Se indlæg
 Udskriv debat
Thai i Sverige - rent juridisk
Da intet tyder på at nogen, nogensinde, kan lave FS med en thai efter de nye regler, hvis de altså går hjem. Er det måske godt at huske, at alle EU landene står åben, her vil et 3 måneders ophold værre nok.

http://politiken....a-sverige/

natty
Jeg vil ikke æde min hat på det, men mener at jeg på TV2News hørte en jurist sige at 10 dage egentligt ville være nok, hvis man skiftede adressen til er andet EU-land.

Funnyboy
Jeps der var en advokat "Mener jeg han var" i tv2 for noget tid siden der mente at 10 dage burde være nok. Men samtidig havde de lige været en tur over sundet for at snakke med et dansk/brasiliansk par som havde boet sammen i 1½-2år i Sverige og gerne ville til danmark.
Men de var pænt blevet afvist ved porten med at de ikke havde relationer nok til Danmark for at kunne bo her og at de også lige skulle vise at de havde boet længe nok sammen.
Så den med de 10 dage den tror jeg nok man skal tænke en ekstra gang over inden man lige forsøger sig.

Men hvad. Det er også billigere at bo i Sverige på mange områder. Så hvorfor ikke bare blive boende der hvis man endelig er hoppet over sundet.

Tænk engang over det her.
Billigere sunde madvare end i danmark. Billig børnhaver. Billige BILER. Billige huse og lejligheder. Mulighed for at stå på ski næsten lige uden for døren hvis man kan li sådan noget. Lavere skat end i danmark. Næsten ingen ventetid på sygehusene. Bedre integration. Flere ledige stillinger både til kæresten/konen og os. Højere hastighed på internettet til lavere pris. Billigere og mere miljøvenlig strøm. Rigtig gode muligheder for fiskeri. Masser af store skove til picknik. Billigere tandlæger.
Ja find selv på flere.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der skulle gøre at man IKKE flytter til Sverige? Altså hvad er imod at man vil flytte der over men forsøger at leve med de regler der er her i landet hvis man har råd til det selvfølgelig.
Mener hvad er der af dårlige sider ved Sverige som vi jo klart ikke høre så meget om? Altså andet end at man skal huske at købe øl i danmark for ikke at blive ruineret. Rolll

natty
Fuldstændigt, og jeg skuffes nu heller når jeg går på Bolaget og ser deres fremragende ikke så meget dyrere udvalg af vin end i Danmark. Skal lige sige at jeg tit er på ødegård i Sverige, men det handler jo ogås om at finde arbejde, Men jeg tror vi kommer til at se karavaner til Sverige. JEg håber de kan bruge os. Flygt hvem der kan. Hvis jeg var i ledelsen for en international virksomhed, villej eg allerede overveje at flytte det nordiske hovedkvarter til Malmø eller Stockholm. Fra Malmø er det ligemeget om du bor i CPH eller Malmø mht. til lufthavnen, Dine Ansatte vile ikke have problemer med deres kærester og du ville have Københavns herligheder lige inden for rækkevidde.

Nirvana
Funnyboy skrev:
Jeps der var en advokat "Mener jeg han var" i tv2 for noget tid siden der mente at 10 dage burde være nok. Men samtidig havde de lige været en tur over sundet for at snakke med et dansk/brasiliansk par som havde boet sammen i 1½-2år i Sverige og gerne ville til danmark.
Men de var pænt blevet afvist ved porten med at de ikke havde relationer nok til Danmark for at kunne bo her og at de også lige skulle vise at de havde boet længe nok sammen.
Så den med de 10 dage den tror jeg nok man skal tænke en ekstra gang over inden man lige forsøger sig.

Men hvad. Det er også billigere at bo i Sverige på mange områder. Så hvorfor ikke bare blive boende der hvis man endelig er hoppet over sundet.

Tænk engang over det her.
Billigere sunde madvare end i danmark. Billig børnhaver. Billige BILER. Billige huse og lejligheder. Mulighed for at stå på ski næsten lige uden for døren hvis man kan li sådan noget. Lavere skat end i danmark. Næsten ingen ventetid på sygehusene. Bedre integration. Flere ledige stillinger både til kæresten/konen og os. Højere hastighed på internettet til lavere pris. Billigere og mere miljøvenlig strøm. Rigtig gode muligheder for fiskeri. Masser af store skove til picknik. Billigere tandlæger.
Ja find selv på flere.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der skulle gøre at man IKKE flytter til Sverige? Altså hvad er imod at man vil flytte der over men forsøger at leve med de regler der er her i landet hvis man har råd til det selvfølgelig.
Mener hvad er der af dårlige sider ved Sverige som vi jo klart ikke høre så meget om? Altså andet end at man skal huske at købe øl i danmark for ikke at blive ruineret. Rolll

Det kan godt være at det er billiger men vis man har et svensk job så får man ikke så maget i løn.

Vis man har et flexjob i DK og gerne vil flytte til sverige så mister man det automatisk og da Sverige er ramt af finanskrise så kan det være svært at finde job
Come As You Are

L
Mange fordele ved Sverige og så pendle til sit job i Kbh.
Men på minus siden er så for mig / os at konen og især også børn så lærer svensk i skole/børnehave og ikke dansk.

b_j3ns3n
Nirvana skrev:

Det kan godt være at det er billiger men vis man har et svensk job så får man ikke så maget i løn.

Vis man har et flexjob i DK og gerne vil flytte til sverige så mister man det automatisk og da Sverige er ramt af finanskrise så kan det være svært at finde job

what..?

Jeg bor i sverige og så vidt jeg ved er svensk økonomi den det går bedst for i eu.. sverige er det land der har været størst fremgang i siden finanskrisen.. Pfft

http://e-pages.dk...8545813/20

og hvorfor mister man et flex job automatisk fordi man bor i sverige...? du har da lige så nemt ved at passe et job i danmark (KBH) vis du skal køre fra sverige hverdag, som vis du kører fra en lille skod flække i langt ude på landet i danmark..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Djan
Ville heller ikke have noget imod at bosætte mig i Sverige - har masser af familie derovre, og så bor min "anden" familie langs den nordsjællandske kyst, så afstanden ville ikke være mere end en kort tur med færgen.
Og det bliver nok også aktuelt på et tidspunkt ude i fremtiden.

Spring til debat: