Se indlæg|
Thaikvinde og Dansk mand forhold?
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 21/10-2010 22:52
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 504 |
Hej! Jeg har igennem nogen tid undret mig. Det skal med det samme pointeres at dette er af ren og skær interesse for forskellige kulturer. Og IKKE ment som en kritik af mænd der gifter sig med en Thai. Der er jo en del fordomme, som jeg synes det kunne være spænende at høre jeres mening om. Hvordan ser I der er gift med en Thaipige på jeres kone? Er I ligeværdige? Tager I konen med på råd, eller er det udelukkende jer der bestemmer? Elsker I jeres koner, eller er det af mere praktisk karakter? Elsker jeres koner jer, eller af det af andre årsager de har taget jer. For et stykke tid siden var der et program der hed noget med "Fra Thy til Thailand" (eller omvendt), og i dette program fik jeg fornemmelsen af, at flere af de medvirkende mænd, havde fundet sig en Thaipige som de kunne hundse rundt med. I samme program var det meget tydeligt at deres koner føjede deres mænd, uden at stille spørgsmål til om det var rimelige krav der blev stillet. Har I valgt en Thaikone fordi I ikke kunne få en Dansk? Jeg håber at der er nogle der vil fortælle lidt om hvordan I ser på jeres forhold. Og Igen vil jeg gerne pointere at det IKKE er en kritik af jer med Thaikoner. VH Jimmi Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 21/10-2010 23:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
Ligeværdighed i et forhold bør vel være ET MUST og det er det da også i mit ægteskab. Om det så er aftensmaden så tages konen da med på råd (dermed ikke sagt det altid er mig der laver maden) Om konen elsker mig ?? Det skulle jeg da mene ellers var hun vel smuttet for lang tid siden og jeg hende !! Ja ellers var hun sat på porten for lang tid siden. FRA THY TIL THAILAND var/er nok efter min menning det mest overfladiske program om Thai kvinder set i lang tid på dansk tv. Disse mænd jamen flere af dem var jo på jagtmarkerne bare for at have en dame ved sin side (nu får jeg på puklen) og når ja der var jo også en KIRSTEN GIFTEKNIV et smut indover så ?? lad det blive i familien. ![]() Jeg husker tydeligt en sætning fra programmet "Vil du ha en øl skat" sagt på den mest underdanige måde jeg nogensinde har hørt. Valgt en Thai frem for en DKer næ jeg havde aldrig regnet med at skulle giftes med en thai men efter 17 gange i LOS så skete der pludselig noget og ja det er der den dag idag. Har skam haft DKer men lynet slog ned i Thailand. Et forhold til en kvinde/mand fra en total anden kultur er ikke altid lige let men så må man mødes på halv vejen og tage den derfra. Ikke bare sidde og nyde den daglige pils i sofaen bragt af konen til manden på tronen.![]() Men jeg er frelst for drikker ikke så fri mig for det. |
|
|
|
| Joe |
Lagt på d. 21/10-2010 23:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 278 |
Amagerdreng skrev: Jeg husker tydeligt en sætning fra programmet "Vil du ha en øl skat" sagt på den mest underdanige måde jeg nogensinde har hørt. FYI, du forveksler serien med et andet program der har kørt på kanal 4 'købt til kærlighed'. Men mht. 'Fra Thailand til Thy' er mit gæt, at mændene egentlig er meget repræsentative for thai-dansk forhold. Ingen af mændene har mødt deres koner 'på egne ben'. |
|
|
|
| Namprik |
Lagt på d. 21/10-2010 23:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 289 |
Jeg kan gaa paa vandet !
En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig. |
|
|
|
| Namprik |
Lagt på d. 22/10-2010 00:12
|
|
Et farligt emne at tage op ! Her i huset er vi selvfoelgelig lige, Ning staar for det oekonomiske, da jeg er en klovn til det. Hvis det passer fruen at koebe et eller andet, saa goer hun det...ingen skal staa med hatten i haanden her, jeg staar ej heller med hatten i haanden hvis jeg ser noget jeg gerne vil ha'. Er vi oppe paa store beloeb saa som til hus, bil osv, saa tager vi en snak om det. Jeg faar modspil, det var jo heller ikke en slave jeg oenskede mig, men et selvstaendigt modspil, jeg elsker Ning og jeg er sikker paa at det er gengaeldt, hvis ej var hun sprunget i havnen for laengst. Jeg behandler min kone med respekt, det fortjener hun, hvis jeg ej gjorde det, hvorfor saa leve sammen. Jeg har mine penge, hun hendes, men de er dog faelles. TAK. Redigeret af Namprik d. 22/10-2010 00:15 Jeg kan gaa paa vandet !
En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig. |
|
|
|
| Joe |
Lagt på d. 22/10-2010 00:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 278 |
Namprik skrev: Jeg har mine penge, hun hendes, men de er dog faelles. TAK. 'Du har dine penge, og så er der 'fællespengene'.. haha |
|
|
|
| Namprik |
Lagt på d. 22/10-2010 00:21
|
|
Joe. Laes hvad jeg skriver : jeg har mine, hun hendes, men de er faelles....Hun tjener penge, jeg har min slatne moelpose..forstaar du nu ? ![]() Maaske jeg ikke er vaagen nok til jokes, kl er ca. 05.30 ![]() Hvis det ikke gaar, saa gaar det jo nok alligevel ! Indtil videre er det gaaet i knap 6 aar ( 11/01 ) Redigeret af Namprik d. 22/10-2010 00:41 Jeg kan gaa paa vandet !
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 22/10-2010 06:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
I min erindring fremstod ingen af hustruerne underdanige. De nygifte virkede måske en smule usikre, men ikke underdanige - nærmest tværtimod. Selvfølgelig er udsendelserne kunstige. Der er kameramand, lydmand og instruktør tilstede i samme lokale. Hvordan nogen kan forestille sig, at der er tale om normale samtaler med den kulisse, er mig en gåde. Og så kan jeg ikke se det underdanige i at tilbyde en øl. ![]() Fra min beskedne omgangskreds er mit indtryk, at ægtefællen er noget usikker på alt det nye i udlandet (fx. Danmark). Men det fortager sig hurtigt, og herefter står den på den sædvanlige magtkamp mellem ægtefæller. Ikke alle opdager kampen, men den er der. ![]() |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 22/10-2010 07:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
Sorry min fejl. Men er det ikke to alen af et stykke ???. De to tv programmer.Selvfølgelig skal det tages i betragtning at der er kamera på og det meste er planlagt på forhånd. Som feks sporløs Men Frank du har ret ang magtkampen den er og vil altid være der mere eller mindre.![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 22/10-2010 09:35
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
jimmikoldenborg skrev: Hej! Jeg har igennem nogen tid undret mig. Det skal med det samme pointeres at dette er af ren og skær interesse for forskellige kulturer. Og IKKE ment som en kritik af mænd der gifter sig med en Thai. Der er jo en del fordomme, som jeg synes det kunne være spænende at høre jeres mening om. Hvordan ser I der er gift med en Thaipige på jeres kone? Er I ligeværdige? Tager I konen med på råd, eller er det udelukkende jer der bestemmer? Elsker I jeres koner, eller er det af mere praktisk karakter? Elsker jeres koner jer, eller af det af andre årsager de har taget jer. For et stykke tid siden var der et program der hed noget med "Fra Thy til Thailand" (eller omvendt), og i dette program fik jeg fornemmelsen af, at flere af de medvirkende mænd, havde fundet sig en Thaipige som de kunne hundse rundt med. I samme program var det meget tydeligt at deres koner føjede deres mænd, uden at stille spørgsmål til om det var rimelige krav der blev stillet. Har I valgt en Thaikone fordi I ikke kunne få en Dansk? Jeg håber at der er nogle der vil fortælle lidt om hvordan I ser på jeres forhold. Og Igen vil jeg gerne pointere at det IKKE er en kritik af jer med Thaikoner. VH Jimmi For det første er der vel næppe nogen, som vil svare, at de fandt en thai, fordi ingen danskere ville have dem, og fordi de ikke ønsker et ligeværdigt forhold osv. For det andet er det langt mere nuanceret, og det har altid været sådan for menneskeheden, at de fleste i landsbyen fandt en kone i landsbyen, mens nogle få andre fandt en i en anden langsby. De få, som fandt fremmede koner fra andre stammer, var derved med til at sænke indavlen i landsbyen. Så kan man spekulere sig gul og grøn over, hvorfor de valgte en fremmed stammepige, og komme frem til, at de, som vælger fremmede koner, ikke er normale, fordi det normale er en fra sin egen landsby, ergo, så vælger de koner fra andre stammer, fordi ingen piger her i landsbyen vil have unormale mænd. For det tredje, så stiller du kun spørgsmål til de danske mænd, og ikke til de danske kvinder, og herved rammer du netop kilden til fordomme om thai-danske ægteskaber, at det er de danske mænd, som har et problem og derved søger en thai. Du overser helt spørgsmålet om, hvorvidt det er de danske kvinder, som har et problem med deres tankegang. Jeg tror, at det er her, at hunden ligge begravet, altså på kvindernes banehalvdel. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 22/10-2010 09:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Frank skrev: I min erindring fremstod ingen af hustruerne underdanige. De nygifte virkede måske en smule usikre, men ikke underdanige - nærmest tværtimod. Selvfølgelig er udsendelserne kunstige. Der er kameramand, lydmand og instruktør tilstede i samme lokale. Hvordan nogen kan forestille sig, at der er tale om normale samtaler med den kulisse, er mig en gåde. Og så kan jeg ikke se det underdanige i at tilbyde en øl. ![]() Fra min beskedne omgangskreds er mit indtryk, at ægtefællen er noget usikker på alt det nye i udlandet (fx. Danmark). Men det fortager sig hurtigt, og herefter står den på den sædvanlige magtkamp mellem ægtefæller. Ikke alle opdager kampen, men den er der. ![]() Der ER ingen kamp, fordi jeg bestemmer! Hvis ikke, så er det sgu´ manden der er noget galt med, dvs. for blød, slatten og veg.. (Mændene i Thy-udsendelsen) De der på typisk dansk ligeværdighedsfacon nærmest praler af at være lige og "snakke om alle beslutninger" - har misforstået noget i det forhold. Manden udviser lederskab, Thai-kvinden giver støtte ved sin feminime udstråling, en komplet og naturlig symbiose, en mand er en mand, og kvinden er FEMINIM kvinde til fingerspidserne! S*teme godt der aldrig har været, og aldrig nogensinde VIL være en "kvindekamp" i Thailand. "Kvindefrigørelsen" i vesten fritog kvinden fra sig selv, hun nedgjorde sit naturlige feminime væsen og har været frustreret og utilfreds lige siden. Desværre giver hun stadigvæk manden skylden for den fejltagelse, og han bliver veg og underdanig, eller det modsatte; bliver vanvittig og går i krig mod alt og alle! Dr. Gonzo Redigeret af Gokinok d. 22/10-2010 09:57 |
|
|
|
| Nixon |
Lagt på d. 22/10-2010 10:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 189 |
Gokinok skrev: Frank skrev: I min erindring fremstod ingen af hustruerne underdanige. De nygifte virkede måske en smule usikre, men ikke underdanige - nærmest tværtimod. Selvfølgelig er udsendelserne kunstige. Der er kameramand, lydmand og instruktør tilstede i samme lokale. Hvordan nogen kan forestille sig, at der er tale om normale samtaler med den kulisse, er mig en gåde. Og så kan jeg ikke se det underdanige i at tilbyde en øl. ![]() Fra min beskedne omgangskreds er mit indtryk, at ægtefællen er noget usikker på alt det nye i udlandet (fx. Danmark). Men det fortager sig hurtigt, og herefter står den på den sædvanlige magtkamp mellem ægtefæller. Ikke alle opdager kampen, men den er der. ![]() Der ER ingen kamp, fordi jeg bestemmer! Hvis ikke, så er det sgu´ manden der er noget galt med, dvs. for blød, slatten og veg.. (Mændene i Thy-udsendelsen) De der på typisk dansk ligeværdighedsfacon nærmest praler af at være lige og "snakke om alle beslutninger" - har misforstået noget i det forhold. Manden udviser lederskab, Thai-kvinden giver støtte ved sin feminime udstråling, en komplet og naturlig symbiose, en mand er en mand, og kvinden er FEMINIM kvinde til fingerspidserne! S*teme godt der aldrig har været, og aldrig nogensinde VIL være en "kvindekamp" i Thailand. "Kvindefrigørelsen" i vesten fritog kvinden fra sig selv, hun nedgjorde sit naturlige feminime væsen og har været frustreret og utilfreds lige siden. Desværre giver hun stadigvæk manden skylden for den fejltagelse, og han bliver veg og underdanig, eller det modsatte; bliver vanvittig og går i krig mod alt og alle! Dr. Gonzo Giver dig fuldstændig ret og også derfor at stort set ingen danske kvinder tiltaler mig på nogen som helst vis. At det så lige blev en thai er så lidt mere tilfældigt. hilsen
Nixon Meninger har jeg mange af. Dermed ikke sagt at du kan lide at høre dem. |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 22/10-2010 10:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
Nixon skrev: Gokinok skrev: Frank skrev: I min erindring fremstod ingen af hustruerne underdanige. De nygifte virkede måske en smule usikre, men ikke underdanige - nærmest tværtimod. Selvfølgelig er udsendelserne kunstige. Der er kameramand, lydmand og instruktør tilstede i samme lokale. Hvordan nogen kan forestille sig, at der er tale om normale samtaler med den kulisse, er mig en gåde. Og så kan jeg ikke se det underdanige i at tilbyde en øl. ![]() Fra min beskedne omgangskreds er mit indtryk, at ægtefællen er noget usikker på alt det nye i udlandet (fx. Danmark). Men det fortager sig hurtigt, og herefter står den på den sædvanlige magtkamp mellem ægtefæller. Ikke alle opdager kampen, men den er der. ![]() Der ER ingen kamp, fordi jeg bestemmer! Hvis ikke, så er det sgu´ manden der er noget galt med, dvs. for blød, slatten og veg.. (Mændene i Thy-udsendelsen) De der på typisk dansk ligeværdighedsfacon nærmest praler af at være lige og "snakke om alle beslutninger" - har misforstået noget i det forhold. Manden udviser lederskab, Thai-kvinden giver støtte ved sin feminime udstråling, en komplet og naturlig symbiose, en mand er en mand, og kvinden er FEMINIM kvinde til fingerspidserne! S*teme godt der aldrig har været, og aldrig nogensinde VIL være en "kvindekamp" i Thailand. "Kvindefrigørelsen" i vesten fritog kvinden fra sig selv, hun nedgjorde sit naturlige feminime væsen og har været frustreret og utilfreds lige siden. Desværre giver hun stadigvæk manden skylden for den fejltagelse, og han bliver veg og underdanig, eller det modsatte; bliver vanvittig og går i krig mod alt og alle! Dr. Gonzo Giver dig fuldstændig ret og også derfor at stort set ingen danske kvinder tiltaler mig på nogen som helst vis. At det så lige blev en thai er så lidt mere tilfældigt. Så sandt så sandt... jeg er også ganske enig i denne betragtning... ![]() K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| Funnyboy |
Lagt på d. 22/10-2010 12:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 154 |
Tjaaa. Hvorfor faldt jeg over en Thai. Egentlig et meget godt spørgsmål. Har haft mange danske piger men det har bare aldrig fungeret i særlig lang tid efter man er flyttet sammen med dem. Vil her prøve at forklare om de 2 forskellige typer danske piger der er. Den ene af dem er de der feminine snobber man knap kan komme i nærheden af fordi de bare er overdænget med sminke og make up og tror de er meget bedre end alle andre pga deres udseende. Når man så er så heldig at komme i nærheden af dem og får scoret en af dem går der ikke lang tid før de vil flytte sammen med en. Pludselig begynder de at vokse om maven og røven uden at de er gravide. Bliver mere og mere anti feminine og gå mere op i alt mulig andet end dem selv. Så man får i løbet af den tid man er sammen og hele møllen fra den lille lækre tøs alle vender sig om på gaden efter til hende man nærmest væmmes ved. Den anden type er den hjemmegående husmor agtige type med hvide træsko, lilla stræk bukser, en meget forvasket og gennemsigtig og sikkert lidt for kort t-shirt som bliver båret uden BH indenunder. Hun vejer nok 20-30 kg for meget og har 3 børn med 4 forskellige fædre. Og hendes hjem ligner noget der er taget ud fra starten af 80erne. Hun ryger hjemmerullede smøger og drikker nescafe med flødepulver. Ja det er så måske lige at overdrive lidt men det er desværre sådan mange af de danske piger ser ud i dagens danmark. Og jeg har IKKE lyst til at være sammen med nogen af dem. Og nu kan jeg også godt li små piger. Altså højde mæssig. Så en asiat må da være det helt rette for mig. Og deres lækre gyldne hud som thaier har i forhold til kineser er da bare for lækker også. Og så er en gennemsnits vægt på under 50 kg også super nice. Og thaipiger er rigtig feminine uden at være luder agtig som mange danske piger de er. De er mere elegant i deres måde at klæ sig på. Thaipiger har det fint med en trøje hvor man lige kan se maveskinnet. Hvorimod danske piger helst skal vise alt mellem deres bukser som i forvejen sidder helt nede om røven på dem og så til lige under babserne. Det bliver bare for luderagtig for mig når det er på strøget man ser det. Og så har Thaier også bare en fed humor. Og de er stort set aldrig sure. Og det er rigtig dejligt at vågne op ved siden af sin kæreste/kone og så få det største smil. Så kan man da kun få en go dag og være lykkelig. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 22/10-2010 12:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Nu hænger danske kvinder ikke ligefrem på træerne her i Bangkok, så derfor vælger jeg thai. Det virker også mere praktisk med en thai, når nu jeg bor og arbejder her. Hvis alt mislykkes, og jeg skulle lide den tort, at være nødsaget til at flytte til DK, så vælger jeg en dansk kvinde. |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 22/10-2010 12:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
Payanak skrev: Nu hænger danske kvinder ikke ligefrem på træerne her i Bangkok, så derfor vælger jeg thai. Det virker også mere praktisk med en thai, når nu jeg bor og arbejder her. Hvis alt mislykkes, og jeg skulle lide den tort, at være nødsaget til at flytte til DK, så vælger jeg en dansk kvinde. Nu håber jeg ikke du lider den tort, at være nødsaget til vende tilbage til DK. Men at du så ville vælge en dansk kvinde...Den tror jeg du skal længere ud på landet med.... .....
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 22/10-2010 15:14
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
jeg fatter ikke denne tråd, skal man nu til at gøre rede for hvem vi er gift med og hvorfor, og hvem der bestemmer hvad i ægteskabet, jamen kan vi komme længer ud i dumme spørgsmål, at nogen kan tage dette alvorlig,lad den snuser, som åbent,kan lide at svælge i anders private forhold prøve at finde ud af noget selv uden i stiller op og svarer ham![]() |
|
|
|
| Djan |
Lagt på d. 22/10-2010 15:24
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 176 |
Gokinok skrev: Frank skrev: I min erindring fremstod ingen af hustruerne underdanige. De nygifte virkede måske en smule usikre, men ikke underdanige - nærmest tværtimod. Selvfølgelig er udsendelserne kunstige. Der er kameramand, lydmand og instruktør tilstede i samme lokale. Hvordan nogen kan forestille sig, at der er tale om normale samtaler med den kulisse, er mig en gåde. Og så kan jeg ikke se det underdanige i at tilbyde en øl. ![]() Fra min beskedne omgangskreds er mit indtryk, at ægtefællen er noget usikker på alt det nye i udlandet (fx. Danmark). Men det fortager sig hurtigt, og herefter står den på den sædvanlige magtkamp mellem ægtefæller. Ikke alle opdager kampen, men den er der. ![]() Der ER ingen kamp, fordi jeg bestemmer! Hvis ikke, så er det sgu´ manden der er noget galt med, dvs. for blød, slatten og veg.. (Mændene i Thy-udsendelsen) De der på typisk dansk ligeværdighedsfacon nærmest praler af at være lige og "snakke om alle beslutninger" - har misforstået noget i det forhold. Manden udviser lederskab, Thai-kvinden giver støtte ved sin feminime udstråling, en komplet og naturlig symbiose, en mand er en mand, og kvinden er FEMINIM kvinde til fingerspidserne! S*teme godt der aldrig har været, og aldrig nogensinde VIL være en "kvindekamp" i Thailand. "Kvindefrigørelsen" i vesten fritog kvinden fra sig selv, hun nedgjorde sit naturlige feminime væsen og har været frustreret og utilfreds lige siden. Desværre giver hun stadigvæk manden skylden for den fejltagelse, og han bliver veg og underdanig, eller det modsatte; bliver vanvittig og går i krig mod alt og alle! Dr. Gonzo Naturligvis fis det dér. Kvindekampen, kvindefrigørelsen var godt. Problemet var, at der ikke var nogen kamp. Mange mænd lagde sig fladt ned og er blevet liggende lige siden. Så aben er hos manden, som er blevet svag - ikke at kvinden er blevet stærk. Som svag mand er du så åbenbart taget til Thailand, da kvinderne angiveligt skulle være til at have at gøre med, og du kan spille "stærk". Stærke mænd finder stærke kvinder. Svage mænd finder svage kvinder. |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 22/10-2010 15:26
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Det var dog de mest mærkelige 20 spørgsmål til professoren, jeg har set. Din nysgerrighed og undren, nærmere sig chikane af privatlivets fred. Ja, jeg gider ikke at svare på et eneste af de mærkelige spørgsmål. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 22/10-2010 15:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Jeg ingen grund til at offentliggøre mit ægteskabet. Vi helle komme med et rim der passe til emne. For at blive lykkelig med en mand må man forstå ham meget og elske ham lidt. For at blive lykkelig med en kvinde må man elske hende meget og overhovedet ikke forvente at forstå hende Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Et forhold til en kvinde/mand fra en total anden kultur er ikke altid lige let men så må man mødes på halv vejen og tage den derfra. Ikke bare sidde og nyde den daglige pils i sofaen bragt af konen til manden på tronen.