Se indlæg|
Thailandmaeglerne!
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 28/09-2005 16:34
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Var lige inde faa foelgende hjemmeside: http://www.thaila...index.html Her kan Home, EDC og de andre maeglere i Danmark laere noget ![]() "Alle der oensker at deltage i en rundvisning af vore huse og lejligheder bedes betale 85 Kr osv!" ![]() Saavidt jeg kan se er alle deres huse allerede solgt hvilket er godt ![]() Ingen priser... ![]() Jeg har set flere thailandske maeglere her i Thailand Hvis jeg har vaeret interesseret har de tilbudt at hente mig og vise mig husene ![]() Der har vaeret priser paa alt ![]() Jeg synes at det er et smart fortagende men kik selv ![]() |
|
|
|
| torben mustang |
Lagt på d. 28/09-2005 20:33
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 81 |
Jeg må sige at Mister M ikke aner hvad han taler om,men det har vi jo set mange gange før, prøv at feje for din ejen dør før du kommer med de dumme udtaleser i dit indlæg,![]() du er meget klog Mister M,tror du da, men du reder som du ligger![]() så forsæt du med at prøve på at ødelægge et serieøst firma som vil hjælpe os til et godt hus til (syntes jeg)en rimelig pris,før du udtaler dig her på siden syntes jeg du skulle prøve at undersøge hvad det er for et firma prøv at få tilsendt deres katalog med priser og hvor det ligger, det er efter hvad jeg kan se ca 1 times kørsel fra bangkok.Så ikke for at tage et gammelt emne op men jeg og alle andre må da kunne se at Lyt ikke til Mister M det er noget frygteligt vås han skriver ![]() . Så måske er jeg begynt at tvivle på hvem der er seriøs Leif eller Mister M-M-M, eller er der ingen der er det her????????????Nu får jeg nok en ordenlig skideballe af Mister MMM men det kan jeg nok overleve, for hans meninger er sgu ikke for børn?? .Nå jeg har fået sagt hvad jeg mener om Mister m så lad ham komme igen så får han ret nok godt, men jeg er lige glad for i morgen rejser min kone og lille mig til Thailand i 5 uger,så kan i alle (undtagen Mister M) hygge jer,vi høres ved senere.
[mail][/mail]
|
|
|
|
| torben mustang |
Lagt på d. 28/09-2005 20:46
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 81 |
Undskyld jeg glemte lige en lille ting, er du dum Mister M 85 kr for en r undvisning???????????????????????????? Hvor står det ????????????? Hvis du du tror du kan flyve til Thailand på en rundvisning for 85 kr så kan kun din moder holde af dig, så næste gang tænk dig om, hvis du da kan tænke. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
[mail][/mail]
|
|
|
|
|
Lagt på d. 28/09-2005 20:57
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
torben mustang skrev: Undskyld jeg glemte lige en lille ting, er du dum Mister M 85 kr for en r undvisning???????????????????????????? Hvor står det ????????????? Hvis du du tror du kan flyve til Thailand på en rundvisning for 85 kr så kan kun din moder holde af dig, så næste gang tænk dig om, hvis du da kan tænke. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hejsa torben mustang Det står faktisk på deres side sådan her Rundvisning i området og i Mae Pim samt frokost koster 85 kr http://www.thaila...resor.html så der har han da ret Jeg fatter da heller ikke hvorfor de ikke har priser på, så man kan se hvad de huse koster, jeg ville ikke fortælle nogen jeg kender at de skal kigge på huse sådan et sted. bamsen Redigeret af d. 28/09-2005 21:11 |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 28/09-2005 22:23
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Det hele står vist på deres svenske side: http://www.thaila... Den danske er bare en introduktion. Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 29/09-2005 01:48
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Torben mustang det var maaske en ide at tale ordenlig til andre folk. Mr M har maaske en anden mening end dig om dette "selskab" end dig og hvilke priser der er rigtige. At skulle betale for at faa en vare vist er da vist ikke normalt nogen steder og at priserne skulle vaere rimlige for disse huse er vist ogsaa en skoens sag. Der antydes paa webside at huse er i Scandinavisk kvalitet. Dertil kan jeg kun sige at saa er bygge kvalliteten i Scandinavien gaaet meget tilbage siden sidst og da der er tale om et koebehus paa en lejet grund er priserne heller ikke helt billige, for at sige det mildt
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 29/09-2005 11:28
|
Hej Torben mustang ![]() Dit indlaeg taler for sig selv men da jeg ser at du bor i Ishoej tror jeg at alle tilgiver dig ![]() Hej christian-s ![]() At et er svensk firma der staar bag goer det ikke bedre ![]() At det bliver en lille Skandinavisk koloni goer det da heller ikke bedre ![]() clydehaumann Skrev: Der antydes paa webside at huse er i Scandinavisk kvalitet. Dertil kan jeg kun sige at saa er bygge kvalliteten i Scandinavien gaaet meget tilbage siden sidst og da der er tale om et koebehus paa en lejet grund er priserne heller ikke helt billige, for at sige det mildt Dertil vil jeg sige at naar jeg ser et dansk parcelhus til 2 millioner DKK med Letbeton vaege og gipsonit plader i lofter, spaanplader daekket af et billigt taeppe paa gulvet og sammenligner et nyt hus til 160000 DKK i Thailand saa foretraekjeg kvaliteten i Thailand Men for at man kan se andre tilbud i Thailand kan man jo kikke her: http://www.udonre...efault.asp Udonrealetate har ofte vaeret naevnt her i debatten ![]() Her er baade billeder og priser
Redigeret af MisterM d. 29/09-2005 16:13 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 29/09-2005 19:22
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hej mister M, vedr.: [url]www.udonrealestate.com[/url] som er med dansk manager, kender du noget til firmaets renomme? Eller du Clyde? Er meget interesseret idet jeg har en bekendt der påtænker at handle derigennem. Synes at det virker som en meget fin webside, og indehaveren er kvik til at svare og følge op med råd, vejledning og yderligere billeder. Mødte dog en dansker iår, der påstod at kende indehaveren og at "han var en platugle". Det er dog ikke det indtryk hverken jeg eller min bekendt har af ham, men derfor vil det være godt med jeres erfaringer, såfremt i er bekendt med firmaet. mvh rinpoche |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 29/09-2005 19:45
|
Hej rinpoche Kaender ikke indehaveren men har ikke hoert noget daarligt om firmaet Det er laenge siden jeg har vaeret i Nong Khai men ved at der en del danskere der oppe ![]() Kai The danish baker er der vist ikke mere Han havde ellers et webcam i restauranten som var meget besoegt![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/09-2005 19:52
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa Mister M Nej konen tog røven på ham så ham røg ud og nu er det hendes,men der kommer vist ingen gæster mere nu,,heldigvis bamsen |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 29/09-2005 20:05
|
bamsen skrev: Hejsa Mister M Nej konen tog røven på ham så ham røg ud og nu er det hendes,men der kommer vist ingen gæster mere nu,,heldigvis bamsen Helt enig Kender det meste af historien fra Kaj selv
Redigeret af MisterM d. 29/09-2005 20:08 |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 29/09-2005 20:07
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Hej Rinpoche. Nej, jeg kender ikke firmaet eller manden. Maaske var det en ide at tage et kik her for at se om der er andre muligheder. http://www.thaila...ode=agents Redigeret af falang yao d. 29/09-2005 23:56 Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 30/09-2005 10:19
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Jeg tror, at I er flere, som har ret, for det afhænger af ens situation. Hvis man er bostsat i DK, og vil have et hus i TH, kan det måske være nemmeste og mest trygt at gå gennem en farang-mægler. Hvis man er godt etableret i TH og vil have hus, kan man måske bruge sin kone, familie og venner til at købe på Thai-facon. Og der for desuden fordele og umelper ved alle ejerskabsmetoder. Man kan købe huset i et firma-navn, men da firmaet alligevel skal være 51% ejet af Thai, og da det kræver nogen administration, vil det for de fleste være en dårlig løsning. Man kan købe huset i sin kone navn, men så kan hun løbe med det, hvis man bliver skildt. Man kan også købe et hus i ens egen navn og leje grunden, men så er der intet til børnene, og man er ikke 100% herre over sin grund, og kan have svært evd at sælge det, hvis man vil flytte. Man kan også lade konen eller sit firma købe grunden, og leje den ud til manden i 50 år, og så selv putte et hus. En condo er intet problem. Et andet problem er financieringen, hvis man ikke har cash, og det har jeg nævnt før, at her er det en fordel at Thaieren er med, især hvis hun har arbejde. Det korte og det lange er, at vi sidder i forskellige situationer og har forskellige kort at spille med, og forskellige vil gerne vil holde for os selv, så Mister M har ret fra hans ståsted, Torben fra sig, og clydehaumann har også ret. I har hver sin baggrund og dagsorden, og hvis man ikke gør sig det klart, vil det se ud som om, at den ene eller anden løsning er dum, og den anden god, men så simpelt er huskøb heller ikke. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 30/09-2005 15:40
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Interessant debat. Lad os forsøge at få et par ting på plads. Det er mit indtryk, at nogle brugere af dette udmærkede forum konsekvent er meget hurtige på aftrækkeren. Er der noget, man ikke umiddelbart forstår, skyder man. Så er det suspekt, drevet af skurke og banditter, og alting er forkert. Ind imellem kunne man spørge og måske få en acceptabel forklaring. ThailandMæglerne er ”lillesøster” til svenske ThailandMäklarna. ThailandMæglerne er ikke en stor, forkromet organisation. Vi er almindelige folk med fast arbejde i andre brancher, men med stor kærlighed til Thailand og stor interesse for huse. Derfor er det ikke en livsnødvendighed for os at sælge huse. Men det er interessant, og vi møder mange spændende mennesker, hvoraf mange kun er nysgerrige og gerne vil have en snak om Thailand. Det har vi det fint med og betragter det ikke som spildtid. Vi vil gerne sælge huse til danskere i Thailand. Men vi vil ikke sælge huse for enhver pris. Hvis vi fornemmer, at folk bliver lykkeligere for et hus i Hua Hin, på Phuket, i Nong Khai eller et andet sted end Bangsaen og Mae Pim, hvor vi har huse, så vil vi hellere undlade at sælge. (Dette udsagn skal nok blive draget i tvivl af de evigt mistroiske, men det får være). Vores hjemmeside er ikke så omfattende som vores svenske storesøsters. Men vi har udmærket materiale, som vi gerne sender til folk. Også om finansieringsmuligheder i dansk bank. Måske skulle hjemmesiden omfatte mere, men det gør den altså ikke i øjeblikket. Men vi lytter gerne til kritik og vil forsøge at bruge den konstruktivt til at blive bedre. Det kan vi jo alle blive. Det koster ikke 85 kroner at få lov til at se på varerne. Det er gratis at blive hentet og guidet rundt. Hvis man vil have frokosten med, koster det 85 kroner. Om det er dyrt eller billigt, er en skønssag og har vel også lidt med menuen at gøre. Hvis man vil gratis rundt uden frokost, kommer man det. Huspriser er, som Robert Kronberg nævner det, naturligvis helt afhængige af en lang række forhold. Hvis man er thai gift og stoler 100 procent på ægtefællen, skal man ikke købe hus af ThailandMæglerne, men selv klare sagen. Det samme, hvis man er helt på hjemmebane i thailandske forhold og har fuld tillid til at gøre det gennem et selskab eller på anden vis. Det vil være langt billigere. ThailandMæglernes huse er for folk, der som Kronberg nævner det, typisk er bosat i Danmark, og hvor begge typisk er danskere – eller den ene i hvert fald ikke thai. Nøjagtig som ved mange danske boligløsninger betaler man så ekstra for det arbejde, der er gjort for én. Man får et nøglefærdigt hus med sikkerhed for, at byggeriet er fuldt lovligt, kontrakten er gennemskuelig, der er en serviceorganisation, der er frisk vand i poolen, græsset bliver klippet m.m.m. Hvis man ikke ønsker det og ikke ønsker at betale ekstra for det, så køber man naturligvis bare sit hus et andet sted og klarer selv tingene. Hvis man ikke ønsker at bo i et område med andre skandinaver, er det ikke ThailandMæglerne, man skal købe af. Nogle kan godt lide det. Antydninger fra de konsekvent mistroiske og negative om dårlig kvalitet holder ikke – heller ikke, selv om der er svenskere involveret. Det skandinaviske islæt er blandt andet skandinavisk tankegang i konstruktion og udformning til skandinaviske beboere samt skandinaviske materialer og løsninger på en række punkter, hvor byggetekniske fagfolk har skønnet, at de er bedre end de thailandske. Andre end ThailandMæglerne har udmærkede muligheder og andre web-sider. Uanset hvem, er det helt urimeligt blot at skyde løs, fordi man måske mangler svar på nogle spørgsmål, man ikke har stillet. Og det er dybt urimeligt med mistænkeliggørelse af noget, man ikke har kendskab til. Den dag, man har belæg for det, kan man begynde at sætte citationstegn om "dette selskab" og konstatere, at det koster penge at få vist en vare. Indtil da bør man måske være knapt så hurtig på aftrækkeren med at så tvivl om noget, man ikke rigtig véd ret meget om, fordi man måske mener, at hjemmesiden burde se anderledes ud. Med venlig hilsen Bjarne Madsen ThailandMæglerne ![]() |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 30/09-2005 20:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hej Bjarne jeg kan kun give dig ret ![]() mvh Rolan |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 30/09-2005 21:00
|
Hej Bjarne Vil delvis give dig ret![]() Nogle foretraekker denne loesning ![]() Antydninger fra de konsekvent mistroiske og negative om dårlig kvalitet holder ikke – heller ikke, selv om der er svenskere involveret. Det skandinaviske islæt er blandt andet skandinavisk tankegang i konstruktion og udformning til skandinaviske beboere samt skandinaviske materialer og løsninger på en række punkter, hvor byggetekniske fagfolk har skønnet, at de er bedre end de thailandske. Men de thailandske huse er faktisk af en bedre indretning og kvalitet end de skandinaviske Du kan ogsaa koebe koekenskabe herude efter din egen smag og saettet dem op Du kan ogsaa laegge et gulvtaeppe paa et smukt flisegulv![]() Og det er meget let at finde gode folk som vil vande dine blomster og slaa din graesplaene ![]() Men 'No hard feelings' ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/10-2005 10:23
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Der er lidt information her, som også relaterer til financering af fx condo: http://www.proper...uyland.php Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Hvis jeg har vaeret interesseret har de tilbudt at hente mig og vise mig husene