Se indlæg|
Derfor smager fly-mad ikke af noget
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 16/10-2010 19:12
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Der er en grund til, at kyllingefileten og grønsagerne i foliebakken ombord på flyet ikke altid smager som et kulinarisk mesterværk. Ifølge en ny undersøgelse, som netop er blevet offentliggjort i tidsskriftet Food Quality and Preference, er det den kraftige baggrundsstøj i flyet, der påvirker vores smagsløg. Støjen forstyrrer nemlig vores koncentration, når vi er i gang med at spise. “Hvis baggrundsstøjen er høj, vil ens opmærksomhed rette sig mod den og væk fra maden,” siger doktor Andy Woods, der har været med til at lave undersøgelsen. Link: http://jp.dk/rejs...216713.ece Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 16/10-2010 19:42
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Det er godt man har Hørerør så man kan få et godt måltid mad ![]() |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 16/10-2010 20:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
nyder nu altid min Kosher mad, med eller uden fly støj.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Tumut |
Lagt på d. 16/10-2010 21:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
jeg synes nu også det smager ret godt af forholdet |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 17/10-2010 08:54
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Mon samme fænomen udspiller sig i et gadekøkken ved en hovedvej i Bangkok? |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 17/10-2010 15:23
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
Payanak skrev: Mon samme fænomen udspiller sig i et gadekøkken ved en hovedvej i Bangkok? ja,ja da det er bare sværer at skaffe kosher mad. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 17/10-2010 17:21
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 504 |
Bare det mætter!!
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 18/10-2010 00:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Maden smager da enormt godt, selvom at jeg er allergiker og har ædt valium og sovepille forinden, er den bare super. Mht. støj har jeg altid et par solide ørepropper i ørerne, derfor smager det måske bedre, har jo læst at støj forringer smagen af mad? - samt uartige børn! |
|
|
|
| MM |
Lagt på d. 18/10-2010 00:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Jeg klager ikke, syntes maden er fin, og god service hos Thaiair, aloy dee. [img]http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1408211320280&set=a.1408210720265.56959.1082355003[/img]
Redigeret af MM d. 18/10-2010 00:52 |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 26/10-2010 05:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Havde fornoejelsen at blive upgraded til PE paa Thai til BKK 13/10. Smagsfuld kyllinge satay med tilbehoer og massaman karry med saa meget bid i, at selv jeg der ofte spiser staerk mad fik en behagelig svien paa laeberne. Alt var laekekrt og smagsfuldt!
Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| Namprik |
Lagt på d. 26/10-2010 05:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 289 |
Nu er det ved at vaere 4 aar siden jeg har floejet, men jeg syn's at den med kylling er perfekt, den rykke lidt. Naa, men idag spiser jeg ej saa meget som en DK boef, hvis der ej er chili paa............miljoeskadet ? JA....
Jeg kan gaa paa vandet !
En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig. |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 26/10-2010 10:07
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Fløj hjem med Finnair sidste gang. Den bedste flymad jeg nogensinde har fået, da de gamle stewardesser tog sig sammen og endelig gad servere den.. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Det er godt man har Hørerør så man kan få et godt måltid mad