Se indlæg
 Udskriv debat
TAT licens
gg
Er der nogle der kender reglerne vedrørende TAT hvis man vil starte en tour-service?

- Er det nødvendigt at registrere sig, også selv om man kun bruger chauffører og ikke tour-guides?
- Hvad dækker de 2 TAT gebyrer over (100k/200k Baht) ?
- Hvad kræver det at blive tour-guide?

På forhånd tak.
Spændende ture i Nord Øst Thailand [url]www.travelisaan.com[/url]

TG950
gg skrev:
Er der nogle der kender reglerne vedrørende TAT hvis man vil starte en tour-service?

- Er det nødvendigt at registrere sig, også selv om man kun bruger chauffører og ikke tour-guides?

På forhånd tak.

hvis du sender tuktuk en PB så kan det være at han vil svare dig.

http://www.dansk-...lookup=875

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Robert Kronberg
gg skrev:

På forhånd tak.

Der findes flere licenser: provins, hele landet, inbound og outbound, der koster henholdsvis i bankgaranti 10,000, 50,000, 100,000 og 200,000, så vidt jeg er opdateret.

Dertil kommer særlige regler ift. visumforlængelse, bestyrelse og arbejdstilladelse (flertal i bestyrelsen af thaiere, medlemsskab af ATTA og for visum-forlængelse min. 1.500 gæster per år).

Tour guide-licensen har også flere licenser og grader, og disse kræver en bachelorgrad og respektive prøver hos TAT.

Hilsen, Robert
Redigeret af Robert Kronberg d. 14/11-2010 19:39
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
gg
Robert Kronberg skrev:
Der findes flere licenser: provins, hele landet, inbound og outbound, der koster henholdsvis i bankgaranti 10,000, 50,000, 100,000 og 200,000, så vidt jeg er opdateret.
Dertil kommer særlige regler ift. visumforlængelse, bestyrelse og arbejdstilladelse (flertal i bestyrelsen af thaiere, medlemsskab af ATTA og for visum-forlængelse min. 1.500 gæster per år).
Tour guide-licensen har også flere licenser og grader, og disse kræver en bachelorgrad og respektive prøver hos TAT.
Hilsen, Robert

Lyder langsigtet med en sådan tourguide licens. Kunne man ikke lave sit firma, stå for al logistikken og så hyre certificerede guider på dagsbasis, fra tur til tur? Altså en form for outsourcing af den funktion og dermed en bureaukratisk ting mindre at slås med? Ville det være ok juridisk? (jeg går ud fra at virsomheden stadig skal have et TAT nummer).

Robert Kronberg
gg skrev:
Robert Kronberg skrev:
Hilsen, Robert

Lyder langsigtet med en sådan tourguide licens. Kunne man ikke lave sit firma, stå for al logistikken og så hyre certificerede guider på dagsbasis, fra tur til tur? Altså en form for outsourcing af den funktion og dermed en bureaukratisk ting mindre at slås med? Ville det være ok juridisk? (jeg går ud fra at virsomheden stadig skal have et TAT nummer).

Jo, man kan sagtens outsource guide-funktionen til enten et andet firma med TAT-licens eller til freelance-guider med guide-licens.

Og ja, dit firma skal have en TAT-licens uanset hvad - spørgsmålet er kun, hvilken af de fire licenser, som det skal være.

Provins: Må sælge udflugter, hoteller osv i EN provins.
Land: Må sælge udflugter, hoteller osv i HELE Thailand.
Inbound: Må sælge udflugter, hoteller osv i hele Thailand og modtage/håndtere turister, der bliver sendt ind fra udlandet.
Outbound: Må sælger udflugter, hoteller osv i hele Thailand og modtage/håndtere turister, der bliver sendt ind fra udlandet, ligesom man må sende turister ud af Thailand.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: