Se indlæg|
Tillykke med de 25 år
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 19/10-2010 05:53
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Det er 25 år siden at lille it-selskab med navnet Microsoft kom med Windows 1.0 som var 16-bit-systemet første forsøg på at lægge en multi-tasking brugerflade på pc-platformen. Det var de krav der bliv stille for til computeren for at køre Microsofts første operativsystem. Maskinen skulle være produceret af IBM eller Compaq og være forsynet med mindst 256 kb hukommelse. Hvis man ville have en ekstra lækker edb-oplevelse, blev det dog anbefalet, at fartmonstret var udstyret med 512 kb hukommelse og en harddisk. Den gang koste det 99 dollar, eller 500 kroner så fik man Paint og Write med i pakken - uden beregning. Sådan så den første Windows ud [img]http://i994.photobucket.com/albums/af61/thaikurt1/windows_1_0__255384e.jpg[/img] is not a valid Image. Der er skete meget fra den første Windows 1.0 til i dag Windows 7. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 19/10-2010 07:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
Come As You Are
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 19/10-2010 07:29
|
|
Nirvana vil håber på dig at du så for en god dag når du er færdig med at
Redigeret af thaikurt1 d. 19/10-2010 07:30 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Namprik |
Lagt på d. 19/10-2010 07:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 289 |
Jeg kan gaa paa vandet !
En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 19/10-2010 07:40
|
|
Namprik Veje nogen og finde dem for lette Ved du hvad det betyder ? Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 19/10-2010 08:05
|
|
Der nok nogen stykke her som kan huske hvor besværlig det var den gang at havde computeren. Det var hele ikke det store udvalg af computeren. Min første computeren var fra Appel - Mac der var ikke mange programmer og få spil. Den næste computeren. en man kun kunne spille spil på . Så købet jeg en computeren. med Windows 4.0 med 512 kb ram og en lille harddisk den gang. Redigeret af thaikurt1 d. 19/10-2010 08:34 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 19/10-2010 09:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Sådan så det ud dengang: [img]http://www.ictessentials.com/images/pictures/alto.jpg[/img] is not a valid Image. - og sådan så Bill Gates ud, da han blev arresteret for at køre for hurtigt i sin Porche! [img]http://www.potsc.com/wp-content/uploads/2010/02/bill-gates-mugshot.jpg[/img] is not a valid Image. ![]() Dr. Gonzo Redigeret af Gokinok d. 19/10-2010 09:14 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 19/10-2010 11:16
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Min første computer var en laptop med to disktettedrev og ingen harddisk, som jeg købte i 1988 eller 1989. Den kørte på MS Dos og havde DSI Tekst. I 1989 købte jeg så en stationær computer, igen MS Dos og DSI Tekst med en 20 MB harddisk... Ja, det var tider, for de startede så vidt jeg husker hurtigt den gang. Jeg kørte så ren dos og DSI helt til 1997, hvor jeg så skiftede til Windows og gik på internettet. I december 1997 købte jeg www.kronberg.dk for 2.500 kroner til CyberCity og DK Hostmaster. Det er noget billigere i dag... Hilsen, Robert |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 19/10-2010 11:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
he he - det var tider dengang. jeg kom i lære i 1980 hos ØK. Vi havde booking system på computer...men kunne kun printe ud ved ØK data der lå en kilometer væk utroligt at tænke på at det var top of the line dengang. |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 19/10-2010 11:41
|
|
Vi sad på Handelsskolen og lavede små programmer i Basic, hvor vi via en terminal til ØK Data kunne køre dem. Vildt imponerende... Dr. Gonzo Redigeret af Gokinok d. 19/10-2010 11:41 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 19/10-2010 15:11
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
@ Gokinok. Det var også lige præcis min introduktion til EDB. Helt mageløst. Jeg købte sporenstreg en Commodore Vic 20 med en båndstation for en bagatel af 5.000 kroner. Den havde op til adskillige kb Ram i hukommelse. Som monitor brugte jeg min farmors aflagte sort/hvid tv fra 1956. Naboens unger trykkede deres næser flade mod mit vindue i bar benovelse over dette fartmonster. Dernæst fik jeg en bærbar IBM PS2, som kørte MS DOS. Det var jeg udmærket tilfreds med. Min bror gav mig en Windows OS 3.1, som jeg installerede for at prøve. Den kunne jeg ikke se megen mening i, og holdt mig i en lang periode til DOS, man er vel stædig. Jeg har dog siden overgivet mig. |
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 19/10-2010 15:40
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 567 |
Haaaa'Haaa' Arbejdede selv på daværende tidspunkt i Hong Kong. Erhvervede mig et stk. PC. af mærket (glemt, men noget med L) i original emballage, før leverancen til Magasin du Nord. Vel nok et af de første steder, man kunne købe, det som den gang hed en personlig computer. Den var med tape. Og den ligger den dag idag på mit loft i uåbnet emballage. >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 19/10-2010 16:02
|
|
VIP Har du aldrig tænk på at give den til museers i sted at det ligge på loftet. Så har de unge menneskerne kan se en af de første computer så ud for jeg tro ikke de unge de dag ved ret med hvordan de første computer. så ud . Det er sjov at læse andre beretning om deres første computer. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 19/10-2010 16:08
|
|
Det var pokkers, Vip. Det er jo lidt at klenodie. ![]() |
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 19/10-2010 16:18
|
|
rinpoche skrev: Det var pokkers, Vip. Det er jo lidt at klenodie. ![]() Yeep! Vil du ha' addessen til mit loft? Spøg til side. Det var en helt overlagt beslutning. Allerede den gang havde jeg fornemmelsen af, at det ville blive et klenodie. Vi taler her om årstallet 1982-1983. Tror jeg. Men jeg kan stadig huske navnet på indkøberen i Magasin du Nord! ![]() Han hed Læsøe og var også indkøber af ure. >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 19/10-2010 16:40
|
|
hehe, VIP. Jeg er mere til andre samlerobjekter. Jeg har 2 fiskehjul, Cardinal 33 og 44 fra 1976 (cream of the crop dengang) i original og uåbnet emballage. ![]() mvh rinpoche |
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 19/10-2010 16:46
|
|
Aha' Cardinal... Var det ikke fra Abu? Så kan jeg måske godt lægge mig, med mine fine koreanske saltvands hjul fra hmmmmmm, hvad var det nu de hed? Sorry, jeg har glemt det. >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| MM |
Lagt på d. 19/10-2010 20:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Dos og Unix
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 19/10-2010 21:06
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
rinpoche skrev: hehe, VIP. Jeg er mere til andre samlerobjekter. Jeg har 2 fiskehjul, Cardinal 33 og 44 fra 1976 (cream of the crop dengang) i original og uåbnet emballage. ![]() mvh rinpoche Samleobjekter... Jeg har en sort plastiksofa til salg (to-thai-personers) - den har kun en lille rift på sædet, men det kan nemt ordnes med et stykke plaster. Men køber skal selv bære den ned. Et sandt samleobjekt for den rette kender. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 19/10-2010 21:46
|
|
Sådan en har jeg også, de er svære at komme af med kan jeg fortælle dig! Hmmm... Måske kyle den ud fra 16. etage? ![]() Dr. Gonzo PS: Kan vi komme mere "off-topic" mon??? Redigeret af Gokinok d. 19/10-2010 21:47 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

på dig at du så for en god dag når du er færdig med at

utroligt at tænke på at det var top of the line dengang.