Se indlæg
 Udskriv debat
Forklaring udbedes
Anonym Bruger
Så sidder man her på ferie øens terrasse, med sin kølige drink og kæresten ved sin side. Sanuk, sanuk.

Ja, indtil tusmørket sniger sig på. For nu bliver jeg nemlig overfaldet af forbandede store Farang myg...

Men ikke kæresten...??? Hvorfor?

Jeg har set det før. Hvad er forklaringen på at vi faranger er et mere eftertragtet objekt for Moskitoer end Thaier'ne?

Har nu sendt kæresten til 7-11 for at købe spray med noget giftigt stads. Men det virker i det mindste.
Og Loy Kratong middagen, skulle helst ikke ødelægges af disse modbydelige torpedoer.
Redigeret af Anonym Bruger d. 21/11-2010 12:16

Gokinok
Nå, ja her hos os er det lige omvendt!

Lime og citrongræs virker også.

Samt et ordentligt skud B-vitamin, det får dig til at stinke, og du kan simpelthen se myggene afbryde landingen på din hud i sidste øjeblik!

Doc Gok

Anonym Bruger
Gokinok skrev:
Nå, ja her hos os er det lige omvendt!

Lime og citrongræs virker også.

Samt et ordentligt skud B-vitamin, det får dig til at stinke, og du kan simpelthen se myggene afbryde landingen på din hud i sidste øjeblik!

Doc Gok

Nå, er du sikker på, at det ikke er Moskitoerne, som skal ha' et ordentlig skud???
Redigeret af Anonym Bruger d. 21/11-2010 12:32

Gokinok
Den er god nok, jeg fik tippet af en alkoholiseret Grønlandsfarer for flere år siden.

Myggene kan godt li´ den sødlige lugt som alkoholikere udskiller, men 500 Mg B-Complex pr. dag klarer problemet, samt holder din lever i orden!

Doc Gok
Redigeret af Gokinok d. 21/11-2010 12:50

birkedhoj
Før jeg drak den første alkohol blev jeg myggenes første offer. Hundens lopper (efter køteren blev iklædt loppehalsbånd) røg også på mig. Men ikke på eks'en eller datteren. Nogle bliver bare plaget mere end andre. På den årlige til Phuket går jeg ikke ud om aftenen uden at være smurt godt ind i "sketolene"

Er det der b-komplex på recept?

Gokinok
Nej, det kan købes hos Boots eller Watsons, priser fra 399 til 799 THB pr. glas (piller) afhængig af mængde og mærke.

Doc Vit. Gok

pdrhan
Gokinok skrev:
Nej, det kan købes hos Boots eller Watsons, priser fra 399 til 799 THB pr. glas (piller) afhængig af mængde og mærke.

Doc Vit. Gok

Hmm,jeg bliver også overfaldet hver gang...(af myg) måske jeg skulle prøve dette....:-)
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

sula
Køb nogen får hvor der er får er der ingen myg Til hest
Det virker i Grønland og der er myggene også en pestilens uden lige om sommeren.

Gokinok
Glemte et råd der også virker:

Hvidløg!

Gnask et par fed, eller spis som piller.

Lugten af hvidløg udskilles gennem huden, og myggene holder sig væk.

Doc Gok

natty
Jeg tror det er forskelligt fra person til person, man må prøve sig frem,
Det eneste som egentlig virker for mig er creme eller spray med DDET de udsatte steder og myggerøg pindene. Det er sikkert ikke for sundt, men da det kun er på øerne at myg egentligt er et problem for mig overlever jeg nok.
Om aftenen tager jeg også jeans på. Myggene har svært ved at stikke igennem stoffet er min erfaring.

rinpoche
DK skrev:

Ja, indtil tusmørket sniger sig på. For nu bliver jeg nemlig overfaldet af forbandede store Farang myg...

Men ikke kæresten...??? Hvorfor?

Jeg har set det før. Hvad er forklaringen på at vi faranger er et mere eftertragtet objekt for Moskitoer end Thaier'ne?
.

Hej DK,

Ja, det er også min observation at vi er mere eftertragtede af myggene end thaillænderne.

Jeg tror det har noget med kosten at gøre.
Chili, hvidløg, citrongræs, limeblade, koriander, ingefær, galangal osv. afgiver utvivlsomt nogle dufte gennem huden der sikkert afskrækker myggene. (En lægmands teori, indrømmet Smile )

handy
syntes der er mange forskellige forklainger jeg bliver også hammer stukket nu vintertid koster en halv time efter mørkets frabrud nemt 50 til 100 stik skal ikke gøre mig klog på hvor mange men man kradser sig jo totalt i stykker med føderne om natten så det ender i sår hovedsalig fra knæerne og ned hvor andre ikke mærke det fjerneste....andre siger vi bliver stykket lige meget men ikke alle mærker noget....er også hårdt ramt i dk om sommeren.....men her er de heldigvis små så man ikke ligger søvnløs med br.........

sum
iflg. videnskaben handler det om hormon balancen og hvis man har en højer udskillese af stress hormoner og/eller et højt østrogen som følge af alder eller overvægt, så bliver man jaget. og stukket oftere og jeg vil gætte på at kærsten er både yngre og slankere. :-)) fuldstændig som i mit eget tilfælde.

B-vitaminer og andre gode husråd, virker ikke hos mig, men "ahan Esan" efter et par dage, med en god gang "som tam, boe pla ma'r" zap zap ped ped, DET virker for mig.

Noget som undre mig er, at hvis jeg glemmer et glas vand på bordet, så går der kun nogle få timer og så er der døde myg i vandet og næste dag fester myggelaverne, men vandet som kærsten servere for Bhudda, er altid insekt frit.?? og jeg har brugt meget tid på fænomenet. Dog var kærsten ikke helt tilfreds da jeg serverede kaffe for vores ven, det skulle være wisky, men også kaffen for blev frisk udover hvad man burde forvente.???
Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.

This is the word of the good lord Buddha.

Come here sun

Anonym Bruger
Stress hormoner, forkerte kostvaner, alkoholiseret tilværelse, er den sikre vej for os faranger til extra mange stik fra de små forbandede væsener., er medlemmernes dom.

Hjælp...Er der nogen, som kan bakke mig op omkring alkohol? Bliver tørstige mennesker virkelig stukket mere end andre?
Jeg vil se beviset. Der skulle jo helst ikke, gå for meget sømands kirke i den.

Så, hellere lidt kløe fra stik en gang i mellem. Skål. Cheers
Redigeret af Anonym Bruger d. 21/11-2010 17:47

Gokinok
Se lige den tud, mon ikke myg var årsagen?! Wink

[img]http://img.webmd.com/dtmcms/live/webmd/consumer_assets/site_images/articles/health_tools/weird_body_quirks_slideshow/getty_rm_photo_of_WC_Fields.jpg[/img] is not a valid Image.

Doc Gok

Gokinok
Nogle gode råd:

Diverse naturlige midler mod generende insekter

Man kan smøre olie på udsatte steder. Hvis den rene olie er for stærk til huden, kan man fortynde den med f.eks. rapsolie eller anden lugtfri olie.

* Morgenfrueolie virker afværgende på insekter og lindrer også, hvis man skulle blive stukket eller bidt.

* Tea Tree olie er meget stærk og god til at holde insekterne væk.

* Hvidløg er også godt at gnide ind på udsatte steder.

* Æteriske olier af cedartræ, citronella, eukalyptus og rosmarin virker alle afskrækkende på insekter.

* At bade i klorvand i en svømmehallen holder også insekter væk.

* Myg tiltrækkes dels af kuldioxiden i vores udåndingsluft, men også af vores kropsvarme, eventuelle svedlugt og af parfume. Til gengæld bryder de sig ikke om lugten fra de, der indtager store doser bukkehornsfrø og B1-vitamin (Thiamin).

* Der findes diverse stearinlys og røgelsespinde/spiraler, som kan holde stort set alle insekter væk.

Kostmæssigt

* Undgå søde sager, som får huden til at lugte sødt og dermed tiltrækker insekterne.

* Undgå alkohol. Dette øger blodcirkulationen og får de små kar i huden til at udvide sig.

* Spis kost rig på B1-vitamin (Thiamin) eller tag et ekstra tilskud. Det afgiver en lugt fra huden, som insekterne ikke kan lide. Det findes især i brune ris, ølgær, fisk og hvedekim.

* Spis hvidløg, som er immunstimulerende og blodrensende.

http://www.vitavi.../full/1916

Doc Gok
Redigeret af Gokinok d. 21/11-2010 18:00

Anonym Bruger
Gokinok skrev:
Se lige den tud, mon ikke myg var årsagen?! Wink

[img]http://img.webmd.com/dtmcms/live/webmd/consumer_assets/site_images/articles/health_tools/weird_body_quirks_slideshow/getty_rm_photo_of_WC_Fields.jpg[/img] is not a valid Image.

Doc Gok

Moskitoer eller ej...Så blev den søndag ødelagt.

Du ved sikkert at W.C. Fields var modstander af at drikke vand fordi fisk.............osv.
Tarveligt baggårds trick, at diske op med her i et seriøst forum Kick you

Rasmus
Jeg er også meget plaget af myg når jeg er i Thailand, det er som reglen kun på anklerne og underbenet jeg bliver stukket. Men det er også nok til at man nærmest kan blive drevet til vanvid over de små sataner.
Et godt myggemidel som jeg personligt kan anbefale er ”MyggA” Det virker fint, men alligevel er der med mellemrum en myg som får stukket mig.

[img]http://www.med24.dk/images/medium_mygga-spray.gif[/img] is not a valid Image.

For en del år siden fik jeg et ganske godt råd om hvordan man selv kunne lave et effektivt myggemidel.
Man tager ca. 1 dl. opvaskemiddel - gerne med citron duft – heri presser man saften fra 2-3 limefrugter og rører godt rundt. Det smøres på underbenet, eller hvor nu myggene har for vane at stikke én. Det virker ganske fortrinligt – myggen sætter sig et kort øjeblik – hvorefter den hurtigt forsvinder igen uden at stikke.

Hilsen Rasmus

MM
Jeg køber Jungle oil her i sverige, det er hammer dyrt men virker effiktivt.

http://mhhm.dk/sveg
birkedhoj
På Isla Margarita brugte vi at lægge glødende brændestykker under stolene når vi var ude om aftenen. Så lugtede man seriøst af røg, men blev ikke stukket.

Spring til debat: