Se indlæg
 Udskriv debat
Bidrag til børn i Thailand
Flemming Narsaq
Hej.
Hver måned overfører vi midler til vor Thailandske konto, som så anvendes til de daglige og månedlige fornødenheder for min kones drenge.
Jeg har nu hørt, at det er muligt at legalisere denne transaktion og opnå skattefradrag.
Er der nogen der ved lidt mere om dette:
Hvilke muligheder er der for at betale (et fradragsberretiget) bidrag til børn i Thailand??
Hvilke registreringer skal der laves i Thaliand??
Hvilke oplysninger skal Skattemyndighederne have??
På forhånd tak
Flemming

rinpoche
Det er altså din kones drenge, og du er ikke faderen?
Har du adopteret dem?
Blot for at få et par fakta på plads.

Det tror jeg afgjort ikke at der er i dag.
Muligheden bestod engang - også for familien iøvrigt - men det ødelagde herboende thailændere og deres mænd effektivt ved deres skattespekulationer. Angry

Robert Kronberg er den residerende ekspert også på dette område.
Hvis han ikke lægger mærke til denne tråd, så prøv at kontakte ham direkte.

mvh
rinpoche

Flemming Narsaq
Heye rinpoche.
Ja - Det er min kones drenge, og jeg er ikke faderen og har ikke adopteret dem.

Min kone arbejder og tjener sine egne penge, og foretager selv overførslerne hver måned.

Jeg har af vore lokale skattemyndigheder hørt, at såfremt der foreligger en "aftale" i Thailand, kan der gives fradrag i henhold til reglerne om børnebidrag.

Mange hilsner
Flemming

Lung Yao
Flemming Narsaq skrev:
Heye rinpoche.
Ja - Det er min kones drenge, og jeg er ikke faderen og har ikke adopteret dem.

Min kone arbejder og tjener sine egne penge, og foretager selv overførslerne hver måned.
Jeg har af vore lokale skattemyndigheder hørt, at såfremt der foreligger en "aftale" i Thailand, kan der gives fradrag i henhold til reglerne om børnebidrag.
Mange hilsner, Flemming

Og det er "hendes pligt" til at forsørge sit barn,
http://www.statsf...spx?p=4611
og fradraget ville kun være muligt :
http://www.famili...om-bidrag/
<<8. Kan jeg få skattefradrag for børnebidraget?
Efter skattereglerne har bidragsbetaleren normalt ret til et ligningsmæssigt fradrag for betalte børnebidrag (bortset fra det faste tillæg til normalbidraget). Der kan dog være særlige regler, bl.a. i forhold til aftalte børnebidrag. Du bør altid kontakte SKAT, hvis du er i tvivl om fradragsretten. >>
Hvis barnet bor i DK eller i et land der har aftaler med DK om det eller hvis hun var "dømt" til at betale barnebidrag( statsforvaltningen eller friviligt aftale med forældremyndigheds indhaver).

MEN, den bedste og eneste rigtigt svar ville du/I kunne få hos SKAT(denne vag svar du fik er ikke juridisk holdbar, DE skal oplyse dig/I om Thailand har en fælles aftale eller ej med DK.
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Webmaster
Underholdsbidrag:
Bidrag i anledning af skilsmisse til ægtefælle eller børn er fradragsberettigede efter LL § 10, stk. 1. Det er således bl.a. en betingelse, at bidraget er fastsat af en dansk eller udenlandsk offentlig myndighed eller ved klar aftale mellem parterne, samt at bidraget er forfaldent og betalt.
Efter LL § 10, stk. 3, finder stk. 1 tilsvarende anvendelse ved bidrag til ægtefælle eller børn, der ikke opholder sig hos bidragsyderen, når ægtefællerne pga. faktisk adskillelse er ansat selvstændigt til skat. Sidstnævnte betingelse er opfyldt, såfremt ægtefællerne i skattemæssig henseende ville være blevet ansat selvstændigt til skat efter danske regler, hvis de havde haft status som et almindeligt fuldt skattepligtigt ægtepar. Det afgørende er således om ægtefællerne er samlevende ved indkomstårets udgang. Bidrag skal være fastsat/godkendt af dansk eller udenlandsk offentlig myndighed og kravet skal være forfaldent og betalt.

Endelig er bidrag til børn uden for ægteskab fradragsberettigede efter LL § 11, når der påhviler forsørger- eller bidragspligt over for det offentlige for barnet, og barnet ikke opholder sig hos bidragyderen. Det er tilstrækkeligt, at bidragsgrundlaget er en aftale mellem parterne, og kravet skal være forfaldent og betalt.

Fradrag for underholdsbidrag efter LL § 10 og § 11 sker alene i den skattepligtige indkomst. I øvrigt henvises til afsnit A.F.4 Fradrag for løbende ydelser.

Udenlandske sociale bidrag:
Det følger af KSL § 5 B, stk. 1, nr. 6, at obligatoriske udenlandske sociale bidrag kan fradrages ved opgørelsen af den skattepligtige indkomst, forudsat at den pågældende er omfattet af social sikringslovgivning i udlandet, jf. AMBL § 7, stk. 3 eller 4. Se afsnit A.C.2.3 Fradrag for arbejdsmarkedsbidrag.

Læs selv nærmere på:
http://www.tax.dk..._8_2_5.htm

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: