Se indlæg
 Udskriv debat
Kan nogen oversætte en lille dansk tekst til thai?
hellejust
HejSmile

Jeg må ty til jeres hjælp.. Prøver at kommunikere med en forretning i Bangkok, men de har lidt svært ved det engelske.. Jeg vil bare gerne have svar på en lille ting så håbede på om der var en der kunne oversætte denne tekst til thai for mig??
Here it goes:

"Jeg vil gerne vide om I har brudekjoler der allerede er færdige i jeres butik, så man kan prøve inden man beslutter sig for modellen."

Det ville være en stor hjælpSmile

BentBP
Hej hellejust , jeg har prøvet at oversætte din danske tekst , til Thai med Google oversætteren , og fik dette ud af det : ฉันต้องการทราบว่าฉันมีชุดแต่งงานที่มีการเสร็จสิ้นแล้วในร้านของคุณเพื่อให้คุณสามารถทดลองใช้ก่อนที่จะตัดสินใจว่าจะรูปแบบ , men jeg tror ikke det er 100% korrekt .Wink

hellejust
Hehe nej har selv prøvet, det kommer til at lyde lidt løjerligt når man oversætter den anden vejSmile Men mange tak for hjælpenWink

BentBP
Hej igen , hvis man tager det der er oversat til Thai , og vil oversætte til dansk igen , gir det ikke den helt samme danske tekst igen .Wink

BentBP
Okay , kan se du har svaret , og også prøvet selv , det er bare i orden , håber du får hjælp af en der virkelig kan oversætte det for dig .Wink

Bjarne
Jeg skal ikke kloge mig på, om det fungerer i den aktuelle situation. Men: Mine egne erfaringer med Goggle Translate er, at det KAN give brugbare resultater,hvis man oversætter fra engelsk. Eller et andet af "de store" sprog - tysk, fransk.
Fra og til dansk bliver det som regel en forfærdelig gang vrøvl.

BentBP
Ja jeg vil tro hvis min kone skulle hjælpe , ville det også komme til at lyde fjollet , hun er ikke så god til det danske endnu .Wink

hellejust
tusind tak for hjælpen, jeg prøver lige at oversætte fra engelsk såSmile

rinpoche
ขอถามหน่อยได้ไหมครับ
ผมอยากทราบว่าถ้าร้านนี่มีชุดเจ้าสาวเสร็จแล้ว
แฟนผมอยากใส่ชุดก่อนจะซื้อ
ขอบคุณครับ

Jeg vil gerne stille jer et spørgsmål.
Jeg ville gerne vide om denne forretning har færdige brudekjoler.
Min kæreste ville gerne prøve en kjole, inden hun køber en sådan.
Mange tak.

I ovenstående tekst går jeg ud fra at du er af hankøn.
Og med denne formulering er du meget høflig. Smile
(Dette er ikke maskinoversat)
Redigeret af rinpoche d. 18/11-2010 19:20

hellejust
Ejjjj, tusind mange tak det.
Jeg er nu af hunkøn, men skidt nu med detSmile Det er helt perfekt, mange mange takSmileSmile

TG950
rinpoche skrev:
ขอถามหน่อยได้ไหมครับ
ผมอยากทราบว่าถ้าร้านนี่มีชุดเจ้าสาวเสร็จแล้ว
แฟนผมอยากใส่ชุดก่อนจะซื้อ
ขอบคุณครับ

Jeg vil gerne stille jer et spørgsmål.
Jeg ville gerne vide om denne forretning har færdige brudekjoler.
Min kæreste ville gerne prøve en kjole, inden hun køber en sådan.
Mange tak.

I ovenstående tekst går jeg ud fra at du er af hankøn.
Og med denne formulering er du meget høflig. Smile
(Dette er ikke maskinoversat)

når vedkommend får svar fra butikken, kommer den nok på Thai og så kommer du på arbejde igen rinpoche Wink
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

rinpoche
Ups, beklager, hellejust.

Det burde jeg nok have regnet ud fra dit brugernavn. Wink
Redigeret af rinpoche d. 18/11-2010 19:29

rinpoche
TG950 skrev:

når vedkommend får svar fra butikken, kommer den nok på Thai og så kommer du på arbejde igen rinpoche Wink

Bare det ikke er med håndskrift, så går det nok Smile
Jeg er dårlig til at tyde dansk håndskrift og med thailandsk ditto, så går det helt galt.
Medmindre de skriver ligesom børnene gør, store og veldefinerede bogstaver.
Bless them kids Smile

hellejust
Rinpoche, mange tak for din hjælp. Butikken har allerede skrevet tilbage og forstået hvad jeg villeSmile

rinpoche
Det er jeg glad for at høre, hellejust.

Held og lykke med indkøbet OG ikke mindst med det forestående bryllup Smile

Mvh
rinpoche

hellejust
Hehe tak for det, og for hjælpenSmile

birkedhoj
flot klaret Rinpohe.

Dejligt der er nogen der har kapacit der kan trækkes på.

God aften til alle

b_j3ns3n
rinpoche skrev:
Ups, beklager, hellejust.

Det burde jeg nok have regnet ud fra dit brugernavn. Wink

du plejer ellers at være skarp nok Wink

Held og lykke helle Smile
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

hellejust. Jeg har set mere end 100 brudekjoleforretninger i Bangkok, de har alle færdige modeller du kan peøve.

Silpakorn
Eller

สวัสดีครับ

ผมขอรบกวนสอบถามทางร้านหน่อยได้ไหมครับว่าทางร้านมีชุดเจ้าสาวสำเร็จรูปพร้อมลองหรือไม่

แฟนผมอยากลวงสวมชุดเจ้าสาวหลายๆแบบก่อนที่จะตัดสินใจว่าจะเลือกชุดไหนดีนะครับ

ขอบคุณครับ

Hej

Jeg vil gerne vide om I har brudekjoler der allerede er færdige i jeres butik, så man kan prøve.

Min kæreste vil gerne prøve et par modeller før hun kan beslutte sig, hvilken model est bedst for hende.

Mange tak

Smile
en sydthai på CBS

Spring til debat: