Se indlæg|
Kan nogen oversætte en lille dansk tekst til thai?
|
|
| hellejust |
Lagt på d. 18/11-2010 18:39
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 15 |
Hej![]() Jeg må ty til jeres hjælp.. Prøver at kommunikere med en forretning i Bangkok, men de har lidt svært ved det engelske.. Jeg vil bare gerne have svar på en lille ting så håbede på om der var en der kunne oversætte denne tekst til thai for mig?? Here it goes: "Jeg vil gerne vide om I har brudekjoler der allerede er færdige i jeres butik, så man kan prøve inden man beslutter sig for modellen." Det ville være en stor hjælp ![]() |
|
|
|
| BentBP |
Lagt på d. 18/11-2010 18:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 213 |
Hej hellejust , jeg har prøvet at oversætte din danske tekst , til Thai med Google oversætteren , og fik dette ud af det : ฉันต้องการทราบว่าฉันมีชุดแต่งงานที่มีการเสร็จสิ้นแล้วในร้านของคุณเพื่อให้คุณสามารถทดลองใช้ก่อนที่จะตัดสินใจว่าจะรูปแบบ , men jeg tror ikke det er 100% korrekt .![]() |
|
|
|
| hellejust |
Lagt på d. 18/11-2010 18:48
|
|
Hehe nej har selv prøvet, det kommer til at lyde lidt løjerligt når man oversætter den anden vej Men mange tak for hjælpen![]() |
|
|
|
| BentBP |
Lagt på d. 18/11-2010 18:51
|
|
Hej igen , hvis man tager det der er oversat til Thai , og vil oversætte til dansk igen , gir det ikke den helt samme danske tekst igen .![]() |
|
|
|
| BentBP |
Lagt på d. 18/11-2010 18:53
|
|
Okay , kan se du har svaret , og også prøvet selv , det er bare i orden , håber du får hjælp af en der virkelig kan oversætte det for dig .![]() |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 18/11-2010 18:55
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Jeg skal ikke kloge mig på, om det fungerer i den aktuelle situation. Men: Mine egne erfaringer med Goggle Translate er, at det KAN give brugbare resultater,hvis man oversætter fra engelsk. Eller et andet af "de store" sprog - tysk, fransk. Fra og til dansk bliver det som regel en forfærdelig gang vrøvl. |
|
|
|
| BentBP |
Lagt på d. 18/11-2010 18:55
|
|
Ja jeg vil tro hvis min kone skulle hjælpe , ville det også komme til at lyde fjollet , hun er ikke så god til det danske endnu .![]() |
|
|
|
| hellejust |
Lagt på d. 18/11-2010 18:58
|
|
tusind tak for hjælpen, jeg prøver lige at oversætte fra engelsk så![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 18/11-2010 19:17
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
ขอถามหน่อยได้ไหมครับ ผมอยากทราบว่าถ้าร้านนี่มีชุดเจ้าสาวเสร็จแล้ว แฟนผมอยากใส่ชุดก่อนจะซื้อ ขอบคุณครับ Jeg vil gerne stille jer et spørgsmål. Jeg ville gerne vide om denne forretning har færdige brudekjoler. Min kæreste ville gerne prøve en kjole, inden hun køber en sådan. Mange tak. I ovenstående tekst går jeg ud fra at du er af hankøn. Og med denne formulering er du meget høflig. ![]() (Dette er ikke maskinoversat) Redigeret af rinpoche d. 18/11-2010 19:20 |
|
|
|
| hellejust |
Lagt på d. 18/11-2010 19:22
|
|
Ejjjj, tusind mange tak det. Jeg er nu af hunkøn, men skidt nu med det Det er helt perfekt, mange mange tak![]() ![]() |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 18/11-2010 19:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
rinpoche skrev: ขอถามหน่อยได้ไหมครับ ผมอยากทราบว่าถ้าร้านนี่มีชุดเจ้าสาวเสร็จแล้ว แฟนผมอยากใส่ชุดก่อนจะซื้อ ขอบคุณครับ Jeg vil gerne stille jer et spørgsmål. Jeg ville gerne vide om denne forretning har færdige brudekjoler. Min kæreste ville gerne prøve en kjole, inden hun køber en sådan. Mange tak. I ovenstående tekst går jeg ud fra at du er af hankøn. Og med denne formulering er du meget høflig. ![]() (Dette er ikke maskinoversat) når vedkommend får svar fra butikken, kommer den nok på Thai og så kommer du på arbejde igen rinpoche
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 18/11-2010 19:27
|
|
Ups, beklager, hellejust. Det burde jeg nok have regnet ud fra dit brugernavn.
Redigeret af rinpoche d. 18/11-2010 19:29 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 18/11-2010 19:32
|
|
TG950 skrev: når vedkommend får svar fra butikken, kommer den nok på Thai og så kommer du på arbejde igen rinpoche ![]() Bare det ikke er med håndskrift, så går det nok ![]() Jeg er dårlig til at tyde dansk håndskrift og med thailandsk ditto, så går det helt galt. Medmindre de skriver ligesom børnene gør, store og veldefinerede bogstaver. Bless them kids ![]() |
|
|
|
| hellejust |
Lagt på d. 18/11-2010 19:39
|
|
Rinpoche, mange tak for din hjælp. Butikken har allerede skrevet tilbage og forstået hvad jeg ville![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 18/11-2010 19:41
|
|
Det er jeg glad for at høre, hellejust. Held og lykke med indkøbet OG ikke mindst med det forestående bryllup ![]() Mvh rinpoche |
|
|
|
| hellejust |
Lagt på d. 18/11-2010 19:43
|
|
Hehe tak for det, og for hjælpen![]() |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 18/11-2010 20:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
flot klaret Rinpohe. Dejligt der er nogen der har kapacit der kan trækkes på. God aften til alle |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 18/11-2010 20:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
rinpoche skrev: Ups, beklager, hellejust. Det burde jeg nok have regnet ud fra dit brugernavn. ![]() du plejer ellers at være skarp nok ![]() Held og lykke helle
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
|
Lagt på d. 18/11-2010 22:37
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hellejust. Jeg har set mere end 100 brudekjoleforretninger i Bangkok, de har alle færdige modeller du kan peøve. |
|
|
|
| Silpakorn |
Lagt på d. 18/11-2010 23:19
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 35 |
Eller สวัสดีครับ ผมขอรบกวนสอบถามทางร้านหน่อยได้ไหมครับว่าทางร้านมีชุดเจ้าสาวสำเร็จรูปพร้อมลองหรือไม่ แฟนผมอยากลวงสวมชุดเจ้าสาวหลายๆแบบก่อนที่จะตัดสินใจว่าจะเลือกชุดไหนดีนะครับ ขอบคุณครับ Hej Jeg vil gerne vide om I har brudekjoler der allerede er færdige i jeres butik, så man kan prøve. Min kæreste vil gerne prøve et par modeller før hun kan beslutte sig, hvilken model est bedst for hende. Mange tak
en sydthai på CBS
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.