Se indlæg
 Udskriv debat
6.100 kr. for ansøgning om opholdstilladelse.
Alt imens regeringen har gjord det fuldstændig umuligt for 99,99 % af befolkningen, at få en ægtefælle til landet, indfører de også en række gebyrer for de stakler der alligevel prøver,
personer der allerede er her vil også skulle betale gebyrer ved forlængelser, ligesom der komme klagegebyr,

For at mindske eventuel kritik har man kun givet en 3 dages hørings tid, som faldt på en weekend.

http://politiken....-lovsjusk/

TG950
klippet fra DR Text Tv:

DR1 S147 søn 14 nov 17:35:34
14.november dr.dk/nyheder 10:06

- KAN IKKE OVERHOLDE HØRINGSFRISTER
Tre dage hen over en weekend er ikke
nok høringstid, når integrations-
minister Birthe Rønn Hornbech
fremlægger nye lovforslag. Det siger
generalsekretær Andreas Kamm fra Dansk
Flygtningehjælp til DR Nyheder.

Fredag blev et lovforslag om gebyrer på
udlændingesager sendt i høring, og i
morgen skal kommentarerne være fremme.

- Vi har ikke mulighed for at gøre
vores arbejde ordentligt inden mandag,
så vores erfaringer vil ikke indgå i
debatten, siger han.

Andreas Kamm tror ikke det er ond
vilje, men at lovprocessen er så stram,
at det ikke kan gå op.
110 NYHEDER 760 REG.NYH. 180 NEWS

fatter ikke ikke at den kludedukke ( læs: Rønn Hornbech ) kan være minister. hun er jo totalt underlagt DF's forgodtbefindende luner.

[img]http://multimedia.pol.dk/archive/00494/Pressem_de_i_forbin_494862y.jpg[/img] is not a valid Image.
køn er hun absolut ikke, nærmest tudegrim.

atter et eksempel på at denne regering er total fremmed & menneske fjensk, føj for satan, Løkke Rasmussen & kludedukken må efterhånden have en dårlig smag i munden af al det røvslikkeri på tæven ( læs: P. Kjærsgaard ) hun må da snart være helt hudløs bagi.
Redigeret af TG950 d. 14/11-2010 19:12
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

b_j3ns3n
det kan ikke være rigtigt man bliver behandlet sådan i sit eget land... flyt til sverige eller tyskland der bliver man taget i mod med åbne arme Wink
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

4 år til med DF og så vil vi havde love der minder om Nürnberg-lovene, hvis vi ikke allerade er ved at få dem nu.

fckguld
bkk skrev:
4 år til med DF og så vil vi havde love der minder om Nürnberg-lovene, hvis vi ikke allerade er ved at få dem nu.
Ja det stinker - burde være nok med ansøger skal have været selvforsørgende 3 år og selvforsørgende , menes ikke man selv går i banken henter sin kontant hjælp - det ville udelukke de typer der har siddet med sugerøret i den danske statskasse hele deres liv .
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

bruno
samtidig skal det koste, når man søger om forlængelse af sin opholdstilladelse – eller når man klager over Udlændingeservices afgørelser.

6.100 for at gend søge ? Det kan det aldrig nogen sinden komme til at koste 6100 kr for staten, for den stembel.
Mand få vel sikkert heller ikke penge retur hvis mand får ret i sin klage ?
Ren penge maskine for staten, siger jeg bare og så med den skatte tryk vi har i forvejen.

http://gj-blog.dk/
TG950
bruno skrev: 6.100 for at gend søge ? Det kan det aldrig nogen sinden komme til at koste 6100 kr for staten, for den stembel.
Mand få vel sikkert heller ikke penge retur hvis mand får ret i sin klage ?
Ren penge maskine for staten, siger jeg bare og så med den skatte tryk vi har i forvejen.

jo,jo, sådan er det at have en borgerlig regering, hvor Venstre, Konservativ, Liberal Aliance, og poul Ørum blot er marionetter for DF.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Gokinok
TG950 skrev:
klippet fra DR Text Tv:

DR1 S147 søn 14 nov 17:35:34
14.november dr.dk/nyheder 10:06

- KAN IKKE OVERHOLDE HØRINGSFRISTER
Tre dage hen over en weekend er ikke
nok høringstid, når integrations-
minister Birthe Rønn Hornbech
fremlægger nye lovforslag. Det siger
generalsekretær Andreas Kamm fra Dansk
Flygtningehjælp til DR Nyheder.

Fredag blev et lovforslag om gebyrer på
udlændingesager sendt i høring, og i
morgen skal kommentarerne være fremme.

- Vi har ikke mulighed for at gøre
vores arbejde ordentligt inden mandag,
så vores erfaringer vil ikke indgå i
debatten, siger han.

Andreas Kamm tror ikke det er ond
vilje, men at lovprocessen er så stram,
at det ikke kan gå op.
110 NYHEDER 760 REG.NYH. 180 NEWS

fatter ikke ikke at den kludedukke ( læs: Rønn Hornbech ) kan være minister. hun er jo totalt underlagt DF's forgodtbefindende luner.

[img]http://multimedia.pol.dk/archive/00494/Pressem_de_i_forbin_494862y.jpg[/img] is not a valid Image.
køn er hun absolut ikke, nærmest tudegrim.

atter et eksempel på at denne regering er total fremmed & menneske fjensk, føj for satan, Løkke Rasmussen & kludedukken må efterhånden have en dårlig smag i munden af al det røvslikkeri på tæven ( læs: P. Kjærsgaard ) hun må da snart være helt hudløs bagi.

Minder lidt om Jabba the Hut!

[img]http://www4.images.coolspotters.com/photos/83098/jabba-the-hutt-profile.jpg[/img] is not a valid Image.

Rolll

Dr. Gonzo

bruno
Hahaha den var god LOL LOL

http://gj-blog.dk/
Peder1968
bkk skrev:
Alt imens regeringen har gjord det fuldstændig umuligt for 99,99 % af befolkningen, at få en ægtefælle til landet, indfører de også en række gebyrer for de stakler der alligevel prøver,
personer der allerede er her vil også skulle betale gebyrer ved forlængelser, ligesom der komme klagegebyr,

For at mindske eventuel kritik har man kun givet en 3 dages hørings tid, som faldt på en weekend.

http://politiken....-lovsjusk/

Tjaaa.... 6.100 kr. er da en slags penge.
Men før ægtefællen har fået permanent opholdstilladelse skal man regne med man har betalt meget, meget mere Angry
Der kommer vel også gebyr på danskundervisningen samt prøve gebyr.......
Gebyr på forlængelse af opholdstilladelse..... Gebyr på man indånder dansk frisk luft.. Shock

jeg tvivler på at der overhovedet er nogen der kan få permanent opholdstilladelse mere.

frankhl
Har lige prøvet, hvordan Udlændingeservice bryder loven.
Jeg sendte indbydelse til kæresten, efter den nye turistvisa, hvor der kan gives 30 dages visa, uden sikkerhedsstillelse, sagen skal behandles på max 15 dage.
Fik derefter brev fra udlændingeservice, om at der skulle stilles sikkerhed på kr. 58.600, jeg gjore det for ikke at lave kludder i sagen, hørte så ikke mere, så 5 dage før kæresten skulle ankomme, ringede jeg til udlændingeservice, for at høre, hvordan sagen stod, fik at vide, nu er det jo en garenti stillelses sag, så de havde 30 dage til at behandle den, jeg protesterede og forklarede hvordan det hang sammen, så kunne jeg ringe igen næste dag, fik samme besked, protesterede igen, skulle ringe igen om 3 timer, nu var visaet lige bevilliget. Så da kæresten ankom, ville jeg lige se hendes visa, så viser det sig at udlændingeservice har givet hende 34 dage, men skulle overholde de 25 dage vi havde ansøgt om, man forlænger åbenbart opholdet til mere end 30 dage, for at få stillet sikkerhed, men må ikke udnytte det.

Robert Kronberg
frankhl skrev:
Jeg sendte indbydelse til kæresten, efter den nye turistvisa, hvor der kan gives 30 dages visa, uden sikkerhedsstillelse, sagen skal behandles på max 15 dage.
Fik derefter brev fra udlændingeservice, om at der skulle stilles sikkerhed på kr. 58.600, jeg gjore det for ikke at lave kludder i sagen, hørte så ikke mere, så 5 dage før kæresten skulle ankomme, ringede jeg til udlændingeservice, for at høre, hvordan sagen stod, fik at vide, nu er det jo en garenti stillelses sag, så de havde 30 dage til at behandle den, jeg protesterede og forklarede hvordan det hang sammen, så kunne jeg ringe igen næste dag, fik samme besked, protesterede igen, skulle ringe igen om 3 timer, nu var visaet lige bevilliget. Så da kæresten ankom, ville jeg lige se hendes visa, så viser det sig at udlændingeservice har givet hende 34 dage, men skulle overholde de 25 dage vi havde ansøgt om, man forlænger åbenbart opholdet til mere end 30 dage, for at få stillet sikkerhed, men må ikke udnytte det.

Kan du uddybe denne sag?

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
fckguld
Robert Kronberg skrev:
frankhl skrev:

Kan du uddybe denne sag?

Hilsen, Robert
ser da simpelt ud - de giver et visa til 34 dage , så kan de forlange bankgaranti - svinsk , når der søgt 30 dages turistvisa uden sikkerhedsstillelse
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Robert Kronberg
fckguld skrev:
Robert Kronberg skrev:
frankhl skrev:

Kan du uddybe denne sag?

Hilsen, Robert
ser da simpelt ud - de giver et visa til 34 dage , så kan de forlange bankgaranti - svinsk , når der søgt 30 dages turistvisa uden sikkerhedsstillelse

De kan kun give turistvisum, hvis man opfylder nogle meget strenge betingelser, og der kan ikke kræves garanti for et turistvisum (så er man ikke turist, men på besøg).

Det lyder lidt, som der har siddet en klovn i Udlændingeservice, men det kan også være, at ambassaden har ændret i ansøgningen, fordi hun har sagt, at hun skal besøge nogen, under interviewet. Det går sometider galt, fordi folk siger forkerte ting.

Men din samtale med Udlændingeservice tyder i al fald på, at de har lavet en fejl eller gjort noget forkert i Udlændingeservice.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: