Se indlæg
 Udskriv debat
Fradrag hvis ægtefælle rejser hjem
Jake
Kan man lovligt få sin ægtefælles skattefradrag i Danmark, hvis han/hun flytter hjem eller bor fx 10 mdr om året i hjemlandet?

http://www.nyidan...der_dk.htm

Må gå ud fra at så længe ens kone har opholdstilladelse kan du også benytte hendes fradrag.

ingolf
Om han/hun er väk i mere end 180 dage--6 måneder--regnes vel personen som fraflyttet, og så gäller vel hverken skattefradrag eller opholdst. mere!!
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

hiks
hun skal være i denmark min 3mdr. om året har jeg hørt fra en ven og 180dage for danskeren dig selv.
Redigeret af hiks d. 13/11-2010 17:11

jesperfrb
Ingolf har ret, min 180 dage om året i DK! Hvis han/hun er væk 180 dage på et år, må ikke modtages socialeydelser af nogen art, ej heller skoleundervisning!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

hiks
hiks skrev:
hun skal være i denmark min 3mdr. om året for at bevarer sin opholdstilladelse i denmark, det har jeg hørt fra en ven og 180dage for danskeren dvs. dig selv, synes faktisk det lyder lidt underlig, har ikke selv undersøgt det nærmeret.

jesperfrb
Det kan godt være hun kun skal være i DK 180 dage om året, men hun må ikke være væk fra DK i mere end 90 dage på en gang!
Redigeret af jesperfrb d. 14/11-2010 16:46
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

siden ingen læser det link jeg kom med vil jeg tillade mig at paste lidt ind fra ny i danmark:

Hvis man har en bopæl i Danmark - dvs. at man er registreret på en dansk adresse i Folkeregistret - er der regler for hvor længe, man kan være ude af Danmark uden at miste sin opholdstilladelse.

* Hvis man har boet lovligt i Danmark i under to år, kan man opholde sig uden for Danmark i op til 6 måneder.
* Hvis man har boet lovligt i Danmark i over to år og har en opholdstilladelse, som kan gøres permanent, kan man opholde sig uden for Danmark i op til 12 måneder.

Spring til debat: