Se indlæg
 Udskriv debat
vi har B VISA.. Hvad skal vi gøre??
marymus
Hej..

Vi er flyttet til Thailand for 2 måneder siden ca. og min mand har et Non immigrant visa B. Dette fordi han arbejder for et firma her og fik jobbet hjemmefra. Mit spørgsmål er så:

I tilfælde af at han stopper sit job og mister sin arbejdstilladelse, hvordan takler vi så det at vi kun må være her i 90 dage?? Jeg og vores børn har et Non imm. visa O.
Det er ikke planen, at han skal have eget firma. Og han skal på ingen måde giftes ;o).

Gælder dette visa 1 år, uanset om man har arb.tilladelse eller ej???

Skal vi bare ud af landet og tilbage igen??

Skal vi søge re entry??

Det er drøn svært at hitte ud af, ved at søge på nettet, for man bliver mere forvirret end belært!

Håber der sidder en ekspert, som kan svare på dette.

Hilsner M.

Robert Kronberg
marymus skrev:
Hej..

Vi er flyttet til Thailand for 2 måneder siden ca. og min mand har et Non immigrant visa B. Dette fordi han arbejder for et firma her og fik jobbet hjemmefra. Mit spørgsmål er så:

I tilfælde af at han stopper sit job og mister sin arbejdstilladelse, hvordan takler vi så det at vi kun må være her i 90 dage?? Jeg og vores børn har et Non imm. visa O.
Det er ikke planen, at han skal have eget firma. Og han skal på ingen måde giftes ;o).

Gælder dette visa 1 år, uanset om man har arb.tilladelse eller ej???

Skal vi bare ud af landet og tilbage igen??

Skal vi søge re entry??

Det er drøn svært at hitte ud af, ved at søge på nettet, for man bliver mere forvirret end belært!

Håber der sidder en ekspert, som kan svare på dette.

Hilsner M.

Hvis han mister sit arbejde, så mister han sit visum og skal forlade Thailand, og det skal I også, da I har Visa O på hans Visa B.

Men efter de nye regler er det ikke sikkert, at de opdager, at han har mistet sin arbejdstilladelse, da arbejdstilladelser ikke længere skal aflyses.

Jeg har for lidt info til at give et råd.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
marymus
Kære Robert.

Tak for dit svar, selvom det er lidt nedslående nyheder. Der må da være en mulighed.. Han mister ikke sit job, men overvejer at frasige sin stilling.
However, det har vel ingen betydning om det er den ene eller anden vej...

Det er utroligt, at det skal være så besværligt. Vi må se om ikke det løser sig Shock)

Jeg er stadig MEGET åben for gode råd og løsningsforslag.

Sødeste hilsner M.

Robert Kronberg
marymus skrev:
Kære Robert.

Tak for dit svar, selvom det er lidt nedslående nyheder. Der må da være en mulighed.. Han mister ikke sit job, men overvejer at frasige sin stilling.
However, det har vel ingen betydning om det er den ene eller anden vej...

Det er utroligt, at det skal være så besværligt. Vi må se om ikke det løser sig Shock)

Jeg er stadig MEGET åben for gode råd og løsningsforslag.

Sødeste hilsner M.

Du er nødt til at give lidt mere info om dette Visa B (og Visa O).

Er det et ET ÅRS MULTIPLE eller et tre måneders (eftersom I kun har været her i to måneder, så kan der næppe være tale om en visum-forlængelse)?

Hilsen, Robert

"

marymus
Hej R.

Okay det er info fra mig du mangler.. Den havde jeg lige overset. Undskyld ;o)

Han har et Non immigrant B visum. Under number of entry står der S, som sikkert betyder Single (desværre). Visummet er søgt i DK. og givet på baggrund af at det skulle være support for et 1 års visa.
Det skulle vi så få lavet her i Thailand.

Har du en mail adresse, så kan jeg sende dig fotos af dokumenter.

Vi ville så tage på immigrations kontoret og indlever en re-entry TM8 formular idag/ i morgen, men er sgu stadig i tvivl om det er det rigtige at gøre. Min mand har stadig arbejdstilladelsen på sig, så det ville ikke være et problem.. so far...

Du må undskylde hvis ikke det er de konkrete oplysninger du søger. Jeg er lidt tåget i alt det her, så hvad end du skal bruge for at vejlede og du skal få det fluks..

marymus
Vi kan også ringe til dig...?

Robert Kronberg
marymus skrev:
Hej R.

Okay det er info fra mig du mangler.. Den havde jeg lige overset. Undskyld ;o)

Han har et Non immigrant B visum. Under number of entry står der S, som sikkert betyder Single (desværre). Visummet er søgt i DK. og givet på baggrund af at det skulle være support for et 1 års visa.
Det skulle vi så få lavet her i Thailand.

Har du en mail adresse, så kan jeg sende dig fotos af dokumenter.

Vi ville så tage på immigrations kontoret og indlever en re-entry TM8 formular idag/ i morgen, men er sgu stadig i tvivl om det er det rigtige at gøre. Min mand har stadig arbejdstilladelsen på sig, så det ville ikke være et problem.. so far...

Du må undskylde hvis ikke det er de konkrete oplysninger du søger. Jeg er lidt tåget i alt det her, så hvad end du skal bruge for at vejlede og du skal få det fluks..

Bemærk lige, at det er helligdag i dag, så Immigration er lukket.

Hvis han har en tre-måneders visum, der ønskes forlænget med 9 måneder på baggrund af en arbejdstilladelse, så er det ikke nok at vise arbejdstilladelsen - der skal vises 117 papirer med underskrifter af arbejdsgiver etc etc.

Du er velkommen til at ringe, men jeg er i møde mellem kl. 13.00 og 15.00.

Tel. 0 897 643 018.

Hilsen, Robert

"

Spring til debat: