge http://splashjung... vandland i Mai Khao, det ligger nordvest på øen. Børnene vil også kunne lide http://www.phuket... et aquarium som ligger sydøst for Phuket Town.

Similian Islands er et meget godt sted at dykke.

Jung Ceylon in Patong, Central Festival ved Chao Fa west Road og By-Pass road i Phuket Town samt Outlet på By-Pass Road er fine steder for indkøb af mærkevarer mm. Lokale markeder og gadehandlere med kopi varer er mange steder.

En eftermiddag kan bruges til at se Big Budha lidt inde i landet fra Kata Beach og bagefter se solen gå ned på Laem Promthep, øens sydligste spids.

Fodbold er ikke mit område, men der er da en del sportsbarer i Patong, hvis der kan skaffes barnepige.

God tur

Conrad

escabarte
der ligger en fodboldskole der er hver at kikke på drengene bor på skolen og for undervisning i alm skolefag hvis man kikker forbi er man meget velkommen til at gå ind og få en snak med dem de viser gerne skolen frem skolen ligger ikke så langt fra lufthavnen mange af drenge har ingén forældre eller kun en der er en del ofra efter sunamien har selv en dreng der har gåede der som min kone har adoptert man han går der ikke mere
adr er http://www.thaigi...g/node/166
Redigeret af escabarte d. 16/10-2010 10:56

cwittjes
Hej,

Hvis han og familien gerne vil dykke er der et hav af firmaer som tilbyder det i Phuket. En del er desværre af tvivlsom kvalitet, de tager ikke sikkerheden omkring dykning seriøst.

Jeg vil gerne anbefale
http://www.sharke...
. Det er drevet af en englænder Iain og hans thai kone Oui fra deres hjem i Karon, og de er både utrolig søde og meget kompetente. Hans kone taler iøvrigt et udmærket svensk, da hun har boet der i flere år som barn. Og så har de en datter på 3½, som sikkert vil være interessant for den yngste.

Det betyder ikke noget, at i ikke bor i/nær Karon, Iain kommer ud til jeres hotel hvis der skal arrangeres noget, og i vil også blive samlet op på hotellet ved selve dykket.

Det anbefales at kontakte dem inden i tager af sted - send en email, adressen er på websitet. Hils endelig fra Claus hvis I tager kontakten.

God tur

FCKdk
Hej....
Min kollega rejser lørdag, så fredag d. 22 ersidste mulighed, for at aflevere
jeres input!!!!Wink

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Amagerdreng
Det er ET MUST med 2 børn at tage en tur til Phuket Fantasy. Stedet hvor både unge og gamle Pfft vil få en SKØN dag og nyde både elefanter og god mad se Thaikulturen i form af dans-sang-ja så godt som alt findes der. Det koster lidt men alle vil nyde det. Og så god tur til ham.Tjek det ud på net.

Spring til debat: