Se indlæg|
Hvad koster en ny bil i Thailand
|
|
| joensen |
Lagt på d. 12/11-2010 11:23
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 142 |
Jeg er ved at købe mig en ny bil i Thailand en Toyota Fortuner, model 3.0V A/T (Navi) eller TRD Sportivo III, begge modeller koster omkring 1.44 millioner baht i.h.t. prislisten fra Toyota forlandleren. Nu vede jeg at der hjemme er det meget normalt at man får stor rabat i.h.t. prislisten hvis man ikke har en gammel bil i bytte, altså det de kalder for en ren handel af ny bi´l, er det ikke også sådan i Thailand eller hvordan foregår det. Jeg købte en Hillux Vigo i 2005, det var den bedste model du kunne få og den kostede 780000 baht, der er selvfølgelig forskel på en Vigo og en Fortuner jeg ved også at der har været prisstigninger og andre ting så det kan være svært at sammenligne, men jeg synes stadigvæk det er en hammer pris for en sådan bil i Thailand. Er der nogen der ved om det er den reelle pris eller skulle den være billigere, jeg vil selvfølgelig have den så billig som muligt, og jeg er ikke meget for at betale overpris, men som sagt skulle masn ikke kunne kræve lidt rabat når men ikke har en gammel bil i bytte, eller er det lige meget i Thailand. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 12/11-2010 14:44
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
joensen skrev: Jeg er ved at købe mig en ny bil i Thailand en Toyota Fortuner, model 3.0V A/T (Navi) eller TRD Sportivo III, begge modeller koster omkring 1.44 millioner baht i.h.t. prislisten fra Toyota forlandleren. Nu vede jeg at der hjemme er det meget normalt at man får stor rabat i.h.t. prislisten hvis man ikke har en gammel bil i bytte, altså det de kalder for en ren handel af ny bi´l, er det ikke også sådan i Thailand eller hvordan foregår det. Jeg købte en Hillux Vigo i 2005, det var den bedste model du kunne få og den kostede 780000 baht, der er selvfølgelig forskel på en Vigo og en Fortuner jeg ved også at der har været prisstigninger og andre ting så det kan være svært at sammenligne, men jeg synes stadigvæk det er en hammer pris for en sådan bil i Thailand. Er der nogen der ved om det er den reelle pris eller skulle den være billigere, jeg vil selvfølgelig have den så billig som muligt, og jeg er ikke meget for at betale overpris, men som sagt skulle masn ikke kunne kræve lidt rabat når men ikke har en gammel bil i bytte, eller er det lige meget i Thailand. Du kan nok højst forhandle omkring noget gratis ekstraudstyr og første års forsikring gratis (betalt af forhandleren). Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 12/11-2010 15:15
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Købte tilsvarende Fortuner for 1 år siden og fik 1 års forsikring med i handlen, værdi 28.000 THB. I ø. var de ikke til at hugge eller stikke i. Men en skøn bil er det ... tillykke. Toyotaforhandleren fixede frem en køber af min 4 år gamle Mitzubishi. Redigeret af Boes d. 12/11-2010 15:34 "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 12/11-2010 19:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
det med forsikringen er da en standard procedure eller hvá, eller også skulle man købe et par nye biler, og så op nå en flåderabat.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 12/11-2010 20:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Alle priser er til forhandling. Men sælgeren er som regel bedre end køberen på det punkt. ![]() |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 13/11-2010 06:37
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Du kan jo begynde med at ta' den uden Navi. så falder prisen lige 100.000---der kan köbes meget GPS for 100.000!
Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 13/11-2010 10:36
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Jeg er ret sikker på, at man ikke kan blive autoristeret forhandler, hvis man vil sælge under den fastsatte salgspris, sådan er det i mange brancher, og sikker for at forhindre at fx Toyota-forhandlerne begynder at konkurre med hinanden. Men andre ord, så tror jeg, at de kun kan og må give rabat ved at give ting gratis. Dog har jeg været ud for, at bilforhandlere end ikke ville give en forsikring på visser modeller. Hilsen, Robert |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 13/11-2010 14:00
|
|
Nu vi er inde på biler, nogen som ved om man kan köbe instruktionsbog/ servicebog på engelsk hos bilhandlerne/märkesvärkstederne i TH?
Mvh Ingolf
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 13/11-2010 14:02
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Den jeg ønsker mig koster ca. 6mio bath.. En lille Hummer.. |
|
|
|
| joensen |
Lagt på d. 13/11-2010 14:37
|
Toyta er hverken til at hugge eller stikke, de vil højst give 20000 baht rabat. 3.0 V Navi A/T (Navi) har også cruise control, det har 3.0 V A/T (4x4) ikke, men det kan da godt være at den GPS er dyrt betalt og så er dt også spørgsmålet om den kan finde til Nakonnowhere. Jeg kan ikke se om der er andre forskelle på de 2 modeller, men som regel betaler man extra meget for extra udstyr. |
|
|
|
| joensen |
Lagt på d. 13/11-2010 14:45
|
Hej Ingolf. Da jeg købte min Toyota Hillux Vige i 2005, skulle jeg bestille en engelsk instruksionsbog, den fulgte nemlig ikke med den gang, jeg ved ikke hvordan det er nu, men så vidt jeg husker fik jeg den gratis. Det var først efter at jeg havde fået bilen og ledte efter den engelske instruktionsbog, jeg fandt ud af at den ikke var der, og derefter bestilte bogen, det tog vistnok et par måneder før jeg fik bogen, så det er nok en god ide at bestille en engelsk instruktionsbog samtidig med at man bestiller bilen. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 13/11-2010 14:57
|
|
Big-Viking skrev: Den jeg ønsker mig koster ca. 6mio bath.. En lille Hummer.. Sådan en kan du köbe på den anden side af sundet for 2-400.000 svenske kroner! http://www.blocke...a=23_3&w=3 http://www.blocke...a=23_3&w=3 Så er den her vel sjovere! http://www.blocke...a=23_3&w=3 Redigeret af ingolf d. 13/11-2010 15:02 Mvh Ingolf
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 13/11-2010 15:05
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Vi har set på en bil den kommer fra Malaysia den koster 385.000 bath med plads til 4 person. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 13/11-2010 15:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
ingolf skrev: Nu vi er inde på biler, nogen som ved om man kan köbe instruktionsbog/ servicebog på engelsk hos bilhandlerne/märkesvärkstederne i TH? Nope - Det er ikke standard. Jeg mailede Toyota i Japan og fik tilsendt instruktionsbogen på engelsk uden beregning. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 13/11-2010 16:28
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
ingolf skrev: Nu vi er inde på biler, nogen som ved om man kan köbe instruktionsbog/ servicebog på engelsk hos bilhandlerne/märkesvärkstederne i TH? måske det går lidt hurtigerer hvis man forlanger en servicebog > instruktionsbog > garantibog inden handlen bliver afslutet. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 13/11-2010 16:28
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Joensen Her er link hvor du kan se specifikationerne mm., tilsyneladende virker Navi'en kun i Bangkok og omegn. http://www.toyota..._grade.asp Hvis du ikke har brug for 4WD, så kan du komme ned på baht 1.279.000. Topmodellen i Hi-lux koster nu baht 956.000, så prisen er steget noget. Jeg købte min 3.0 V A/T for 4 år siden, da kostede den baht 1.2 mill. og det var knapt kr. 200.000 dengang, nu har den gået 110.000 km uden problemer, dog har jeg lige skiftet de 2 støddæmpere som holder bagdøren åben baht 6.300 og nye bremseklodser baht 7.500 incl. service ved 110.000 km. Jeg er meget glad for bilen, selv om den er lidt stor til de lokale ture, men på langture til den anden ende af Thailand, så er det dejligt med god plads også når familie og venner kommer på besøg, det eneste jeg kunne ønske mig var en cruise-control ved High-Way kørsel. Jeg fik min engelske instruktionsbog ved leveringen. Grunden til at en stor bil som Fortuneren ikke koster mere end den gør, det skyldes at den bliver beskattet som en pick-up, der igen beskattes noget lempeligere end personbiler. Jeg giver godt baht 6.000 i årlig "vægtafgift" Conrad |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.