Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Europæiske rejseforsikring
|
|
| SorenLarsen |
Lagt på d. 26/11-2010 12:28
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Hej - er der nogen, der har erfaring med "Europæiske rejseforsikring". Jeg har lige haft en daarlig erfaring. Ville egentligt bare hoere folks generale mening om "Europæiske rejseforsikring". Mvh. Soeren |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 26/11-2010 13:11
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Jeg har kun gode erfaringer med dem.. Men bruger nu alligevel et andet nu.. |
|
|
|
| SorenLarsen |
Lagt på d. 26/11-2010 13:37
|
Tak for svaret Jeg har boet naasten 4 maaneder i Nonthaburi(en provins med graense til Bangkok). Jeg har gjort brug af forsikringen nogle gange allerede, men pludselig begynder ER. at stille spoergsmaal ved om min forsikring daekker min behandling af forhoejetblodtryk. Ved denne lejlighed har jeg givet dem adgang til mine laegelige papirer. Jeg er ydermere blevet behandlet for akut bronkitis og faaet behandlet en vorte. Deres agent i Thailand har ellers hele tiden vaeret underettet. Og jeg har ingenting betalt selv. Jeg har lige snakket med ER i Danmark og venter paa afklaring i naaste uge. Haaber ER, og jeg finder en fornuftig loesning. Jeg er glad for at laese, at du har vaeret tilfreds med ER. Saa tror jeg selv mere paa en fornuftig loesning. Mvh. Soeren |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 26/11-2010 14:04
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Troede i øvrigt kun at deres almindelige rejseforsikring galt i en måned ad gangen. Her er hvad der står i deres betingelser: Rejseforsikringen dækker på ferie- og studierejser på indtil 1 måneds varighed. Du bør købe supplerende dækning, hvis rejsen varer ud over 1 måned. Kontakt os venligst. Dækningen begynder fra det tidspunkt, du forlader din bopæl/opholdssted i Danmark for at påbegynde rejsen og ophører, når du kommer hjem til din bopæl/opholdssted i Danmark (dog senest 1 måned efter afrejse). Har du rejst i 1 måned, og forsinkes din hjemkomst, uden det er din egen skyld, udvider Europæiske dækningsperioden med op til 48 timer uden tillægspris. Link: http://www.europa...ser144.pdf Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| SorenLarsen |
Lagt på d. 26/11-2010 14:29
|
Tak for indlaegget Jeg har koebt en forsikring, der daekker for et aar og som koster omkring 8100kr. Mvh. Soeren |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 26/11-2010 15:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
SorenLarsen skrev: Tak for indlaegget Jeg har koebt en forsikring, der daekker for et aar og som koster omkring 8100kr. Mvh. Soeren Du mener vel 810? Vi har som par en ved vores forsikringsselskab som for to koster 1175 for et år Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 26/11-2010 15:09
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Rawirot, Din forsikring gælder for rejser i løbet af et år, hvor den enkelte rejse ikke må vare mere end 1 måned. Peter
|
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 26/11-2010 15:11
|
jeg fik ikke med, at man kan tilkøbe ekstra dage/måneder, hvis man ønsker at være væk i længere tid ad gangen.
Peter
|
|
|
|
| SorenLarsen |
Lagt på d. 26/11-2010 16:23
|
Tak for kommentarne Jo - jeg har betalt omkring 8100kr for min forsikring. Jeg har aldrig foer vaeret i Thailand og har ikke vaeret forsikret paa denne maade foer. Jeg skal maaske bare til at betale mine laerer- penge. Jeg har vaeret paa kho Chang, i Pattaya og i Cambodia, men har ogsaa jeg en fast bopael. Jeg tror nu ikke, at det bliver et problem. Det siger min fornemmelse mig i hvertfald. Mvh. Soeren |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 26/11-2010 16:44
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Du kan hvist ikke få bedre dækning i dk,,,,,,kan huske der var en masse ballade med gauda for år tilbage hvor folk havde tillat sig at drikke alcohol på deres ferie og derfor ikke var dækket....hvor europæiske havde dækket skrev de ihvertfald i aviserne....er selv blevet hældt ud af gauda på trods de dækkede mig 100 procent med noget så banalt som betændelse i øret,,,,,bruger nu selv for det meste ihi,,,,,,![]() |
|
|
|
| SorenLarsen |
Lagt på d. 26/11-2010 16:53
|
Tak for responcen Det lyder godt. Saa er der grund til lidt mere optimisme. Jeg glaeder mig meget til at faa det afklaret - saa jeg bedre kan nyde ferien og taenke paa noget andet. Mvh. Soren |
|
|
|
| SorenLarsen |
Lagt på d. 26/11-2010 17:08
|
Tak for svarene Klokken er blevet 11 i Nonthaburi, og jeg er paa vej i seng. I morgen vil jeg igen sidde ved computeren; saa hvis I mener, I har noget interessant at tilfoeje, er I velkommen. Mvh. Soeren |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 26/11-2010 20:36
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Man kan kun tegne en rejseforsikring i max ca 12 mdr hvis man fraflytter landet. Derefter skal man have en international sygeforsikring, som også ER har. Husk at angive alle præ-eksisterende lidelser, så der ikke senere bliver problemer. |
|
|
|
| SorenLarsen |
Lagt på d. 27/11-2010 05:00
|
Hej Jake Jeg er glad for de information, at du kommer med. De er faktisk ret brugbare. Mvh. Soeren |
|
|
|
| SorenLarsen |
Lagt på d. 01/12-2010 08:31
|
Hej til alle som har laest ovenstaaende indlaeg. Der er kommet en afsultning paa min sag, og jeg kommer heldigvis ikke til at haefte for min behandlinger. Forsikringen daekker mine udgifter til behandlingerne, og jeg er stadigvaek forsikret. Min oplevelse af Europæiske rejseforsikring er, at de generalt har opfoertsig accebtabelt. Mvh. Soeren |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 01/12-2010 10:16
|
Min kone og jeg selv har altid brugt "Europæiske" og har ikke haft noget at klage over, før vi skulle afsted i starten af juni. Jeg har en kronisk lidelse, som kræver forhåndsgodkendelse fra "Europæiske", og det har der ikke tidligere været problem med. Sidste år var jeg i Thailand i 3 måneder med forsikrinsselskabets accept. I år skulle jeg kun være væk i 2 måneder, men denne gang blev jeg afvist. Den eneste forklaring, det lykkedes mig at få, var, at det nok var en anden "lægekonsulent", der havde behandlet sagen denne gang. Nu skal vi snart afsted igen, og denne gang har jeg valgt et andet selskab, der for kroniske lidelser blot kræver, at man ikke har været i behandling eller på anden vis har haft behov for lægehjælp de seneste 2 måneder. Peter
|
|
|
|
| MM |
Lagt på d. 01/12-2010 10:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
På dette punkt, føler jeg mig godt nok heldig, måske et sidespring fra tråden, men, min gode veninne gennem mange år (og vi er kun venner), er tandlæge, den ene søster er sygplejerske, den anden søster pharmasøvt, og hendes mand læge
|
|
|
|
| kaos |
Lagt på d. 01/12-2010 10:53
|
Hej har rejseforsikring "Danmark" nu hedder det IHI den gælder 2mdr. pr. rejse og kan tilkøbe de resterende mdr. jeg ønsker udover de første 2 mdr. Skal afsted på mandag skide koldt her. Hej Kaos |
|
|
|
| SorenLarsen |
Lagt på d. 01/12-2010 11:32
|
Hej Peter Jeg savner ogsaa en forklaring paa, hvorfor jeg ikke skal betale for mine behandlinger. Jeg fik blot at vide i telefonen omkring klokken 7 danske tid i dag, at jeg ikke ville komme til at haefte for mine behandlinger og fremtidigt stadigt er forsikret - ikke skyggen af en forklaring. Jeg tror, at det er fordi, at jeg tilfaeldigvis i marts 2010 har faaet lavet et generalt sundhedstjek. Det er en ren tilfaeldighed, og saelgeren spurte ikke ind til, om jeg havde dette. Endvidere var jeg ikke bevidst om, at jeg havde dette generale sundhedstjek, da jeg koebte forsikringen. I dag er jeg naturligvis glad og er vaagnet lette op efter en ubehagelig uge. Jeg er glad for dit indlaeg, da det giver et lidt breddere syn paa, hvordan ER agerer. Mvh. Soeren |
|
|
|
| SorenLarsen |
Lagt på d. 01/12-2010 11:41
|
Hej allesammen Tak for alle indlaeggene. Mvh. Soeren |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.