Se indlæg|
Bliver vores børn de næste
|
|
|
Lagt på d. 11/11-2010 11:04
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Datter udvist Onsdag, d. 10. november, kl. 20:58 af: TV2 ØSTs redaktion En ung kvinde står foran udvisning. Hun her er født og opvokset i Mozambique og hendes far er dansk. Han har i årevis boet med datteren i Mozambique og har siden datteren var 14 forsøgt at få hende med til Danmark, men danske myndigheder siger nej .Den 21. november - altså om 11 dage - bliver 18-årige Felicia, der bor med sin danske far i Reersø, udvist af Danmark. Siden hun var 14 år gammel har de kæmpet for at hun kan få lov til at bo i Danmark - men slaget ser nu ud til at være tabt. Egentlig burde det være nemt nok at få ordnet familiesammenføringen for Felicias far, Hans Christensen, der arbejder som læge i Danmark. Han er skilt fra Felicias mozambikanske mor, og problemet er opstået fordi myndighederne skal have dokumentation fra Mozambique for, at faderen har en del af forældremyndigheden over datteren. Men delt forældremyndighed er ifølge Hans Kristiansen ikke nemt at få dokumenteret i Mozambique I Danmark er sagen derfor blevet behandlet under en anden lov, som ikke kræver at Hans Kristiansen har forældremyndigheden. Men her skal særlige årsager gøre sig gældende før man kan blive familiesammenført. Og det mente myndighederne ikke, der var tale om: http://www.tv2eas...ter-udvist |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 11/11-2010 16:11
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
lyder til at være en træls sag. men typisk dansk når det gælder rådgivning fra danske myndigheders side når det handler om mennesker fra den tredie verden. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| moon |
Lagt på d. 11/11-2010 16:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 211 |
Ja med den behandling den danske stat giver folk er jeg rigtigt glad for at jeg fik Dansk pas til min snart 2 årige datter og den næste der er på vej skal også have dansk pas lige fra starten Og det er faktiskt nemt selv om de er født i Thailand det eneste man kræver er at man er lovformeligt gift og vedkender sig barnet Ja jeg kan kun opfordre andre til at gøre det samme med det samme barnet er fødtMvh Moon ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/11-2010 17:20
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Tja, så nemt er det ikke, hvis konen er laot, da samkvem mellem en laotisk kvinde og en farang er kriminelt for begge parter; ja selv at være i samme rum uden samkvem er kriminelt... Jeg har prøvet at sidde i min eks-families hus dybt inde i Laos, hvorpå politiet kom og anholdte mig iført deres uniformer med hammer og segl... Næste dag kom eks-kæresten og jeg i timelangt krydsforhør. Dog slap jeg med en undskyldning fra politiet, hvis jeg lovede aldrig at sige noget til nogen. Samme lov gør sig vist gældende i Burma. Nu har jeg en søn med min kone, der også er fra Laos, hvilket har givet en masse nye forviklinger, som jeg ikke skal komme ind på her. Hilsen, Robert |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 11/11-2010 18:49
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Og husk at man ikke kan have dobbelt statsborgeskab i Danmark, men det gælder måske ikke for børn? |
|
|
|
| moon |
Lagt på d. 11/11-2010 19:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 211 |
![]() Nej det gælder ikke for børn først når de bliver 21 skal de vælge om de vil være Thaistatsborgere eller de vil være danske statsborgere og de kan indtil da rejse frit ind og ud af thailand og DK og resten af shengenlandene så det er ret fint Men det er jo nok ikke med Dansk folkepartis gode vilje ![]() Mvh Moon Redigeret af moon d. 11/11-2010 19:01 ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/11-2010 20:53
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
moon skrev: ![]() Nej det gælder ikke for børn først når de bliver 21 skal de vælge om de vil være Thaistatsborgere eller de vil være danske statsborgere og de kan indtil da rejse frit ind og ud af thailand og DK og resten af shengenlandene så det er ret fint Men det er jo nok ikke med Dansk folkepartis gode vilje ![]() Mvh Moon Korrekt, børn kan have to statsborgerskaber efter dansk lov. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Ja med den behandling den danske stat giver folk er jeg rigtigt glad for at jeg fik Dansk pas til min snart 2 årige datter og den næste der er på vej skal også have dansk pas lige fra starten
Og det er faktiskt nemt selv om de er født i Thailand det eneste man kræver er at man er lovformeligt gift og vedkender sig barnet Ja jeg kan kun opfordre andre til at gøre det samme med det samme barnet er født