Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Den dejlige landsby....
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 27/09-2005 11:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Posten nedenfor fik mig til at tænke på de gange jeg har opholdt mig i landsbyen i længere tid, som regel i tørtiden ...... 1. dag, møde hele familien, stort kalas ... mægtigt sjovt 2. dag, ud at skue ud over de "11 tønder land".... hyggeligt 3. dag, kvinderne småsysler under huset, alle arbejdsduelige er i storbyen som bygningsarbejdere .... tjaa 4. dag, handle lidt i den nærliggende by ... hmmm 5. dag, støn 6. dag, hjælp 7. dag, afsted, videre. Det må jeg nok indrømme, at det egner jeg mig ikke til mere, ejheller resten af familien. Er altfor rastløs til at drysse rundt i en gudsforladt landsby langt ude på landet. Kender dog flere farang der har trukket sig tilbage fra arbejdsmarkedet og bor således, de trives mægtigt fint. Hvorledes med jer? Kan i lide at bo således i længere tid? Og har i prøvet det? Eller vil i bo således når pensionalderen nærmer sig? Og hvordan med det lokale cuisine ? ![]() Jeg skulle ændre mig radikalt hvis jeg skulle lære at sætte pris på en sådan tilværelse. rinpoche |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 27/09-2005 12:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Hej Rinpoche, Jeg forventer om ca 2½ år at flytte til Thailand. Til den tid er jeg 63, så det bliver en "pensionisttilværelse". Vi har en lille frugtplantage i Chantaburi, hvor min svigermor, min svigerinde og hendes datter bor. Det er et dejligt naturskønt sted, men med ét minus. Det ligger lidt for afsides (for mig). Der er langt til naboerne og 6-7 km til nærmeste by, Khlung. Derfor vil vi sælge frugtplantagen og finde et andet sted, med kortere afstand til naboer og by. Maden har jeg ingen problemer med, bare jeg kan få noget, der ligner dansk morgenmad. Jeg ved ikke, om jeg vil kunne holde ud at leve der fast, men det må tiden vise. Vi kan evt også købe/leje en condo i eller i nærheden af Bangkok, så der er mulighed for lidt afveksling. Peter
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 28/09-2005 07:34
|
|
Hej Peter, 2½ år? Det er da til at overskue ![]() Ja, man skal ligesom have prøvet på sigt at bo Baan Nork - ude på landet - for at se om man er gearet til det eller ej. Jeg har også set thailændere fra vores landsby, efter mange år i storbyen komme tilbage til deres oprindelsessted, blot for at finde ud af at de har ændret sig så meget at de ikke trives her på sigt mere. mvh rinpoche |
|
|
|
| solmand |
Lagt på d. 28/09-2005 08:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 320 |
hej. vi har bygget vores eget hus ude på landet ved mine sviger forældre, det gjore jeg fordi jeg gerne vil kunne lukke min egen dør og bare gøre som jeg vil. jeg vil sige at havde vi ikke vores eget hus ville jeg sige at 4 dage ude på landet var nok til mig ![]() denne gang skal jeg være der i 10 dage...det ser jeg ikke rigtig frem til men jeg må jo gøre noget for at glæde konen , det er trods alt hendes familie og hun ser dem jo ikke lige hverdag.... ![]() men jeg vil også gerne vise min respekt for hendes familie så jeg må nok bruge min fantasi for at beskæftige mig selv. kan jo læse et par bøger... ![]() De har ingen problem. de spiser jo hele tiden eller sover...hmmm jeg kan mærke at paniken breder sig i kroppen på mig...... nå ..men jeg køber en motor cykel så kan jeg da køre nogle ture....men jeg glæder mig til de 10 dage er gået så rejser jeg til Phuket...... ![]() ![]() mvh Olsen Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
|
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 28/09-2005 09:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
det her skal ikke menes som et nekativt spørsmål men jeg syntes der er mange som ikke vil være for længe hos familien er det kun i de små lansbyer eller er det generelt hvordan kan det være at de fleste glæder sig til at komme til puket og andre lignene plaser er det pgr af barene eller hvad og er konen med med ![]() jeg spør bare forde at jeg ved at jeg selv kun viile kunne være i bankok 2 dage mvh rolan |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 28/09-2005 10:36
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Olsen: "vil også gerne vise min respekt for hendes familie" ENIG, det manglede da bare når nu konen rejser om på den anden side af jordkloden for at bo. "kan jo læse et par bøger..." YEP - det trick har jeg også tænkt mig at bruge til jeg kan tale ordentligt thai. Jeg vil virkeligt gerne lære thai så jeg kan høre med i nogle af diskussionerne. "hmmm jeg kan mærke at paniken breder sig i kroppen på mig......" ![]() ![]() ![]() Rolan: "mange som ikke vil være for længe hos familien er det kun i de små lansbyer eller er det generelt" MIT gæt er at det er generelt - hvis man ikke forstår thai godt, så føler man sig hurtigt uden for da diskussionen foregår på thai. "selv kun viile kunne være i bankok 2 dage" ENIG, kunne slet ikke forestille mig at bo/opholde mig der i længere tid. Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 28/09-2005 10:59
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Har selv prøvet et par små landsbyer, det første stykke er det da meget sjovt, men så kommer panikken. Var engang 1 md. i Nong na nai..Ca. 500 mennesker boede da ved mine forhenværende svigerfam. ingen kunne engelsk, maden ja hvis jeg ville være syg skulle jeg da bare spise, den md. drak jeg mere end jeg spiste. Prøvede så i år et par md. i Khao suan kwang 50 km fra Khon kaen, ja byen var da større, men der sker jo intet, hvis man engang imellem skulle få lyst til en burger eller ligende eller bare at shoppe lidt, ja så er det jo bare lige 50 km. væk, Så små byer er ikke noget for mig, men jeg kunne måske heller ikke bo i midten af Bkk. Nu er jeg glad og tilfreds da jeg nu bor i Samut Prakan, her kan man få alt uden at skal ud på en større rejse........ Hilsen Suk ![]() Og så er der alt for meget sladder i de helt små landsbyer............ ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 28/09-2005 11:11
|
|
rolan skrev: det her skal ikke menes som et nekativt spørsmål men jeg syntes der er mange som ikke vil være for længe hos familien er det kun i de små lansbyer eller er det generelt hvordan kan det være at de fleste glæder sig til at komme til puket og andre lignene plaser er det pgr af barene eller hvad og er konen med med ![]() jeg spør bare forde at jeg ved at jeg selv kun viile kunne være i bankok 2 dage mvh rolan Nu er der jo nok flere der ikke rejser 10.000 kilometer væk for at tilbringe hele ferien med at sidde lårene af svigerfamilien. Der er 76 provinser i Thailand ved sidste optælling og at tilbringe al sin ferie i een lille landsby appellerer ihvertfald ikke særligt meget til undertegnede.Og selvfølgelig er konen og ungerne da med, når vi rejser rundt. Vi skulle jo gerne komme hjem med een på opleveren ![]() Barer? Kunne ikke interessere mig mindre. rinpoche |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 28/09-2005 11:26
|
|
christian-s skrev: [quote]"kan jo læse et par bøger..." YEP - det trick har jeg også tænkt mig at bruge til jeg kan tale ordentligt thai. Jeg vil virkeligt gerne lære thai så jeg kan høre med i nogle af diskussionerne. Hej Christian, Thai i Kalasin? Hvis det er der din svigerfamilie kommer fra.De taler Lao eller Pu Thai i det område, når de taler sammen. ![]() Men selvfølgelig kan de så tale thai til dig. rinpoche |
|
|
|
| solmand |
Lagt på d. 28/09-2005 12:16
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 320 |
hej: nej det er bare så kedeligt ude på landet der sker intet. så man skal selv beskæftige sig selv.... og de taler isan thai det forstår jeg ikke en brik af..... engelsk kan ingen tale.... ang: phuket. så er det for mit vedkommende for at møde venner som vi har i Phuket samt at kunne tale med folk og lidt mere liv omkring en. og kone plejer altid at være med.... mvh Olsen
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 28/09-2005 12:43
|
|
Alt er jo smag og behag, da jeg boede i DK boede jeg i Århus og kunne aldrig finde på at bo langt ude på landet i DK. Men vi menneske er jo heldigvis forskellige Suk
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 28/09-2005 13:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
tak for positive tilbage melding det kan da godt være at det er til jeg kommer derned at jeg så ændre mening om at være der længe ![]() men jeg vil have at min kone skal vise mig hendes område bjerge søer alt og så vil jeg ud og fiske og se hvordan de arbejder osv jeg ved ikke hvorfor men jeg har altid godt kunne tænke mig at bygge en bambus hytte ![]() men det kan da godt være at jeg nare mig selv forstår godt at det ikke er spændene hvis man ikke forstår hvad de siger men så kam man da få lov at være i fred ![]() |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 28/09-2005 22:27
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Rinpoche: "Thai i Kalasin? Hvis det er der din svigerfamilie kommer fra. De taler Lao eller Pu Thai i det område, når de taler sammen. Men selvfølgelig kan de så tale thai til dig." Jeg ved det godt - det gør det ikke lettere at jeg burde lære 2 nye sprog ![]() Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 29/09-2005 02:57
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
For de der ikke ved det er Pu-Thai en gruppe af Thaier der lever i omraadet Sakonankorn and Nakorn Panom. Sproget er "Thai" men lyder mere som en blanding af dialekten der tales i nord og Laotisk. Der er i realiteten ikke tale om forskellige sprog men om forskellige dialekter.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| noidam |
Lagt på d. 29/09-2005 05:17
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
man arbejder hårdt i lang tid, og endelig skal man på ferie. når man så har muligheden for at slappe af, og ikke tænke på arbejde, så aner man ikke hvad man skal stille op med sig selv. det er typisk dansk. jeg glæder mig til at komme op til landsbyen, og bare nyde. og en gris er en gris den skal bare skæres rigtigt ud, så det danske mad skulle ikke være noget problem. |
|
|
|
| jager |
Lagt på d. 29/09-2005 06:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
jeg er til dagligt selvstændig med i dag 12 medarbejder, jeg møder kl. 6.45 om morgenen og går hjem ca ved 17 tiden. jeg er i dag 37 men ligner stadig en på 29 og det gør jeg nok i rigtig mange år endnu. jeg har som regel arbejde med hjem til week-enden så jeg ikke keder mig. jeg har et gammelt hus som jeg snart er færdig med at renovere. men når jeg kommer ud i disse landsbyer hvor dagens højdepunkt er når køerne skal hentes hjem, det er fuldstændigt modsat af mit liv idag men nøj hvor det trækker, jeg er blevet så træt af den stresset dagligdag som jeg har og kan ikke vente på at datteren er færdig uddannet så jeg kan sælge hele skidtet og selv købe mig en ko som jeg kan gå tur medog noget ris som jeg kan side og betragte gro. det eneste der irretere mig ved disse landsbyer er at de i mine øjne drikker af helvet til, og når de er pløre fulde mener de selv de lige har lært at tale engelsk og så skal de lige sludre, fuck det er irreterende. jager |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 29/09-2005 07:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Nar man har som jeg har boet i Pattaya i naesten to aar og hor po fulde dansker hver dag og alle deres logne historie.![]() Naar jeg har vaere I Pattaya et par dage har jeg faaet nok og vil hjem po landet igen her er man da fri for at hore og se alle de dumme fanglang. ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 29/09-2005 07:31
|
|
Vi er fuldstændig enige, Pattaya er da meget sjovt, men i små bider efter en uges tid har jeg også fået nok. Her i området hvor jeg bor, er jeg den eneste farang og det passer mig såmænd udmærket.... Suk
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 29/09-2005 07:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Nu er jeg dog ikke den eneste farang i den by jeg boe der er nogen fra england og to dansker men jeg sige kun hej nar jeg mode dem i byen.![]() Det kan min kone ikke forsto at jeg ikke gide at tale med dem men saa sige jeg hvis jeg har lyst at tale med farang kan bare tage til Pattaya. ![]() Det er derfor keh er flytte po landet for at bliver fri for dem og fo at nyde livet ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 29/09-2005 08:53
|
|
Enig, hvis jeg vil omgåes danskere hver dag, så ku' jeg jo ligeså godt blive i Danmark 5555555555555. Eller flytte til Pattaya :-)
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.