Se indlæg|
Forældreorlov
|
|
| thaikai |
Lagt på d. 04/11-2010 11:51
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 35 |
Min Thai kone, som er og bor i Thailand, skal føde en af de nærmeste dage I den forbindelse får jeg 2 uger fædreorlov. Da jeg har job i DK, kan jeg i den forbindelse få 16 ugers forældreorlov, hvis jeg fremviser et papir der bekræfter at jeg er faderen. (Et dansk par har ret til 16 uger hver.) Hvis den ene part, i dette tilfælde konen, ikke gør brug af orlovsordningen, kan den anden part overtage hans/hendes uger. Så langt så godt.Min arbejdsgiver og kommunen siger til mig at hvis jeg kan fremvise et papir på at konen ikke får nogen form for økonomisk støtte i Thailand, kan jeg få de 16 uger som hun ville have ret til hvis hun var ansat i en virksomhed. Konen er selvstændig og har dermed ingen arbejdsgiver. Mit problem er at jeg ikke ved hvorfra jeg skal fremskaffe et sådan papir???? Beklager hvis det blev lidt kringlet og håber at nogen kan hjælpe. Hilsen Kai |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 04/11-2010 12:36
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Nå, hele mit indlæg forsvart som sædvanlig, men spørg www.sso.go.th og de kan komme med den bekræftelse...
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| thaikai |
Lagt på d. 08/11-2010 05:50
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 35 |
Tak for tippet. Jeg gar ud fra at du mener at de kan bekraefte at eftersom hun ikke er registreret som arbejdstager, vil hun underforstaet heller ikke modtage ydelser. Er det rigtigt forstaet? Beklager den sene svartid, men internettet kan drille en del. Hilsen Kai |
|
|
|
| TigerZ |
Lagt på d. 08/11-2010 06:08
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 59 |
Jeg er i Thailand nu på 32 ugers forældre orlov. Da kommunen spurgte til det sagde jeg at det ikke var nogen hemmelighed at der ikke er noget der hedder barsel/forældreorlov i Thailand (min kone fik 1 måned fri uden løn dog). Den godtog de og jeg fik det uden flere spørgsmål. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

I den forbindelse får jeg 2 uger fædreorlov. Da jeg har job i DK, kan jeg i den forbindelse få 16 ugers forældreorlov, hvis jeg fremviser et papir der bekræfter at jeg er faderen. (Et dansk par har ret til 16 uger hver.) Hvis den ene part, i dette tilfælde konen, ikke gør brug af orlovsordningen, kan den anden part overtage hans/hendes uger. Så langt så godt.