Se indlæg
 Udskriv debat
Kommunikation og hjælp til dansk/thai par
Terapeuten Constantina
Hej alle... Hvis det har interesse for nogen af jer par derude, at bruge en parterapeut til at hjælpe jer i en midlertidig krise i form af kommunikationsvanskeligheder grundet sprogproblemer, kulturforskel eller andet. Så tilbyder jeg samtaler både på dansk og thai. Du kan måske have spørgsmål til hvorfor thaipiger agerer eller reagerer uhensigtmæssigt i nogle situationer, hvorfor er mange af dem ludomaner, hvorfor brokker de sig hele tiden osv. (blot eksempler), eller noget helt tredje. Jeg tilbyder terapi hjemme hos jer selv hvis i ønsker det, ellers har jeg kontor i Nordsjælland.

Namprik
Sleeping good
Jeg kan gaa paa vandet !

En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig.

www.isaan-house.com
Webmaster
Namprik skrev:
Sleeping good

Lidt fra reglementet:

§2 - Forstå andre medlemmers indlæg i bedste mening.
Forsøg at forstå hvad andre medlemmer mener og fortolk det i bedste mening. Virker et indlæg meningsløst, provokerende eller idiotisk ? Så læs det venligst et par gange mere, gerne med pauser mellem. Skriv så en indlæg, hvor du forsøger at finde ud af hvad det andet medlem egentlig mener. Forsøg at se helheden i tråden. Finder du en sætning som du kan hænge dig op i og kraftigt modsige - så gør ikke det!!! Du skal ikke altid regne med at alt bliver læst gennem mange gange før det bliver postet og der er mulighed for at andre medlemmer skriver forkert eller udtrykker sig uklart.

§3 - Brug ikke sarkasme og ironi i seriøse debatter.
Det du selv opfatter som en uskyldig spøg, kan og vil ofte blive misforstået af folk du ikke kender. Hvis en anden person reagerer negativt på dine forsøg på humor, er det sandsynligt at du slet ikke er morsom men irriterende.

§5 - Skriv kun indlæg i tråde, hvis du har noget at bidrage med.
Hav venligst respekt for andres debatter. Er nogle i gang med at diskutere på en heftig måde ? Du er ikke nødt til at deltage, og hvis du blander dig er chancen for at tingene bliver endda værre større, specielt hvis følelserne er i kog. Er nogle i gang med at diskutere noget som du syntes er udenfor temaet eller meningsløst - så lad dem gøre det uden din indblanding, du vinder intet ved at prøve at forhindre dem, og skal hellere bruge energien på at diskutere noget som du syntes er meningsfyldt.

§6 - Undgå billig retorik.
Kan du sætte nogles synspunkter på spidsen, og få dem til at virke tåbelige ? Kan du vende ordene som nogle har postet, for at få dem til at virke meningsløse ? Kan du få det til at se ud som om nogle modsiger sig selv ? Kan du få nogle til at virke tåbelige, underlegen, dumme eller usammenhængen ? Gør det ikke.... Det eneste du vinder er en uven og det du taber er muligheden for at forstå den anden.

§7 - Hold dig til temaet i tråden.
Følg temaet i tråden, ikke strømmen. Skal du poste en indlæg, så læs venligst det første indlæg i tråden for at se hvad tråden handler om. Vær saglig og træk ikke irrelevante ting ind i debatten. Har du lyst til at skrive et indlæg for sjov skyld, så er det ikke det rette sted. Har du lyst til at skifte emne ? Så lav en ny tråd.

§12 - Følg normale normer for god opførelse.
Selv om debatterne ikke foregår ansigt til ansigt, så husk venligst på at det er mennesker af kød og blod du diskutere med. Hvis du overvejer om indlægget er over grænsen for det acceptable, så spørg dig selv: Ville folk blive sure, skuffet eller kede af at jeg sagde dette ansigt til ansigt ? Hvis svaret er ja, så lad være med at poste det, eller skriv noget andet i stedet.

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Namprik
Beklager at jeg blev lidt traet.

Men at en terapeut skal ind for at rede et forhold...HALLO, saa er forholdet doedt paa forhaand.

Har man ex. ingen sprog, hva' er der saa at bygge paa, hvordan starter et forhold uden sprog ? vi er inde paa snavs.

Dette skrevne er ment i en sober toner, men gi' mig et svar ...TAK !

Den service som T tilbyder er i mine oejne helt ude i hampen !
Redigeret af Namprik d. 20/10-2010 06:24
Jeg kan gaa paa vandet !

En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig.

www.isaan-house.com
Webmaster
Namprik skrev:
Beklager at jeg blev lidt traet.

Men at en terapeut skal ind for at rede et forhold...HALLO, saa er forholdet doedt paa forhaand.

Har man ex. ingen sprog, hva' er der saa at bygge paa, hvordan starter et forhold uden sprog ? vi er inde paa snavs.

Dette skrevne er ment i en sober toner, men gi' mig et svar ...TAK !

Kort sagt, trådens første indlæg har ingen relevans for dig/jer. Det er jo helt fint.
Men burde man så ikke af respekt til forfatteren af trådens første indlæg og for dem som har en interesse i emnet ikke overholde reglementet og undlade at smadre tråden ?
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Namprik
Du har ret Web, jeg traekker mig, smider haandklaedet i ringen, men jeg forstaar stadig ej, det var bare det jeg ville udgyde...Held og lykke til T.

Slut fra mig i denne traad.
Jeg kan gaa paa vandet !

www.isaan-house.com
fckguld
Terapeuten Constantina skrev:
Hej alle... Hvis det har interesse for nogen af jer par derude, at bruge en parterapeut til at hjælpe jer i en midlertidig krise i form af kommunikationsvanskeligheder grundet sprogproblemer, kulturforskel eller andet. Så tilbyder jeg samtaler både på dansk og thai. Du kan måske have spørgsmål til hvorfor thaipiger agerer eller reagerer uhensigtmæssigt i nogle situationer, hvorfor er mange af dem ludomaner, hvorfor brokker de sig hele tiden osv. (blot eksempler), eller noget helt tredje. Jeg tilbyder terapi hjemme hos jer selv hvis i ønsker det, ellers har jeg kontor i Nordsjælland.
Måske du burde skrive lidt om dig selv- din baggrund-viden m.m , men fint der er nogen der kan tilbyde noget , uanset hvor man kommer fra kan man have problemer i forholdet, er selv uddannet psyko-terapeut på Dansk NLP institut, god dag
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

sputnik

Ja hvorfor er mange af thai damerne ludomaner kan du komme et bud på det, ser ud til at du ved noget.Her i DK har jeg set at der er mange af mine bekendte der har problemet med deres koner.Hvad så i Thailand er problemet lige så stort som i DK ? har det det noget at gøre med afsavn i Dk af famile etc.Hmmmmmm

Terapeuten Constantina
Formålet med tråden var ganske vist et tilbud. Man kan tage imod eller lade være. Jeg respekterer, at nogle mennesker synes at det er latterligt med hjælp udefra, men hvis det kan hjælpe andre skal jeg så ikke have lov til at tilbyde det uden man bliver angrebet?

De eksempler jeg kom med i tråden var blot eksempler på nogle få problemstillinger der måtte være. Du skal have lov til at have dine meninger, men i dette tilfælde, behold dem for dig selv for jeg har ikke bedt om dem. Se mit oplæg som et tilbud... Take it or leave it Kick you Tak til admin for at holde tråden ren Angel

Go dag til alle LOL LOL

C

Gokinok
fckguld skrev:
Måske du burde skrive lidt om dig selv- din baggrund-viden m.m , men fint der er nogen der kan tilbyde noget , uanset hvor man kommer fra kan man have problemer i forholdet, er selv uddannet psyko-terapeut på Dansk NLP institut, god dag

fckguld:

Troede ellers det mest var til hypnose og scenesjov det snas?

Men OK, hvis det var hos Ole Vadum Dahl hvor jeg selv er uddannet så går det vel an!Wink

Udmærket indlæg af Constantina, mange vil ha´ stor gavn af samtale, eller en omgang terapi eller i det mindste få nogle redskaber til bedre kommunikation og konfliktløsning.

Dr. Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 20/10-2010 14:32

Frank
Ja ca. én gang om året sker der ting i hovedet på hustruen, som ikke er til at forstå. Måske har jeg opdaget en 12-måneders-over-PMS-cyklus? Sprogkundskaber har i øvrigt ingen relevans, når det står på.Smile

Spring til debat: