Se indlæg|
Retirementvisa i Chiang Mai
|
|
|
Lagt på d. 09/11-2010 13:25
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg har i den seneste uge haft 2 bekendte, der skulle have forlænget deres 1 årrige retirementvisum i Chiang Mai. Begge havde indtægtserklæring med fra ambassaden der så rigeligt opfyldte reglen om en bruttoindtægt på 65.000 Bath pr. måned, men begge fik afslag. Immigrationen i Chiang Mai forlangte herudover at se en thaibankbog med et indestående på mere end 60.000 Bath. Jeg har forespurgt venner om de kendteom denne nye regel, jeg har søgt og søgt på internettet, uden resultat. Jeg var idag på min lokale immigration for 90 dages besøg, og spuegte om der var kommet ny regel om retirement, men det var der ikke. Min immigration oplyste at myndighederne i hver provins havde begrænsede rettigheder til at udstede særregler hvis man fandt det nødvendigt. Så spørger jeg mig selv, hvad gør at immigrationsmyndighederne finder det nødvendigt med denne nye regel i Chiang Mai ??? Mine bekendte fik 3 måneder til at fremskaffe dokumentation for bankkonto med minimum 60.000 Bath. Jeg har ikke hørt denne tåbelige regel i andre provinser. Redigeret af d. 09/11-2010 13:30 |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/11-2010 14:39
|
|
uha da da, 60.000 baht i en thai bankkonto, mon ikke de kan klarer den, så vidt jeg husker så skal man altid kunne vise, at man har adgang til kontanter i thailand. dengang jeg gad at følge de debatter over på thaivisa, var det altid 800.000 baht der blev nævnt, som lige blev overført til kontoen inden det første visa, og så ellers toppet op hvert år, ligesom dem der var gift med en thai overførte 400.000 baht hvert år, hvilket vel må værre muligt for de fleste danskere. |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 09/11-2010 14:50
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Abekatten! - du skriver "forlængelse af retirement"! - Selv her i Bangkok skal man da også vedlægge udskrift af ens Thailandske bankindestående sammen med erklæringen fra ambassaden, når det gælder årsvisa! At beløbene er blevet større er vel ganske naturligt - men til gengæld slipper man jo idag for den idiotiske lægeattest... |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/11-2010 16:33
|
|
Bangkoknielsen, Jeg har 6 års retirementvisa på stribe, og jeg har aldrig skulle vise bankbog, hverken i Bangkok, eller Nonthaburi. Den ene af de to bekendte der blev afvist i Chiang Mai, har ingen thai bankkonto, men et dansk visakort han klarer sig med. |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/11-2010 16:35
|
|
bkk, du taler om formuereglen for retirement - marriage visa, jeg taler om indtægtsreglen. |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/11-2010 12:13
|
|
Mine 2 bekendte i Chiang Mai, er nu lidt længere med deres retirementvisum. Bekendt nummer 1 mødte op i fredags med den forlangte bankbog med 60.000 Bath hos immigrationen i Chiang Mai. Desværre afvisning, det var danskerens konto i K-Bank i Pattaya,og immigrationen i Chiang Mai anerkendte kun banker i Chiang Mai. Min bekendte havde nu brugt ca. 7 timer i ventetid hos immigrationspolitiet. Min ven gik efter afslaget hen til den nærmeste K-Bank i Chiang Mai, og fik oprettet en konto og overført pengene. Mandag, igen godt 3 timers ventetid, nu ialt over 10 timer, og nu fik han sit forlængelse af retirementvisaet. Min bekendte nummer 2 fik sin "kone" til at ringe til immigrationen, og fik oplyst at de ekstra 60.000 Bath skyldes at falangen levede sammen med en thai. Min bekendte nummer 2s kone svarede at de slet ikke boede sammen, men at hun kun hjalp falangen, nu skulle han pludselig ikke have 60.000 Bath på en Bankbog. En enlig falang skal dokumentere 65.000 Bath i BRUTTOindtægt for retirementvisa, En gift falang kan få marriage-visa ved at dokumentere 40.000 Bath månedlig i indtægt. Vi ser her helt bort fra reglerne om visa via formue. Så lyder det lidt mærkeligt at en falang der bor sammen med en Thai,skulle yderligere dokumentere 60.000 Bath på en bankbog, oven i købet i sammen provins som visaet skulle forlænges i. Falang oversættes ellers med "omvandrene ATM". Jeg var i min egen provins immigration i denne uge, og spurgte lederen om det var korrekt, han rystede på hovedet, "måske i Chiang Mai". |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 16/11-2010 12:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
TIT = "This is Thailand"! Hvordan klarer du indtægtskravet nu du er lavtlønnet pensionist? Dr. Gonzo |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/11-2010 13:08
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
ABEKATTEN skrev: Mine 2 bekendte i Chiang Mai, er nu lidt længere med deres retirementvisum. Bekendt nummer 1 mødte op i fredags med den forlangte bankbog med 60.000 Bath hos immigrationen i Chiang Mai. Desværre afvisning, det var danskerens konto i K-Bank i Pattaya,og immigrationen i Chiang Mai anerkendte kun banker i Chiang Mai. Min bekendte havde nu brugt ca. 7 timer i ventetid hos immigrationspolitiet. Min ven gik efter afslaget hen til den nærmeste K-Bank i Chiang Mai, og fik oprettet en konto og overført pengene. Mandag, igen godt 3 timers ventetid, nu ialt over 10 timer, og nu fik han sit forlængelse af retirementvisaet. Min bekendte nummer 2 fik sin "kone" til at ringe til immigrationen, og fik oplyst at de ekstra 60.000 Bath skyldes at falangen levede sammen med en thai. Min bekendte nummer 2s kone svarede at de slet ikke boede sammen, men at hun kun hjalp falangen, nu skulle han pludselig ikke have 60.000 Bath på en Bankbog. En enlig falang skal dokumentere 65.000 Bath i BRUTTOindtægt for retirementvisa, En gift falang kan få marriage-visa ved at dokumentere 40.000 Bath månedlig i indtægt. Vi ser her helt bort fra reglerne om visa via formue. Så lyder det lidt mærkeligt at en falang der bor sammen med en Thai,skulle yderligere dokumentere 60.000 Bath på en bankbog, oven i købet i sammen provins som visaet skulle forlænges i. Falang oversættes ellers med "omvandrene ATM". Jeg var i min egen provins immigration i denne uge, og spurgte lederen om det var korrekt, han rystede på hovedet, "måske i Chiang Mai". Jamen, så har vi jo lovens håndhæveres ord på, at vi er stationære AMTer, om end flytbare. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.