Se indlæg|
Køb af klædestoffer
|
|
| hilton-huahin |
Lagt på d. 27/10-2010 09:20
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 30 |
Er der nogen der ved hvor vi kan købe klædestoffer i Bangkok og Hua Hin. På vores næste tur til Thailand skal vi have min datter med og hun vil meget gerne købe en masse stof som hun kan bruge i sit arbejde som tøjdesigner/skrædder. Så hvis der er nogen der kan komme med adresser vil vi taknemmelige. |
|
|
|
| kiss |
Lagt på d. 27/10-2010 13:15
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 76 |
I Hua-Hin ligger der en god skrædder som vi selv bruger meget, og de sælger stof, den ligger lige over for Hilton og hedder Picasso hilsen Kiss |
|
|
|
| alkenbo |
Lagt på d. 27/10-2010 16:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 206 |
Pratunam Market er nok det største område i BKK, for tøj, klude og klædestoffer. http://en.wikiped...nam_Market Se linket til wiki |
|
|
|
| Neverland |
Lagt på d. 28/10-2010 04:24
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 21 |
Soeger hun kvalitetsstoffer? Naesten umuligt at opdrive et habit/bukse/nederdel-stof uden en cashmere-label, ogsaa selvom det er 100% polyester. Pas ogsaa paa med silken, her (Thailand) kaldes alt hvad der er blankt for silke. Forvent foelgende pris paa stoffer: Ren uld : 650 baht/yard Uld blend : 350 baht/yard Kopi "uld" (polyester): 200 baht/yard Ingen af ovenstaaende matr. er med cashmere Silke grov vaevning : 500 baht/yard Silke finvaevning : 300 baht/yard "Silke"(Polyester satin): 120 baht/yard Skjorte stof (bomuld/polyester-blend) : 90 baht/yard "I Kashmere (Indien, Tibet, Mongoliet) lever der er saerlig langhaaret gederace. Den lever i hoejderne (4000 meter) og beskytter sig mod den bidende kulde ved at have en meget fin underpels. Det aarlige udbytte fra en cashmereged udgoer kun ca 80-100 gram! (Merinofaaret giver to x 11 kg.) Cashmere er rasende dyrt og fantastisk bloedt og laekkert. Det bruges til jakker, troejer og blaereroevsfrakker." Blaereroeven vender tilbage af Mads Christensen Klart billigst at koebe stofferne i BKK, men forvent ikke aerlighed omkring indholdet af stoffet. Redigeret af Neverland d. 28/10-2010 04:25 |
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 28/10-2010 05:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 567 |
Til Hilton! Skræddere, grossister og andre der sælger stoffer i Thailand, placerer deres indkøb i China Town, Bangkok, som er 'Mekka' for den slags indkøb. Her finder du også, tråde, knapper, lynlåse etc. Det er der du skal lede. Der er sikkert medlemmer her, som kan hjælpe dig med adresser. Det kan være vanskeligt, at finde rundt i China Town. Redigeret af VIP d. 28/10-2010 05:27 >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| hilton-huahin |
Lagt på d. 05/11-2010 14:03
|
Takker for jeres svar. Heldigvis har min datter en udddannelse der gør hende i stand til at skelne skidt fra kanel. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 07/11-2010 03:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Send mig en pb, så skal jeg være behjælpelig med adresser. |
|
|
|
| hilton-huahin |
Lagt på d. 07/11-2010 10:13
|
#7 - Payanak: Jeg er ikke så erfaren her på siden så hvad mener du med en pb og hvordan sender jeg den til dig? |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 07/11-2010 11:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
hilton-huahin skrev: #7 - Payanak: Jeg er ikke så erfaren her på siden så hvad mener du med en pb og hvordan sender jeg den til dig? pb er ikke en forkortelse for en pose bajere. Det er en privat besked. Klik på beskeder under Personlig menu øverst til venstre. Eller åbn brugerens profil ved at klikke på brugerens navn. Derfra kan du sende en privat besked. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 07/11-2010 11:22
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
hilton-huahin skrev: #7 - Payanak: Jeg er ikke så erfaren her på siden så hvad mener du med en pb og hvordan sender jeg den til dig? Tryk på den blå knap herunder. Der står P.B. skrevet på den. Sørg for at det er den person du vil skrive til, du trykker på knappen hos... Redigeret af Payanak d. 07/11-2010 11:24 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 07/11-2010 11:51
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Neverland skrev: Soeger hun kvalitetsstoffer? Naesten umuligt at opdrive et habit/bukse/nederdel-stof uden en cashmere-label, ogsaa selvom det er 100% polyester. Pas ogsaa paa med silken, her (Thailand) kaldes alt hvad der er blankt for silke. Forvent foelgende pris paa stoffer: Ren uld : 650 baht/yard Uld blend : 350 baht/yard Kopi "uld" (polyester): 200 baht/yard Ingen af ovenstaaende matr. er med cashmere Silke grov vaevning : 500 baht/yard Silke finvaevning : 300 baht/yard "Silke"(Polyester satin): 120 baht/yard Skjorte stof (bomuld/polyester-blend) : 90 baht/yard "I Kashmere (Indien, Tibet, Mongoliet) lever der er saerlig langhaaret gederace. Den lever i hoejderne (4000 meter) og beskytter sig mod den bidende kulde ved at have en meget fin underpels. Det aarlige udbytte fra en cashmereged udgoer kun ca 80-100 gram! (Merinofaaret giver to x 11 kg.) Cashmere er rasende dyrt og fantastisk bloedt og laekkert. Det bruges til jakker, troejer og blaereroevsfrakker." Blaereroeven vender tilbage af Mads Christensen Klart billigst at koebe stofferne i BKK, men forvent ikke aerlighed omkring indholdet af stoffet. Et klassisk råd er at tænde ild til en stofprøve, hvis det er uægte (syntetisk), så vil det brænde. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 07/11-2010 12:01
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Payanak skrev: hilton-huahin skrev: #7 - Payanak: Jeg er ikke så erfaren her på siden så hvad mener du med en pb og hvordan sender jeg den til dig? Tryk på den blå knap herunder. Der står P.B. skrevet på den. Sørg for at det er den person du vil skrive til, du trykker på knappen hos... Kiggede selv efter den lille blå knap da jeg skrev, men kunne ikke se den og tænkte den var fjernet. Men jeg kiggede selvfølgelig på mit eget indlæg, hvor der jo netop ikke er nogen. NB: Jeg har ikke fået en dråbe Tuborg i denne weekend. ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.